2026-04-26, 11:41
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Det är något skumt med BK. I början var det svenska ungdomar, sedan blev det typ svenskar med Downs syndrom och andra funktionsnedsättningar, därefter blev det typ 100% asiater med jättedålig svenska. Nu idag möts jag av 100% indier eller pakistanier som knappt kan någon svenska. Antar det är franchise, men ändå märkligt att det verkar vara ”klaner” som tar över just BK. Detta har jag lagt märke till på två olika orter nu. Har aldrig sett denna tydliga koncentration av etnicitet/gruppering på t.ex. McDonalds eller Max.

Lönebidrag, darför man ser knappt svenskar på alla dessa ställen idag, inget unikt för burger king, samma skit på max och dom andra typ.

Darför kvaliten och hygien också har sjunkit som en sten där
Citera
2026-04-26, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Lönebidrag, darför man ser knappt svenskar på alla dessa ställen idag, inget unikt för burger king, samma skit på max och dom andra typ.

Darför kvaliten och hygien också har sjunkit som en sten där
Men om det bara var lönebidrag borde det väl varit mer blandat? En arab, en white trash-knarkare, en pakistanier osv. Mina senaste besök har det varit 100% indier/pakistanier (ser ej skillnad på dem), och på ett annat ställe 100% asiater (typ kineser).
Citera
2026-04-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Det är något skumt med BK. I början var det svenska ungdomar, sedan blev det typ svenskar med Downs syndrom och andra funktionsnedsättningar, därefter blev det typ 100% asiater med jättedålig svenska. Nu idag möts jag av 100% indier eller pakistanier som knappt kan någon svenska. Antar det är franchise, men ändå märkligt att det verkar vara ”klaner” som tar över just BK. Detta har jag lagt märke till på två olika orter nu. Har aldrig sett denna tydliga koncentration av etnicitet/gruppering på t.ex. McDonalds eller Max.
Kan nog vara så enkelt att de restaurangerna har övertagits av sydvästasiatiska invandrare som har anställt ett gäng kusiner / landsmän. Jag tror iofs också att du i själva verket skulle ha lite svårt att pinpointa folkgrupperna och möjligen bara TROR att det är Pakistanier. Pratade häromdagen med en person som mycket väl utseendemässigt skulle kunna passera som Pakistani / Indien. Men han hade tydligen en bakgrund från Irak och Palestina!
Vid mitt senaste besök på ett BK (i Borlänge) var det en (riktigt snygg) blond perfekt svensktalande tjej i kassan. Tyckte resten av personalen konverserade på oklanderlig svenska också.
Citera
2026-04-27, 18:15
Medlem
Adelaides avatar
Oj vad Burger King har gått ner sig rejält. Tyckte burgarna var goda förut men numera smakar de skokartong. Äter aldrig där längre.
Citera
2026-04-27, 18:30
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Oj vad Burger King har gått ner sig rejält. Tyckte burgarna var goda förut men numera smakar de skokartong. Äter aldrig där längre.

Det beror nog på ställe. Åt en kampanjburgare där nyligen som var riktigt bra.

Alla kedjor har gått ner sig efter pandemin. Sämre varmhållning och ingredienser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in