2004-09-22, 20:20
Medlem
__olofs avatar
för det första är jag inte haj på HMF lagarna så ursäktar mig om det blir fel lite här och där

en man kommer till sverige från ex turkiet och skaffar svenskt medborgarskap och är nu till 110% svensk på pappren och rent juridiskt, kan jag då åka dit för HMF om jag kallar han turkjävel ?

min poäng är att när en invandrare övergår från invandrare till svensk enligt lag kan man väl inte åka dit för MHF om du kallar han turkjävel eller liknande?

en fråga till som verkar självklar men vill endå har svar, kan en svart som heilar åka dit för HMF ? eller jude tex ?
Citera
2004-09-22, 20:28
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av __olof
en fråga till som verkar självklar men vill endå har svar, kan en svart som heilar åka dit för HMF ? eller jude tex ?

Jag har för mig att det inte spelar ngn roll vem som gör det - handlingen kan uppfattas stötande, och då kan man torska...
Citera
2004-09-22, 20:35
Bannlyst
Tekniskt och medialt är personen naturligtvis svensk. I just HMF-fallet, tillhör han dock en folkgrupp. Du skulle nog torska äve om du kallade honom nedrans Grek (med hårt g=k och e=ä uttal)!

Lagen om hets mot folkgrupp fungerar så att den alltid är emot den som de politiskt nominerade nämndemännen har beordrats anse som politiskt obekväm. Vad trodde du?
Citera
2004-09-22, 20:48
Medlem
vet inte det om man skäller en finne för fijävel så ser ju finnar det som en kopplimang, men när det gäller turk så är dom muslimer, och det är ju så att i deras seder så ingår det att jävlas och sprida islam och det gör man genom att böla och tycka synd om sig själva, och detta betende är vanligt bland perssoner med lågt IQ och dom springer till bylingen direkt och gråter en skvätt
Citera
2004-09-22, 21:01
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
vet inte det om man skäller en finne för fijävel så ser ju finnar det som en kopplimang, men när det gäller turk så är dom muslimer, och det är ju så att i deras seder så ingår det att jävlas och sprida islam och det gör man genom att böla och tycka synd om sig själva, och detta betende är vanligt bland perssoner med lågt IQ och dom springer till bylingen direkt och gråter en skvätt

Det är väl de som kallar folk för "jävla turk/finne/grek" etc som är IQ-befriade.
Citera
2004-09-22, 21:20
Medlem
#Det är väl de som kallar folk för "jävla turk/finne/grek" etc som är IQ-befriade#

nä det är idioten som inte kan försvara sig, den iq befriade nöttet som plötsligt tror att ursprunget är viktigare än dom handlingar som man gör
Citera
2004-09-22, 22:47
Medlem
Bademjoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#Det är väl de som kallar folk för "jävla turk/finne/grek" etc som är IQ-befriade#

nä det är idioten som inte kan försvara sig, den iq befriade nöttet som plötsligt tror att ursprunget är viktigare än dom handlingar som man gör

Å andra sidan kan det vara svårare för invandrare att försvara sig med språkets hjälp, ty dessa har ofta inte de språkliga färdigheter som behövs för att försvara sig.

Klart man ska anmäla om ngn, oavsett ursprung, gör ngt som kan uppfattas som stötande.
Citera
2004-09-23, 00:52
Medlem
Azraels avatar
Citat:
för det första är jag inte haj på HMF lagarna så ursäktar mig om det blir fel lite här och där

en man kommer till sverige från ex turkiet och skaffar svenskt medborgarskap och är nu till 110% svensk på pappren och rent juridiskt, kan jag då åka dit för HMF om jag kallar han turkjävel ?

min poäng är att när en invandrare övergår från invandrare till svensk enligt lag kan man väl inte åka dit för MHF om du kallar han turkjävel eller liknande?

Jag utser härmed trådens inledande frågeställning till den mest monumentalt korkade denna vecka! Grattis Olof!
Citera
2004-09-23, 00:59
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag utser härmed trådens inledande frågeställning till den mest monumentalt korkade denna vecka! Grattis Olof!

Jag håller inte med. Poängen med Olofs inlägg är förmodligen att peka på den stora dubbelmoral som finns bland de politiskt korrekta när det kommer till folkgrupper. När kubasvartingen satt fängslad så var han tydligen svensk, men om jag skulle kalla honom för jävla arabjävel så riskerar jag att torska för HMF. En blatte är tydligen svensk eller blatte beroende på om det passar de politiskt korrektas syften.
Citera
2004-09-23, 01:06
Medlem
haloklins avatar
Citat:

Självklart. Prova att kalla honom för "svennefitta" istället.
Citera
2004-09-23, 01:08
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanbtk
Jag håller inte med. Poängen med Olofs inlägg är förmodligen att peka på den stora dubbelmoral som finns bland de politiskt korrekta när det kommer till folkgrupper. När kubasvartingen satt fängslad så var han tydligen svensk, men om jag skulle kalla honom för jävla arabjävel så riskerar jag att torska för HMF. En blatte är tydligen svensk eller blatte beroende på om det passar de politiskt korrektas syften.

nu verkar det säkert som jag inte kan tala för mig själv men detta jag menade.

blatte när det passar och svensk när det passar, nu kom jag inte på några andra exempel när jag sett detta i olika situationer, men det komma väl när man är pigg.
Citera
2004-09-23, 01:14
Medlem
__olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haloklin
Självklart. Prova att kalla honom för "svennefitta" istället.

detta är ju hela min poäng, han är ju SVENSK! inte turk eller det han kommer ifrån enligt svensk lag, hur kan jag då åka dit för HMF om jag kallar han turkjävel? eller är man bara svensk när det passar än själv?

att kunna bli dömd för HMF för att sagt arabjävel till man eller kvinna från arabland när dom har svenskt medborgarskap är ju att berätta för dom "ni är inte svenskar trots att ni bor här och har svenskt medborgarskap".

edit: nu kan ju inte jag HMF lagarna alls så säg till mig om jag sitter och svamlar istället för att komma med gliringar så jag lär mig till nästa gång
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in