• 2
  • 3
2011-04-18, 12:25
Medlem
Kanofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det hr r mycket svrare n originalen

Ah ok, det skulle frklara en del. Har som max kommit till Stage 8 p normal. Men snittar vll typ 4-5...
Citera
2016-07-18, 09:19
Medlem
iwaalgeudats avatar
terupplivar den hr trden med en ny lnk dr man kan ladda ner SOR Remake.
http://www.soronline.net/sorr_downloads.htm

ven version 5.1 finns att ladda ner till remaken. Finns ven OSX port, Linux Port, Xbox Port m.m, moddar, ALLA soundtracks + remixar. Med andra ord den enda SOR sidan man behver.

SORR Ultimate Soundtrack innehller nstan 10 timmar! remixad musik.
Citera
2024-11-14, 21:20
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
terupplivar den hr trden med en ny lnk dr man kan ladda ner SOR Remake.
http://www.soronline.net/sorr_downloads.htm

ven version 5.1 finns att ladda ner till remaken. Finns ven OSX port, Linux Port, Xbox Port m.m, moddar, ALLA soundtracks + remixar. Med andra ord den enda SOR sidan man behver.

SORR Ultimate Soundtrack innehller nstan 10 timmar! remixad musik.
Mixxad musik kan vara ok i vissa fall. S lnge mjligheten finns att byta tll originalet.

Nr jag krde SRR runt 2007-2009 var det mycket musik som inte var ngra remixar. Tex p banor som var unika fr SRR. D r det helt ok och musiken var bra. Tyvrr hade spelet en tendens att frysa. Detta r ju dock det ultimata SOR-spelet. Fyran verkar j u vara rtt kass med fiender och huvudkaraktrer som inte alls ser ut som de ska. Axel tex ska inte ha skgg.Och hur svrt kan det varit att totat ihop en story om en MR X-klon istllet fr tvillingar som dessutom inte kallas fr X utan Y. Musiken r kass med i fyran vilket r ofrltligt med tanke p vilken spelserie det rr sig om.
Citera
2024-11-14, 21:25
Medlem
volvo 240s avatar
Det dr med remastrade fiender gllar jag inte heller. Tex Donovan och Galsia. Galsia var ju med i lla tre spel och nr man mtte honom i Remake var det ibland en version frn ettan, ibland en frn tvan och ibland en frn trean. Likadantmed Donovan som dock ine fanns i frsta. Bara kul att se variationerna. Galsia frn trean hade ju dessutom en hoppattack de andra versionerna inte hade. Kul som fan nr det var ordentligt uppmixat.

Bruden som verkar vart Shivas syster, blev det nt med henne? Fick aldrig slss mot henne i de versionerna jag spelade.

Visst r det svrare men inte _s mycket svrare.
Senast redigerad av volvo 240 2024-11-14 kl. 21:31.
Citera
2024-11-18, 16:23
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Mixxad musik kan vara ok i vissa fall. S lnge mjligheten finns att byta tll originalet.

Nr jag krde SRR runt 2007-2009 var det mycket musik som inte var ngra remixar. Tex p banor som var unika fr SRR. D r det helt ok och musiken var bra. Tyvrr hade spelet en tendens att frysa. Detta r ju dock det ultimata SOR-spelet. Fyran verkar j u vara rtt kass med fiender och huvudkaraktrer som inte alls ser ut som de ska. Axel tex ska inte ha skgg.Och hur svrt kan det varit att totat ihop en story om en MR X-klon istllet fr tvillingar som dessutom inte kallas fr X utan Y. Musiken r kass med i fyran vilket r ofrltligt med tanke p vilken spelserie det rr sig om.

Jo, SOR4 var inte mycket hnga i granen direkt, men man blev kanske lite bortskmd av fan remaken.
Vet att den uppdateras ibland n idag, men pga cease and desist brevet s r den senaste versionen inte lika ltt att hitta lngre, tyvrr.
Citera
2024-11-18, 16:27
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det dr med remastrade fiender gllar jag inte heller. Tex Donovan och Galsia. Galsia var ju med i lla tre spel och nr man mtte honom i Remake var det ibland en version frn ettan, ibland en frn tvan och ibland en frn trean. Likadantmed Donovan som dock ine fanns i frsta. Bara kul att se variationerna. Galsia frn trean hade ju dessutom en hoppattack de andra versionerna inte hade. Kul som fan nr det var ordentligt uppmixat.

Bruden som verkar vart Shivas syster, blev det nt med henne? Fick aldrig slss mot henne i de versionerna jag spelade.

Visst r det svrare men inte _s mycket svrare.

Nu var det mnga r sen jag spelade remaken sist, men rtt sker p att man kunde lsa upp alternativa varianter av mnga karaktrer, s SOR1-3 + remixed osv.
Men minns att det fanns mnga extra karaktrer att lsa upp, bde genom pong shoppen och via lite mer hemliga metoder.
I en perfekt vrld s hade SEGA jobbat med gnget som gjorde spelet och slppt det officiellt.
Citera
2024-11-23, 00:50
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iwaalgeudat
Jo, SOR4 var inte mycket hnga i granen direkt, men man blev kanske lite bortskmd av fan remaken.
Vet att den uppdateras ibland n idag, men pga cease and desist brevet s r den senaste versionen inte lika ltt att hitta lngre, tyvrr.
Jag brukade tanka det frn TPB. Den sidan r vl fortf uppe trots statens 20 r frsenade frbud mot den. 04 och framt var det ju vldigt aktuellt med fildelning och alla gjorde det. Numer r det en nisch i jmfrelse mot hur det var.

Ja, SEGA skjt ju sig i foten nr de inte anlitade det hr teamet fr att gra fyran och stdja de med remaken.

Har Axel en pissgul trjja i SOR IV med? Skulle inte frvna mig.

Jo minns ju att man kunde stlla in spelet s det var mer likt II eller 3 och en hel massa annat vilket var bra s man fick den upplevelsen man ville ha. Nt de fick till bra med i SRR var granaterna. De var farliga och inte bara ett irritationsmoment.

Fan nskar jag fortf hade sett.... Har ju kommit s mkt remastrar och remakes p massor av mina favoritspel :/

Btw, varfr dr Barbon och Zamza s fort nr de blockar. Det borde ju skydda dom. Denna frga gller tvan, minns inte hur det var i remake.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in