2011-04-06, 11:12
Medlem
J2theKs avatar
som rubriken säger,, min tanke är hur mycket som behövs när man äter/bombar skiten? vad händer vid överdos på amfetamin? hur länge tar de innan man dör?
Citera
2011-04-06, 11:19
Medlem
Skullheads avatar
Jag överdoserade på en 0.3a, började spy så in i helvete, mådde skit, tänk dig det värsta opiat-illamåendet, samtidigt som du är så jävla vaken som tur är så lugnade det sig efter en 20 min, och återgick till ett mycket fint rus, dum som jag var fyllde jag på med lika mycket x antal timmar senare, samma vända igen

Tar du allt för stor överdos så somnar du, får en sjuhelvetes huvudvärk, spyr osv, omöjligt att säga hur mycket som krävs, beror på hur starkt det är
Citera
2011-04-06, 11:21
Medlem
På en ofrivillig överdos så blir man väl bara trött och somnar?
Med ofrivillig så menar jag självklart att man bara råkar ta för mycket av för starka grejer.
Citera
2011-04-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Jag överdoserade på en 0.3a, började spy så in i helvete, mådde skit, tänk dig det värsta opiat-illamåendet, samtidigt som du är så jävla vaken som tur är så lugnade det sig efter en 20 min, och återgick till ett mycket fint rus, dum som jag var fyllde jag på med lika mycket x antal timmar senare, samma vända igen

Tar du allt för stor överdos så somnar du, får en sjuhelvetes huvudvärk, spyr osv, omöjligt att säga hur mycket som krävs, beror på hur starkt det är

0.3?? Menar du allvar??
Citera
2011-04-06, 12:35
Medlem
pnGus avatar
Har ju inget ld50-värde för människor vad jag vet, men en 400-500mg mår du nog inte bra efter, frågan är dock varför du undrar?
Citera
2011-04-06, 13:56
Medlem
topsids avatar
Runt 3-4 gram(från gatan) IV börjar bli dödligt skulle jag tro. 400-500 mg, så länge vi inte snackar 100%igt så är det ju förhelvete nybörjardoser, speciellt oral! Tror inte det finns nån som ODar på såna mängder sålänge du inte har något fel på hjärtat.

Här har ni LD50, men tänk på att det är rent amfetamin:
http://msds.chem.ox.ac.uk/AM/amphetamine_sulfate.html
Citera
2011-04-06, 14:12
Bannlyst
Citat:

hahaha vågar jag gissa att det var ett visst afrikanskt kamel-djur som försåg dig med skiten också...?
Classic!

Men en 0.3a är fan weak måste jag säga.
om jag bombar tjack bombar jag minst 0.5-1.5g beroende på kvalla, bomba är ju så jävla svagt...
Citera
2011-04-06, 14:41
Medlem
Trammiss avatar
Citat:

Måste vara ruskigt bra tjack, eller ruskigt smutsigt.
Nåväl, det beror ju helt på vad menar med överdos. För att man ska må lite dåligt och kanske spy så behövs nog inte så mycket ifall man inte är van vid centralstimulanta.
Men om du menar en överdos som faktiskt är skadlig för kroppen och kan leda till döden, då ska man suga i sig jävligt stora mängder tjack.
Citera
2011-04-06, 16:39
Medlem
En bekant här i trakterna fick hela käften fylld med tjack av sina "vänner". Han däckade och mådde rejält dåligt. Vet inte hur mycket tjack det får plats i en mun.
Citera
2011-04-06, 16:43
Medlem
Trammiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuckot
En bekant här i trakterna fick hela käften fylld med tjack av sina "vänner". Han däckade och mådde rejält dåligt. Vet inte hur mycket tjack det får plats i en mun.

Den där situationen får du allt förklara närmre!
Citera
2011-04-06, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stuckot

det måste ha varit klet-tjack då, eller flytande eller nåt, för försök fylla munnen med t.ex mjöl och se vad som händer, du kommer andas ner hälften i lungorna och våldsamt hosta upp resten...

Dessutom är tjack frätande och jag får alltid feta blåsor i munnen endast pga att jag slickat av hack-kortet eller liknande...

Jag tror du bluffar, dessutom ryms det förfan lätt 30-50g tjack i käften med tanke på att man lätt gömmer en 5a tjack under tungan.
Citera
2011-04-06, 20:14
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bannadkille
hahaha vågar jag gissa att det var ett visst afrikanskt kamel-djur som försåg dig med skiten också...?
Classic!

Men en 0.3a är fan weak måste jag säga.
om jag bombar tjack bombar jag minst 0.5-1.5g beroende på kvalla, bomba är ju så jävla svagt...

0.3 15% hade varit klent, 0.3 100% rent är jävligt mycket (säger inte att mitt var så rent, men det var fan drag i det)

Jag sköt det.. överdos är inte alltid = död..
Senast redigerad av Skullhead 2011-04-06 kl. 20:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in