Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-06, 15:55
Medlem
Opilus5500s avatar
Jag högerhänt och att skriva eller måla på vänster är helt omöjligt. Frågan är finns folk som föds med båda förmågorna?
Går de träna sig till bli lika bra som jag är högerhand på vänstern handen? eller kan vänster armen aldrig bli lika bra??
Citera
2011-04-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Jag högerhänt och att skriva eller måla på vänster är helt omöjligt. Frågan är finns folk som föds med båda förmågorna?
Går de träna sig till bli lika bra som jag är högerhand på vänstern handen? eller kan vänster armen aldrig bli lika bra??
Det går att träna sig till bra, men är svårare för en vuxen som redan har en "fullärd" motorik. Förr i tiden var ju alla tvungna att skriva med höger, oavsett favorithand. Jag känner några som kan skriva lika fint med båda.
Citera
2011-04-06, 16:08
Medlem
lapptopps avatar
Jag är ambidexter, dvs kan göra det mesta med både höger och vänster.
Att jag skriver med höger är för att jag vant mig med det. Lite träning så gör jag det lika bra med vänster.
En klar fördel måste jag säga att det är...(vunnit mycke kosing på dart, (tävlat i dart) säger att jag kastar med vänster då? å höjer insatsen...
Citera
2011-04-07, 11:58
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapptopp
Jag är ambidexter, dvs kan göra det mesta med både höger och vänster.
Att jag skriver med höger är för att jag vant mig med det. Lite träning så gör jag det lika bra med vänster.
En klar fördel måste jag säga att det är...(vunnit mycke kosing på dart, (tävlat i dart) säger att jag kastar med vänster då? å höjer insatsen...

Okej nice =).. Ska börja träna nu med vänstern handen. Praktiskt att kunna använda båda..
Citera
2011-04-07, 22:33
Medlem
LordBatemans avatar
Skulle fan vilja lära mig det, skriver jag med vänstern så ser det ut som en 3 åring har varit i farten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in