2011-04-18, 13:52
Medlem
Sixblades avatar
Ligger i en liten fejd med q-park.
Dom har en parkeringsplats nedanför mig där det inte brukar stå särskilt mycket bilar. Detta är perfekt för polare som ska hämta upp/släppa av mig men flera gånger så har aset till vakt varit otroligt dryg och försökt att få bort polare som väntar på mig. Dom har också lappat kompisar när dom varit minuten sen ner. Detta har resulterat i att jag sätter upp klistermärken på deras automat varje gång jag går förbi.

Beställde ett par ark klistermärken med den här bilden.
http://vansinnig.blogg.se/images/201..._137259339.jpg
Märkena har tillräckligt med utrymme på sidorna för diverse kommentarer... som Q-Parks - "Vi bryr oss om ER", "Q-Parks VD... Hälsar DIG välkommen" eller Q-Park - "Våra kontrollanter jobbar mot provision"

Alla märken har varit bortskrapade efter bara någon dag men så länge det irriterar någon så är jag nöjd.
Kom gärna med egna förslag. Börjar få slut på idéer.
Citera
2011-04-20, 21:26
Bannlyst
Såg den här på ams, inte ens p-vakt bolag, i sina annonser, tycks längre dölja vilka krav som ställs på p-nissar i jättar som q-park:

Hos NoViis Fastighetsservice råder en familjär atmosfär med korta beslutsvägar och platt organisation samt möjlighet till stor frihet under ansvar. Så, om du har tröttnat på att arbeta hos de stora parkeringsjättarna, som ser dig som en siffra istället för en människa, så ska du söka dig till NoViis.

Det är otrolig att q-park och dom andra skojare kan existera med sina maffia-metoder utan att ens ifrågesättas.

Här är anonsen: http://www.arbetsformedlingen.se/For...c5931280001438
Citera
2011-05-08, 05:00
Medlem
serbers avatar
Alltså kan inte bara alla som jobbar på dom privatiserade bolagen bara säga upp sig...

Btw har Securitas som åker runt och har hand om lappningen i området, är dom också skojare?
Citera
2011-05-08, 07:51
Bannlyst
Mycket rätt och lite fel.

KOMMUNENS LAPPNINGSVERKSAMHET

Nu talar jag för Stockholms Kommun och redan för typ 10 år sedan budgeterade man 200 miljoner i lappningspengar. Skulle kommunen inte komma upp i dessa lappningspengar pga att det inte går att hitta så många felparkerade bilar så stryper Stockholms Kommun antalet parkeringsplatser/parkeringsmöjligheter. Så har även skett regelmässigt.

Stockholms Kommun har även puschat på lapplisorna + p-nizarna på att dom skall lappa mer. Tyvärr gjorde inte p-vakterna vad jag skulle ja gjort - dvs gått in på privata tomter och lappat. Det skulle ha blivit ett jävla liv - och då skulle jag svara - chefen pushade på oss att lappa mer och det fanns inte mer att lappa utom här.

Sen när det gäller stockholms kommun lappar man långt ifrån bara om bilarna står trafikfarligt. Man lappar därför att folk inte har betalat i automater eller stått över betald tid. Detta har ingenting med trafiksäkerhet att göra.

Det är ett lite konstigt system - bilarna lappas - och bilarna lappas därför att de inte har betalat. Men BILARNA kan inte betala utan bara förarna - inte ens ägarna kan betala om det är firmabilar eller bilarna är utlånade. Följaktligen är det förarna som borde lappas.

Hela lappnings- och betalköret för parkering är helt jävla fel eftersom när bilarna är parkerade
a) spyr de inte ut avgaser b) de förbrukar ingen energi/fossila bränslen och c) orsakar inga skador och dödsfall.

Det är ju när bilarna är i rörelse som de är onda och skadliga - och det är då det borde sugas pengar och inte när de står stilla.

Det är bara att betrakta Ingentingvalls Nollvision - om alla bilar skulle parkeras skulle nollvisionen uppfyllas - när bilarna är i rörelse kan den inte uppfyllas.

Man kan ju inte vara stadd i åkande 24/7 och bilarna måste flyttas bara för flyttandets egen skull - 24 tim regel m fl - 30 min regel 2-tim regel.

SOLNA KOMMUN

I Solna kommun verkar det finnas NOLL - gratisparkeringsplatser. P-lapperiet och parkeringsautomater har blivit extra skatter.

I solna centrum är parkeringsbolaget som hökar och lappar - dom har lokal och fikarum i centrum och de går och jagar lappningsmöjligheter hela tiden. Det är vad jag vet det sjukaste stället som finns. Nu reserverar jag mig för arlanda och andra liknande platser.

REKLAM FRÅN PARKERINGSPARASITBOLAG

De annonserade i fastighetsägartidningen där de skrev - Du fastighetsägare som har en välbelägen markbit - vi kan göra denna markbit till en guldgruva - kontakta oss.

Här visade man sitt rätta ansikte
Citera
2011-05-08, 12:34
Bannlyst
Där ser man. Parasitverksamhet är vad det är, allt handlar ändå slutligen om sunt förnuft när man parkerar. Jag menar visa kan ställa sig så att dom utgör mycket stor hinder och då hjälper inga böter (vad spelar det för roll om den blir lappad igentligen, om ägaren kommer flytta på bilen bara när han önskar det?). Samtidigt som 99,9% övriga får hosta ut en stor summa för massa trams fel.
Citera
2011-05-08, 15:24
Medlem
Späks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALBANSK
Skulle vara najs, människor kämpar dagligen mot dom, jag brukar kasta mynt på deras bilar från 10 våning. Ser ni en parkerings bil med stora stenskott på taket är det hälsning från mig

Jag skrattade gott åt din ärofulla kamp. Skulle uppskatta film vid nästa tillfälle!

Har f.ö. tipsat Uppdrag granskning, tror att det hade blivit ett intressant program.
Citera
2011-05-08, 16:54
Bannlyst
Kan inget gäng skaffa jobb där och låta bli och lappa och säga att alla stått rätt.

Vill dom bli av med Er är Ni med i facket och tar striden och klämmer ut pengar för att sluta.
Citera
2011-05-08, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Har en bekant kvinna som arbetade som parkeringsvakt hos Qpark som valde att tala ut om arbete på företaget och hennes syn på saker efter att ha slutat. Då ämnet har stort intresse bland allmänheten valde jag att anteckna det som har sagts, för att inga detaljer ska glömmas bort.

Hon har arbetat på företaget under 2 år och har under den tiden bildat sig uppfattning om saker och ting ganska bra.

Parkeringsvakter blir spottade i ansikte, slagna, arbetsbilen brukar bli vandaliserad sönderskurna däck t ex. Nyligen har en kollega till mig blivit jagad med järnrör. Men det är arbets sättet som gör att folk blir förbannade på oss, vilket jag har förståelse för många sliter för dom pengar böter kostar idag.
Även våra parkeringsautomater och skyltar saboteras väldigt ofta. Vi har många service anställda vars huvudsyfte är att återgärda sabotage.

Mitt företag Qpark är holländsk (fd carpark), omsättningen på kontrollavgifter snurar kring miljarder kronor och delas bland dom nederländska ägare. .

är det "en kompis" eller du som är parkeringsvakt och som informationen kommer ifrån?

mycket luddigt skrivet. skäms du för ditt yrke?
Citera
2011-05-08, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
är det "en kompis" eller du som är parkeringsvakt och som informationen kommer ifrån?

mycket luddigt skrivet. skäms du för ditt yrke?

I litteraturen återgivna dialoger med så kallat direkt tal får texterna att verka mera livliga och verklighetsnära. Detta grepp gör det också enklare att belysa olika frågor från olika håll genom att tilldela protagonisterna bestämda åsikter och därmed roller i texten. Den fiktive talarens uttryckssätt i dialogerna bidrar dessutom till dennes karaktärisering.
Citera
2011-05-08, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
I litteraturen återgivna dialoger med så kallat direkt tal får texterna att verka mera livliga och verklighetsnära. Detta grepp gör det också enklare att belysa olika frågor från olika håll genom att tilldela protagonisterna bestämda åsikter och därmed roller i texten. Den fiktive talarens uttryckssätt i dialogerna bidrar dessutom till dennes karaktärisering.

whatever you say
Citera
2011-05-08, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tjabba
whatever you say

Du får gärna läsa min andra tråd ochså: https://www.flashback.org/t952899
Ger kanske en delvis förklaring, till varför jag hysser agg mot dom. Men det var jo tur att jag fick lapplisa en kväll efter krogen med mig som jag fick chansen att klämma på fler saker än dom kända

Här har jag en till inlägg som belyser yrkesval: https://www.flashback.org/sp30478874
Och är andra anledning till varför jag hatar dom, vilka tror du råkar ut för dom mest av alla? Jo hantverkare som har ingen annan val än att ställa sig på deras parkeringar pga grejer som ska till och från bilen.
Senast redigerad av Fuckluck 2011-05-08 kl. 17:43.
Citera
2011-05-08, 18:51
Medlem
svin är ni , må ni dö i cancer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här