Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-08, 15:06
  #1
Avstängd
Nu använder inte jag någon av dessa men funderar på att börja twitta.
Vilken är bekvämast o använda kanske?
Citera
2011-04-08, 15:08
  #2
Medlem
SNUSKROLFs avatar
Twitter är som facebook med endast statusuppdateringar, vill du kunna chatta, se på fotoalbum och mycket annat ska du välja facebook.
Citera
2011-04-08, 15:38
  #3
Medlem
En del facebook-användare BORDE använda twitter eftersom de uppdaterar med allt möjligt skit som man inte vill veta.

Facebook är mer socialt på det sättet som du interagerar mot andra, ser foton, kommenterar deras inlägg etc etc.

Jag skulle rekommendera dig att ha båda och sen besluta dig. facebook kan vara ett bra sätt att påbörja ett umgänge, man addar varandra helt enkelt, ungefär som man byter tfn-nummer med nån.
Citera
2011-04-08, 21:12
  #4
Medlem
OggeOJs avatar
Twitter är Facebook med enbart skiten.
Citera
2011-12-13, 18:20
  #5
Medlem
montpleass avatar
Finns det andra liknande ställen som twitter och facebook?? jag har kollat på nåt som heter netlog.se men det verkar väldigt rörigt om man är van vid exempelvis facebook...

någon son vet några andra, förutom netlog??
Citera
2011-12-13, 20:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av montpleas
Finns det andra liknande ställen som twitter och facebook?? jag har kollat på nåt som heter netlog.se men det verkar väldigt rörigt om man är van vid exempelvis facebook...

någon son vet några andra, förutom netlog??


Google+. Om du nu vill hänga på ett socialt nätverk som majoriteten av dina polare inte har.
Citera
2011-12-13, 20:13
  #7
Medlem
Headshrinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Google+. Om du nu vill hänga på ett socialt nätverk som majoriteten av dina polare inte har.


+1, har avsagt mig facebook och varit fri några månader, känner mig mindre stressad och gladare överlag. Men Twitter tycker jag kan vara ganska roligt om man följer exempelvis Magnus Uggla som är fruktansvärt rolig.
Citera
2011-12-14, 10:33
  #8
Medlem
montpleass avatar
jag ska genast testa det forum ni tipsar mig om...jag är ganska utledsen av det där facebook som följer efter en...skitsnacksforum där man inte kan uppdatera sin status förrän någon kommenterar det med någon lustig kommentar som inte ens hör till saken..

tack alla för tipsen, inte trodde man väl att facebook skulle kunna styra allt man gör på nätet, det man gör i verlkiga livet oxå för den delen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback