Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-06, 23:35
Medlem
robertobaggios avatar
Jag lirar poker på sv.spels pokerklient dvs flashvarianten som man kör online (ej nedladdningsbar)

Men det går nå fruktansvärt långsamt att jag oftast inte ens hinner välja vad jag ska göra med mina kort. Jag har 4gb RAM och en sprillans hårddisk så datorn är det absolut ingenting fel på.

Är det något man kan ladda ner, eller är sv.spel bara helt uteslutet?! Ibland går det bättre men oftast långsamt så in i helvete.
Citera
2011-04-06, 23:40
Bannlyst
Vad har damen för internethastighet?
Citera
2011-04-06, 23:44
Medlem
robertobaggios avatar
24mbit vilket borde klara av något så enkelt som en onlineversion av en pokerklient
Citera
2011-04-07, 00:34
Medlem
Rogerronns avatar
Varför laddar du inte ner klienten?
Citera
2011-04-07, 00:45
Medlem
robertobaggios avatar
Av den enkla anledning att kassa sv.spel inte stödjer MAC-OS.

Och nej jag vill inte spela hos några andra företag. Det jag frågar är varför klienten laggar och om några andra upplevt samma sak?!

Kanske t.o.m har en underbar lösning
Citera
2011-04-07, 00:54
Medlem
Rogerronns avatar
Ahaa okej nej då har jag tyvärr inga tips att ge dig.Men lycka till.
Citera
2013-07-08, 05:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robertobaggio
Jag lirar poker på sv.spels pokerklient dvs flashvarianten som man kör online (ej nedladdningsbar)

Men det går nå fruktansvärt långsamt att jag oftast inte ens hinner välja vad jag ska göra med mina kort. Jag har 4gb RAM och en sprillans hårddisk så datorn är det absolut ingenting fel på.

Är det något man kan ladda ner, eller är sv.spel bara helt uteslutet?! Ibland går det bättre men oftast långsamt så in i helvete.

Hur fan kan man lira på Svenska spels poker? Har du inte insett hur riggat det är än? Dom är helt patetiska
Citera
2014-01-07, 21:38
Awaiting Email Confirmation
Svenska Spel Kundservice
4 jan (3 dagar sedan)

till mig
Hej!

Tack för ditt mail.
När du kopplar upp dig mot oss, går du igenom många olika förbindelser, andra internetleverantörers servrar och basstationer mm. för att nå våra servrar. Varje gång du agerar i pokern (_syna_, _lägga sig_ etc.), skickas information genom dessa. Skulle kommunikationen brytas, även för en kort stund och sedan återupptas, någonstans på väg till oss kan man bli disconnectad/frånkopplad från Pokerklienten. Pokerklienten har flera olika uppkopplingar. Lobbyn har en uppkoppling och varje bord du sitter vid har var sin uppkoppling. Man kan alltså förlora uppkoppling till ett bord medan man har kvar uppkoppling till lobbyn.

Vi kan försäkra dig om att problemen du hade med disconnect/frånkoppling från Svenska Spels Poker inte berodde på Svenska Spels servrar.

Om du får en disconnect/frånkoppling kan du logga in på nytt och gå tillbaka till det bord eller turnering du var vid, förutsatt att platsen fortfarande är ledig vid ringspelsbordet (cashbordet). Du kan behöva starta om din dator innan du kan försöka ansluta och logga in igen.

Om det är så att du använder dig av en trådlös router för att ansluta till Internet kan det vara värt att först testa att ansluta din dator med en nätverkskabel istället för din trådlösa anslutning.

Är det så att detta ej hjälper kan det vara värt att kolla upp hur pass belastad din Internet-anslutning är, sitter ni flera personer på samma anslutning och om ni märker av detta problem mer frekvent då flera ansluter till Internet samtidigt, försök då att bara ha den pc ansluten till Internet som ni spelar poker på för att se om problemet försvinner.

Verifiera även att ej någon ”obehörig” är ansluten till ditt trådlösa nätverk (om det är öppet) och på så sätt påverkar kapaciteten och responstiden på din uppkoppling.

Jag testade . det laggade inte och jag loggades inte ut, förrän 2 timmar senare när jag hade satsat (4 kr före floppen) då loggades jag ut. hade kunnat förlorat 400 om jag inte hade kunnat synat efter rivern. och ni som spelar högre insatser hade ju förlorat ännu mer. jag är inte sån person som skänker spelpengar, så jag lägger ner svs poker tills dom inser och erkänner att dom har problem och åtgärdar felen.
Senast redigerad av ett23fyra 2014-01-07 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in