2011-04-05, 15:13
Medlem
AdoIfs avatar
Äger ingen bil, bor billigt, har inga dyra nöjen då jag föredrar naturlivet framför dyra nöjen. Tjänar normalt, sparar en större summa pengar varje månad. Skulle kunna ta ledigt flera år om jag kände för det och leva på mitt kapital. Är ung och utan familj men just nu känns det härligt att vara fri. Så här borde alla människor leva.
Citera
2011-04-05, 15:16
Medlem
Gummigubben1s avatar
Nej va tråkigt!!!
Citera
2011-04-05, 15:17
Medlem
Snappers avatar
Vad gör du på helgerna då?
Citera
2011-04-05, 15:19
Medlem
xtremewalkers avatar
Hur länge har du sparat?
Citera
2011-04-05, 15:28
Medlem
intressant, så det är ett sätt att uppnå frihet i vardagen... men hur mycket tjänar du och hur mycket ligger dina utgifter på? hur mycket lägger du undan varje månad?
Citera
2011-04-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
...har inga dyra nöjen då jag föredrar naturlivet framför dyra nöjen.

Jag gillar också naturliv men blir lite ställd när du säger "framför dyra nöjen". De pengar jag lägger på friluftskläder, fiskeprylar, båten, resor till nordnorge och övrig friluftsutrustning överstiger med råge de flesta av mina andra utgifter. Tror bara det är boendet som kostar mer.

Annars håller jag med om att låga utgifter är kanon så länge man inte glömmer bort att leva.
Citera
2011-04-05, 19:22
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jag gillar också naturliv men blir lite ställd när du säger "framför dyra nöjen". De pengar jag lägger på friluftskläder, fiskeprylar, båten, resor till nordnorge och övrig friluftsutrustning överstiger med råge de flesta av mina andra utgifter. Tror bara det är boendet som kostar mer.

Annars håller jag med om att låga utgifter är kanon så länge man inte glömmer bort att leva.

Jag skulle vilja påstå att nyckeln heter låga *fasta* utgifter. Har man spelrum i ekonomin så kan man tillåta sig en hel del utsvävningar när man känner för det
Citera
2011-04-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jag skulle vilja påstå att nyckeln heter låga *fasta* utgifter. Har man spelrum i ekonomin så kan man tillåta sig en hel del utsvävningar när man känner för det

Det är absolut sant... Ska kanske även rätta mig själv och påpeka att inköpen jag gjort vad det gäller "naturliv" är ganska små utslaget på de år jag kommer ha glädje av dom.
Citera
2011-04-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdoIf
Äger ingen bil, bor billigt, har inga dyra nöjen då jag föredrar naturlivet framför dyra nöjen. Tjänar normalt, sparar en större summa pengar varje månad. Skulle kunna ta ledigt flera år om jag kände för det och leva på mitt kapital. Är ung och utan familj men just nu känns det härligt att vara fri. Så här borde alla människor leva.
absolut! men att bara spara pengar räcker inte utan att man ska försöka att tjäna mera pengar:=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in