Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-06, 11:57
Medlem
-hina-s avatar
Installerade DivX Web Player men eftersom programmet inte funkar överhuvudtaget vill jag ta bort det ... Det går varken att avinstallera från "tillägg" eller att rensa från papperskorgen (en fil är kvar: DivXBrowserPlugin). Vad kan jag göra åt saken?
Senast redigerad av -hina- 2011-04-06 kl. 12:01.
Citera
2011-04-19, 02:32
Medlem
Ledighetsmaskinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -hina-
Installerade DivX Web Player men eftersom programmet inte funkar överhuvudtaget vill jag ta bort det ... Det går varken att avinstallera från "tillägg" eller att rensa från papperskorgen (en fil är kvar: DivXBrowserPlugin). Vad kan jag göra åt saken?

Ladda ner gratisappen AppCleaner och testa att söka på appnamnet eller den kvarvarande filen. Om du får upp några träffar så ta bort dem och töm papperskorgen. Brukar funka lite bättre än vanliga mojängerna i Mac OS X om man lyckas hitta associerade filer till det man söker så att man kan radera rubbet.
Citera
2011-05-04, 22:39
Medlem
-hina-s avatar
Tack för tipset! Dock hittar jag inte DivX med AppCleaner, men jag vet att det finns kvar eftersom jag hittar programmet bland mina tillägg i Firefox. Någon som vet hur jag hittar det?

Edit: För att förtydliga, jag har på något sätt lyckats ta bort alla filer som har med DivX att göra, men jag köper inte att det är borta eftersom det fortfarande finns kvar bland mina tillägg och vägrar avinstallera sig.

Det ser alltså ut såhär: http://img593.imageshack.us/img593/4076/divxe.jpg
Senast redigerad av -hina- 2011-05-04 kl. 22:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in