2011-04-06, 03:06
Bannlyst
Ska inte dessa saker palla de flesta spel utan problem ?

Systemöversikt

Operativsystemets namn Microsoft Windows 7 Home Premium
Datortyp x64-based PC
Processor AMD Athlon(tm) II P320 Dual-Core Processor, 2100 Mhz, 2 kärnor, 2 logiska processorer
Installerat fysiskt minne (RAM) 3,00 GB
Sammanlagt fysiskt minne 2,74 GB
Tillgängligt fysiskt minne 1,08 GB
Sammanlagt virtuellt minne 5,49 GB
Tillgängligt virtuellt minne 3,58 GB
Växlingsfilsutrymme 2,74 GB

------------------

Bildskärm

Namn ATI Mobility Radeon HD 4250
Beskrivning ATI Mobility Radeon HD 4250
RAM på kortet 256,00 MB (268*435*456 byte)

Är inte super haj på datorer men jag antar att dessa grejer ska kunna klara av dessa spel UTAN problem.

Ship simulator extreme (laggar sönder fast jag har grafik kvaliten på lägsta)
Truck simulator 2010 (Duger att spela med lägsta grafik kvaliten)
Hitman 3 Blood Money (laggar sönder fast jag har grafik kvaliten på lägsta)
18 Wheels of Steel Extreme trucker 2 (duger att spela med lägsta kvalite)

några exempel på spel bara.

Datorn är köpt i september 2010 dvs bara 7 månader. Den är väldigt seg, blir varm som satan och laggar allmänt.. Inge virus vad AVG 2011 kan se. Inte för mycket saker på datorn.. Det är någonting som inte känns rätt bara eller har jag fel?

Denna dator ska väl vara en spel dator som pallar de flesta spel eller?

Tacksam för svar och inget flame
Citera
2011-04-06, 03:19
Medlem
Henkots avatar
Nej det är ingen speldator. Gissar att en sådan kostar max 5000 och du får punga upp det dubbla kanske för att slippa att spelen "laggar".
Citera
2011-04-06, 04:52
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkot
Nej det är ingen speldator. Gissar att en sådan kostar max 5000 och du får punga upp det dubbla kanske för att slippa att spelen "laggar".

kunde inte sagt bättre,det är ingen spel dator,tror det är en surf skit dator, och då duger den fan bara som fotvärmare
Citera
2011-04-06, 09:50
Medlem
Reagan86s avatar
Vissa spel går ju klart att spela på den. Även nyare spel men då får man inte ha för höga krav på att de ska flyta och se bra ut!

Det är ju inte bra om den blir varm. Känn efter vid utblåset för fläkten om de fläktar bra. Blåser de nästan inget har förmodligen din fläkt slaggat igen vid utblåset. Gör du ren den kommer nog datorn gå lite bättre.

Seg

1. Tanka ner CCleaner och Defraggler från piriform.com. Kör Ccleaner både städning på filer och register. Kör sedan Defraggler och defragmentera din HD. Windows defragg är skräp i jämnförelse.

2. Skriv msconfig i körfältet. Gå på fliken autostart. Rensa bort onödiga startupp program.

Sen kommer din dator vara nästan som ny igen. (dvs om du inte har andra tekniska problem med datorn som tex vid hårddiskfel kan datorn bli seg innan den pajjar m.m)
Senast redigerad av Reagan86 2011-04-06 kl. 10:01. Anledning: bättre svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in