2011-04-06, 12:51
Medlem
... som kan vara från 2006 och inte varit postad i sen 2007. Ok, jag kan aktivera den och skriva mina synpunkter men trådstarten kan ju vara en annan och de som följer det jag vill diskutera kan bli väldigt få eller inte locka på det sätt jag syftade om jag hade skrivit rubriken.

Är det då inte ok att starta en ny tråd?

Om befintlig tråd finns eller om tråden ligger fel ber jag Mod. flytta eller ---> P.K.
Senast redigerad av Brainspotter 2011-04-06 kl. 12:56.
Citera
2011-04-06, 17:19
Medlem
ojns avatar
> Det startas ju massvis av trådar varje dag, som inte slängs.
> Har du några konkreta exempel på trådar du anses har slängts felaktigt?
> Har du tagit detta med den moderator som slängt trådarna (vilka dessa nu är) du syftar på?
Citera
2011-04-06, 21:53
Medlem
Jag vill påstå att sammanslagning av trådar och/eller hänvisning till befintlig tråd tycks vara ett problem - då trådar av protester emot dessa moment ständigt skapas. Frågeställningarna kan vara helt olika och syfta på helt skilda ingångar till ett ämne, att de då skall vara två olika trådar kan jag tycka vara självklart. Men jag ska säga om jag är ensam om denna åsikt så anpassar jag mig självklart, men det tycks inte vara så. Har en ny trådstart exakt samma diskussionsapproach som en gammal befintlig tråd är det självfallet bara att aktivera den. Jag förstår att det blir många trådar att slänga.
Citera
2011-04-06, 21:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspotter
Jag vill påstå att sammanslagning av trådar och/eller hänvisning till befintlig tråd tycks vara ett problem - då trådar av protester emot dessa moment ständigt skapas. Frågeställningarna kan vara helt olika och syfta på helt skilda ingångar till ett ämne, att de då skall vara två olika trådar kan jag tycka vara självklart. Men jag ska säga om jag är ensam om denna åsikt så anpassar jag mig självklart, men det tycks inte vara så. Har en ny trådstart exakt samma diskussionsapproach som en gammal befintlig tråd är det självfallet bara att aktivera den. Jag förstår att det blir många trådar att slänga.

Att trådar om detta skapas är inte ett bevis på att det finns ett problem utan snarare det att många anser att just deras tråd är den bästa saken sedan skivat bröd. Rent generellt skulle jag vilja säga att det exemplet du tar upp i den här tråden inte är något problem och det är för att ifall du skulle bumpa en tråd från 2006 med ett vettigt inlägg där din åsikt skiljde sig nämnbart från trådstarten så är detta inte hela världen.. Däremot ifall tråden handlar om päron och du vill diskutera äpplen så är det en helt annan sak men ifall TS ville diskutera päronsort A och du vill snacka om päronsort B så funkar det absolut i samma tråd enl mig.

Däremot är jag villig att ta en sådan diskussion och höra på i det här fallet, dina argument till varför du skulle ha en ny tråd. Kommunikation is the shit.
Citera
2011-04-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Att trådar om detta skapas är inte ett bevis på att det finns ett problem utan snarare det att många anser att just deras tråd är den bästa saken sedan skivat bröd. Rent generellt skulle jag vilja säga att det exemplet du tar upp i den här tråden inte är något problem...

Ok. Tack för informationen. Saken gällde en tråd för min del som hamnade i PK. Samma sak hände min sambo, sedan ville jag lyfta detta generellt då jag kunnat förstå en del av protesterande användare som varit med om samma sak. Men nu vet jag att om det händer igen och jag skulle motsätta mig ert beslut så kontaktar jag berörd Moderator.
Citera
2011-04-07, 14:17
Medlem
ojns avatar
Lite mer ingående om just den processen: Jag vill klaga på en Moderator/ett beslut av en Moderator
Citera
2012-01-13, 10:16
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brainspotter
Ok. Tack för informationen. Saken gällde en tråd för min del som hamnade i PK. Samma sak hände min sambo, sedan ville jag lyfta detta generellt då jag kunnat förstå en del av protesterande användare som varit med om samma sak. Men nu vet jag att om det händer igen och jag skulle motsätta mig ert beslut så kontaktar jag berörd Moderator.
Oftast är det för att det inte finns en utan väldigt många trådar i ämnet någon valt posta i och ofta om enkla saker som inte kräver ytterligare en tråd till, vidare beror det på hur tråden är upplagd; lyckas TS göra en bra trådstart som faktiskt har en ny infallsvinkel på ämnet så är det givetvis fritt fram att posta.

Överlag så gäller det att tänka efter innan man postar, vad vill du ha sagt, vad vill du få ut ur tråden och hur ska du göra det. Många skippar det och postar ändå en platt fråga som redan finns besvarad.

Så ungefär tänker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in