2011-04-08, 08:46
  #1
Medlem
Corwoods avatar
Eller möjligt vis Squeezebottle, Squeeze Bottle, eller något i den stilen.

Jag såg bandet spela i Kungsträdgården under Vattenfestivalen i Stockholm där jag vill minnas de vunnit någon slags talangjakt för osignade band. Lät precis som tidigare Pearl Jam, men inte lika catchy. Sångaren var skallig och hade en gul hawaiiskjorta.

Någon med som minns detta band? Vart tog de vägen? Gav de någonsin ut en skiva? Har googlat som en dåre men hittar inget.
Citera
2011-04-08, 13:11
  #2
Medlem
maper74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Eller möjligt vis Squeezebottle, Squeeze Bottle, eller något i den stilen.

Jag såg bandet spela i Kungsträdgården under Vattenfestivalen i Stockholm där jag vill minnas de vunnit någon slags talangjakt för osignade band. Lät precis som tidigare Pearl Jam, men inte lika catchy. Sångaren var skallig och hade en gul hawaiiskjorta.

Någon med som minns detta band? Vart tog de vägen? Gav de någonsin ut en skiva? Har googlat som en dåre men hittar inget.

Du har ingen video med bandet eller nått? Vore kul att se/höra.
Citera
2011-04-08, 14:12
  #3
Medlem
Corwoods avatar
ZTV sände en snutt ur spelningen jag nämnde och det är inte omöjligt att jag fortfarande har detta inspelat på en dammig VHS-kassett någonstans, men att hitta den känns hopplöst.
Citera
2026-05-29, 12:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Eller möjligt vis Squeezebottle, Squeeze Bottle, eller något i den stilen.

Jag såg bandet spela i Kungsträdgården under Vattenfestivalen i Stockholm där jag vill minnas de vunnit någon slags talangjakt för osignade band. Lät precis som tidigare Pearl Jam, men inte lika catchy. Sångaren var skallig och hade en gul hawaiiskjorta.

Någon med som minns detta band? Vart tog de vägen? Gav de någonsin ut en skiva? Har googlat som en dåre men hittar inget.
De flesta i det bandet är döda :/Blev inte något mer efter singlarna de spelade in. Bra grabbar, hängde en del med dom back in da days.

Trillingar och en kusin utgjorde bandet. Sångaren var irländsk.

Bump deluxe
Citera
2026-05-29, 16:17
  #5
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
De flesta i det bandet är döda :/Blev inte något mer efter singlarna de spelade in. Bra grabbar, hängde en del med dom back in da days.

Trillingar och en kusin utgjorde bandet. Sångaren var irländsk.

Bump deluxe

Spännande!

Mindes jag bandnamnet rätt? Vet du vad singlarna hette? Vad hette medlemmarna? Hur dog de?
Citera
2026-05-29, 17:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Spännande!

Mindes jag bandnamnet rätt? Vet du vad singlarna hette? Vad hette medlemmarna? Hur dog de?
Trillingarna hette Viktor (gitarr) Fredrik (Bas) Andreas (Trummor) Kusinen (Gitarr, Piano, Sax, You name it, rökt en hel del med han om man säger så)

Tyvärr så är alla döda förutom Andreas :/ Drugs

Sångaren kände jag inte så kan inte hjälpa till där.

Hade deras skiva men kan fan inte hitta den så kan inte ladda upp den :/

Edit: Japp bandnamnet är rätt
Citera
2026-05-29, 18:17
  #7
Medlem
Corwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Trillingarna hette Viktor (gitarr) Fredrik (Bas) Andreas (Trummor) Kusinen (Gitarr, Piano, Sax, You name it, rökt en hel del med han om man säger så)

Tyvärr så är alla döda förutom Andreas :/ Drugs

Sångaren kände jag inte så kan inte hjälpa till där.

Hade deras skiva men kan fan inte hitta den så kan inte ladda upp den :/

Edit: Japp bandnamnet är rätt

Googlade lite igen nu och tror jag hittade skivan: https://www.discogs.com/release/15188053-Squeeze-Bottle-Sqeeze-Bottle
Citera
2026-05-30, 11:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corwood
Googlade lite igen nu och tror jag hittade skivan: https://www.discogs.com/release/15188053-Squeeze-Bottle-Sqeeze-Bottle
Den är det, snyggt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in