2011-04-07, 17:54
Medlem
Scarecrovvs avatar
Hallå!
Det är så att jag ska skicka iväg papper imorgon till csn. Jag ska plugga upp lite gymnasieämnen .
Det har tydligen kommit ett nytt bidrag för ungdomar mellan 20-24. Man får runt 6400 kr i månaden och det är bara bidraget. Vill man ta lånet på det också så är man uppe i 7000+.
Jag har gjort all som krävs för att kunna få det nya bidraget inskriven i ams ungdoms garantin osv.

Så till min fråga skickar jag in papper imorgon på det jag vill plugga och börja på en gång då det är distansplugg. Har jag bidraget i slutet av månaden?

Tacksam för svar!!
Citera
2011-04-07, 18:01
Medlem
Tror du måste ha läst fel. Bidraget är på 2700, om du lånar så kommer du upp i ca 8000. Så låndelen är runt 6000. Men du får gärna länka till csn för jag hittar inget annat.

För att svara på din fråga så tog det ca 4veckor för mig från det att ja skickade papper.
Citera
2011-04-07, 18:04
Medlem
Scarecrovvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Higgz
Tror du måste ha läst fel. Bidraget är på 2700, om du lånar så kommer du upp i ca 8000. Så låndelen är runt 6000. Men du får gärna länka till csn för jag hittar inget annat.

För att svara på din fråga så tog det ca 4veckor för mig från det att ja skickade papper.
Tyvär hittar det inte på hemsidan men det är nytt från i år Februari. Jag var hoss en syo och vi har kollat upp allt. Det gäller bara ungdomar mellan 20-24. Och bidraget är på 6000+ och sen på det kan du ta lån på 1500 nånting om man vill det.
Men tack för svaret hoppas det tar 4 veckor här!
Citera
2011-04-07, 18:06
Medlem
Scarecrovvs avatar
Men har pappret här ska se om jag får igång scannern så ska jag scanna in pappret så folk kan få se att nya bidraget är på 6000+ om nån kanske är sugen att börja plugga!
Citera
2011-04-07, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarecrovv
Men har pappret här ska se om jag får igång scannern så ska jag scanna in pappret så folk kan få se att nya bidraget är på 6000+ om nån kanske är sugen att börja plugga!
Jag är 20 och pluggar för tillfället så jag skulle vara mer än intresserad av det bidraget
Citera
2011-04-07, 18:14
Medlem
Scarecrovvs avatar
Citat:
Jag är 20 och pluggar för tillfället så jag skulle vara mer än intresserad av det bidraget
Ok! ska fixa scannern nu sen kommer pappret upp där står det allt du bör veta. Alla har inte chans till bidraget men kanske passar in på dig. Bara vänta att se
Citera
2011-04-07, 19:04
Medlem
Scarecrovvs avatar
Citat:
Nu kommer en bild! http://www.megaupload.com/?d=C0PA9QIQ
Hoppas det hjälpte lite
Citera
2011-04-07, 19:46
Medlem
Citat:
Nu kommer en bild! http://www.megaupload.com/?d=C0PA9QIQ
Hoppas det hjälpte lite

kan du slänga upp bilden på imageshack eller någon annan hosting sida istället? kan inte tanka på mega
Citera
2011-04-07, 20:06
Medlem
Scarecrovvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aye1337
kan du slänga upp bilden på imageshack eller någon annan hosting sida istället? kan inte tanka på mega
http://i56.tinypic.com/30kfw2p.jpg
Där har du!
Citera
2011-04-07, 23:35
Medlem
Citat:
http://i56.tinypic.com/30kfw2p.jpg
Där har du!

Vad i helsike är detta!?

Jag började studera på Komvux(distans) 20:e Mars, för att få ett slutbetyg för gymnasiet och jag är inskriven hos arbetsförmeligen. Jag får bara 600:- någonting i veckan utav CSN.
Citera
2011-04-08, 01:26
Medlem
Scarecrovvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g3n3ral
Vad i helsike är detta!?

Jag började studera på Komvux(distans) 20:e Mars, för att få ett slutbetyg för gymnasiet och jag är inskriven hos arbetsförmeligen. Jag får bara 600:- någonting i veckan utav CSN.
Tycker du ska ta kontakt med ams. Du ska vara inskriven i ungdomsgarantin via ams. Avslutat dina studier innan 10 juni 2010. Allt står på pappret. Hittar tyvär ingen länk på csn.
Men det är pappret jag fick av min syo.
Kanske ska träffa henne imorgon återkommer med mer då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in