2011-04-07, 15:46
Medlem
TheChamps avatar
Hejsan allihop!

Nu är det så att jag ska på anställningsintervju för första gången på Coop. Grejen är att jag aldrig har varit på en förut och jag frågade ifall det är något som man ska förbereda sig till, och då sa hon nej, det är bara lite enklare frågor. Dock är detta inte första arbetet för mig, arbetar inom telemarketing sedan två månader sen och under dessa två månader har jag blivit en av toppsäljarna på företaget och nästan varenda pass jag har arbetat på senaste har jag sålt mest. Är detta något jag kan ta upp inom intervjun? Det är ju inte relaterat på något sätt... kan man vara lite komisk av sig samtidigt som man är seriös? Är lite nervös och det syns lite på mig vid sådana tillfällen.

Skulle vara tacksam för hjälpen!
Citera
2011-04-07, 15:50
Medlem
CarnivalOfSoulss avatar
Det är klart du kan ta upp det, och det är klart det är relaterat till jobbet!
Du har ju egenskapen att få kontakt med kunden,
du kan förklara på ett sätt som varje individuell kund förstår.
Citera
2011-04-07, 15:50
Medlem
Intressantidiots avatar
Japp, lite skämt lyfter ju stämningen lite. Men pejla av läget lite.. Om man inte är en komplett idiot, och lyckas få arbetsgivaren att tycka att personkemin stämmer så borde det inte vara några problem.

Det brukar alltid vara bra att ställa ett par egna frågor i alla fall, så dem ser att du kollat upp lite innan och att du visar intresse.
Citera
2011-04-07, 15:56
Medlem
TheChamps avatar
Okej, tack för svaren det hjälper! Vad menas med att Coop är gemensamt ägt? Att alla äger något i det? Förstår inte riktigt vad som menas, om någon nu vill vara snälla och förklara!
Citera
2011-04-07, 16:18
Medlem
eviltasss avatar
Det betyder att medlemmar inom Coop är "delägare" och får "återbäring" lite då och då. Men jag tror det är mer administrativt än att man är del av en aktie.
Citera
2011-04-07, 17:07
Medlem
Om du tar upp det om att du är en av toppsäljarna på företaget kommer du garanterat att få en fråga tillbaka i stil med men "Varför söker du då det här jobbet om det går så bra för dig på det jobbet?" Har du inget trovärdigt och sympatiskt svar på det är du körd och kan lika gärna resa dig upp, ursäkta att du tog deras tid och gå hem.
Citera
2011-04-07, 23:55
Medlem
TheChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Om du tar upp det om att du är en av toppsäljarna på företaget kommer du garanterat att få en fråga tillbaka i stil med men "Varför söker du då det här jobbet om det går så bra för dig på det jobbet?" Har du inget trovärdigt och sympatiskt svar på det är du körd och kan lika gärna resa dig upp, ursäkta att du tog deras tid och gå hem.

Jo, men man tjänar 85 max med provision, så jag går mestadels efter lönen. Jag tänkte väl mig ett svar i stil med, jag vill prova på det mesta och det tycker jag att man bör göra när man har chansen, det är bra på cv:et med lite olika arbeten, t.ex. försäljare och kassavana osv osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in