2011-04-06, 22:51
Medlem
teflonpannan69s avatar
Ja, som vi alla vet har antalet bloggar ökat kraftigt på senaste tiden, då främst fjortisbloggar, men även humor, politik och modebloggar har tagit allt större plats i allas vardag.

Jag efterlyser ett nytt delforum, där man skulle kunna diskutera dessa bloggar och personerna bakom dem. Just nu så är dessa trådar om Kissie, Mikaela (15åringen med barn) Dessie, Blondinbella osv utspridda överallt på hela forumet och det skulle vara bra om man kunde samla ihop alla dessa under ett nytt delforum. Men även nyare, okända fast ändå intressanta bloggar med potential skulle få en plats i ett sådant delforum.

Helt enkelt ett delforum där man diskuterar innehållet i bloggarna och personerna bakom dem.

Bra/dåligt förslag, varför?

Eller ska man fortsätta placera in dessa bloggar(e) i andra delforum, vilket inte alla gånger är lätt.
Citera
2011-04-06, 22:57
Medlem
LaRues avatar
Jag tycker att det var ett mycket bra förslag!
Citera
2011-04-06, 23:05
Medlem
Brutes avatar
Det enda det skulle vara intressant för, är väl som diskusionsforum kring val av plattformar, tekniker, presentationsupplägg etc.

Annars hör ju respektive diskuterbar blogg hemma i det ämnesforum som blogginnehållet hör hemma.

Vad skulle annars nästa steg bli; delforum som "hemsidor", "bilder", "Post It-lappar"..?

//Brute
Citera
2011-04-06, 23:07
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Det enda det skulle vara intressant för, är väl som diskusionsforum kring val av plattformar, tekniker, presentationsupplägg etc.

Annars hör ju respektive diskuterbar blogg hemma i det ämnesforum som bloginnehållet hör hemma.

Vad skulle annars nästa steg bli; delforum som "hemsidor", "bilder", "Post It-lappar"..?

//Brute

Har ett stort problem med att få in nedanstående blogg (min signatur) i något ämnesforum. Är väl lite det antar jag
Citera
2011-04-06, 23:16
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Har ett stort problem med att få in nedanstående blogg (min signatur) i något ämnesforum. Är väl lite det antar jag

Av din marknadsföring kan jag tyda att du har en blogg där du predikar om islam.
Inte svårt att hitta ett delforum om religion här tycker jag.

Och startar du en tråd här med förslag om nytt delforum för att du skall få synpunkter och diskussion om din blogg så känns det helfel.

//Brute
Citera
2011-04-06, 23:26
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Av din marknadsföring kan jag tyda att du har en blogg där du predikar om islam.
Inte svårt att hitta ett delforum om religion här tycker jag.

Och startar du en tråd här med förslag om nytt delforum för att du skall få synpunkter och diskussion om din blogg så känns det helfel.

//Brute

Inte min blogg . Tog den som ett ''bra'' exempel bara. Förresten så blev den tråden jag skapade om bloggen låst i Religionsdelen...
Citera
2011-04-06, 23:33
Medlem
epost72s avatar
Känns som att Länktips - Övrigt borde kunna vara ett tänkbart alternativ.
Citera
2011-04-06, 23:53
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Känns som att Länktips - Övrigt borde kunna vara ett tänkbart alternativ.

Länktips - Övrigt käns inte riktigt rätt. Speciellt inte om det skall diskuteras lite bredare om detta. Skulle snarare säga att de kunde passa inom det jag föreslog: https://www.flashback.org/t1507900

Dock så att man ändrar namnet till Communities, bloggar etc. eller liknande. Länktips är mer en laidback-light.
Citera
2011-04-07, 02:40
Medlem
FrasseFloyds avatar
Politiska bloggar och dess innehåll diskuteras i politik. Vill man diskutera bloggaren har man antingen Kändisskvaller eller Politiker (under Politik - Inrikes).

Är du osäker på var du ska placera en blogg får du väl fråga. Det finns en tråd i Sista utvägen som kan hjälpa dig och sen kan du alltid fråga någon moderator.

Problem solved.
Citera
2011-04-07, 09:01
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Länktips - Övrigt käns inte riktigt rätt. Speciellt inte om det skall diskuteras lite bredare om detta. Skulle snarare säga att de kunde passa inom det jag föreslog: https://www.flashback.org/t1507900

Dock så att man ändrar namnet till Communities, bloggar etc. eller liknande. Länktips är mer en laidback-light.

Bra förslag, känner mig dum som inte sökte på det tidigare. Är väl mer det här jag ville eftersträva.

Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Politiska bloggar och dess innehåll diskuteras i politik. Vill man diskutera bloggaren har man antingen Kändisskvaller eller Politiker (under Politik - Inrikes).

Är du osäker på var du ska placera en blogg får du väl fråga. Det finns en tråd i Sista utvägen som kan hjälpa dig och sen kan du alltid fråga någon moderator.

Problem solved.

Får väl göra så. Tack för alla svar, och med anledning till AbrahamLincolns inlägg så kan nog tråden låsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in