Tack för ett bra svar! Är nog ganska medel när det gäller matten. Är den ansedd som tyngre i gämförelse med andra linjer på KTH? Det som är bra är att jag läser kompletering nu och kommer ha kunskaperna färska. Ska erkänna att matten skrämmer lite ändå även om jag tycker att det är intressant. Jag tänker lite på en pianoelev i min ålder jag hade som hade pluggat teknisk fysik. Visst, han lärde sig fint och var begåvad och motiverad. Men låt oss säga att han övar som en dåre i 5 år och vi skulle söka ett gig och han skulle gämföras med mig som ägnat större delen av livet åt musiken. De kvaliteterna som jag har skulle han förmodligen aldrig kunna tillägna sig. Så går tankarna lite. Kanske gäller det att släppa att jag inte kan bli kung på datateknik utan bara ok och ändå hitta ett bra jobb. Vad tror du/ni?
Bor redan i Stockholm och är inte särskilt lockad av att lägga tid på kårlivet. Men man bör väl försöka känna lite folk ändå antar jag även om de kanske är yngre och på ett annat plan när det gäller en del saker. Är det viktigt för karriären att hänga mycket på skolan? (som det är på KMH tex)
Antar att du gått linjen. Hurdanna är lönerna efter examen? Läste i KTHs karriärsrapport från 2010 att lönen för studenter som tog examen ligger mellan 30-40.000 i grundlön och ca 33-45.000 inkl resultatbaserad extraersättning etc. Det som förvånade mig var att de som hade markant högst lön från den årskullen var de som pluggat högskoleingenjör i Kista med intrikting IT-affärssystem. Deras lön låg på ca 27-50.000 i grundlön och 33-60.000 i totalersättning(!) Den utbildningen har de tyvärr ställt in, annars lät ju det lockande.
Har aldrig brytt mig om pengar, men om jag ska plugga på KTH är lönen en viktig del av det hela
Jo, och så en sak till! Talar flytande spanska och undrar om det är något jag skulle ha nytta av. Kanske datateknik med intrnationell inrikting vore någonting!