2011-04-05, 13:53
Medlem
hon påstår att hon blev gravid!

jag undrar om någon kan hjälpa mig
för ett tag sen hade jag oskyddad sex med en tjejdå var hon i mitten eller mot slutet av tredje veckan efter sin mens alltså (andra halvan av månaden typ) hon fick inte sin mens efter på ett tag då hon efter några dagar efter samlaget började ta P-piller

hon sökte ungdomsmottagningen ett par ggr efter 2 veckor och det var negativt och efter nästan en månad alltså i torsdags påstår hon att hon fått blöddningar och efter ungdomsmottagning besök så visar det sig vara missfall!

anledningen till att jag inte tror på henne är att hon undviker att jag går med henne nånstans trots att jag tjatar, hon har tipsat själv din egna väninna om att hon däre skulle ljuga om graviditet för killen så han tar åt sig!
och nu hotar hon med att sprida det hela till och med till min familj om jag fortsätter att "dissa" henne
så det är nästan utpresning!

här sitter jag och undrar:
- varför skulle hon få missfall?
- varför skulle det visa sig negativt 2 veckor efter?
- om hon nu fick missfall. ska hon inte få tabletter eller nån form av medicin eller åtminstone få ytterliggare en tid då hon kommer tillbaks till ungdomsmottagningen?

det är sekretess regler som gäller så kan aldrig kolla upp hennes påstådda UMs besök men ..

Vill någon här tipsa om hur jag kan kolla upp hennes sanning/lögn??
Citera
2011-04-05, 14:00
Medlem
VanityFairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gypsy22

för ett tag sen hade jag oskyddad sex med en tjejdå var hon i mitten eller mot slutet av tredje veckan efter sin mens alltså (andra halvan av månaden typ) hon fick inte sin mens efter på ett tag då hon efter några dagar efter samlaget började ta P-piller

hon sökte ungdomsmottagningen ett par ggr efter 2 veckor och det var negativt och efter nästan en månad alltså i torsdags påstår hon att hon fått blöddningar och efter ungdomsmottagning besök så visar det sig vara missfall!

anledningen till att jag inte tror på henne är att hon undviker att jag går med henne nånstans trots att jag tjatar, hon har tipsat själv din egna väninna om att hon däre skulle ljuga om graviditet för killen så han tar åt sig!
och nu hotar hon med att sprida det hela till och med till min familj om jag fortsätter att "dissa" henne

- om hon nu fick missfall. ska hon inte få tabletter eller nån form av medicin eller åtminstone få ytterliggare en tid då hon kommer tillbaks till ungdomsmottagningen?

det är sekretess regler som gäller så kan aldrig kolla upp hennes påstådda UMs besök men ..

Spela med bara och om det visar sig att det inte är sant så dissar du henne men om det är sant, ja du är du körd
Citera
2011-04-05, 14:02
Medlem
Men är du rolig eller? Hon fick missfall och kan därför varken hota dig med lagliga eller moraliska konsekvenser. Vad är du rädd för? Att hon ringer dig morsa och berättar att ni hade oskyddat sex, åhnej...
Citera
2011-04-05, 14:04
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Men är du rolig eller? Hon fick missfall och kan därför varken hota dig med lagliga eller moraliska konsekvenser. Vad är du rädd för? Att hon ringer dig morsa och berättar att ni hade oskyddat sex, åhnej...

Ja, jag håller med, förstår inte vad TS är ute efter.
Citera
2011-04-05, 14:11
Medlem
Hej!

Det låter som om ni kan ha haft sex under själva ägglossningen (som är ca 14 dagar innan varje mens). P-piller ska man alltid börja med under mensen, nu gjordes inte det förstår jag och då rubbas ju menscykeln. Beroende på vilket p-piller man äter (om det är mini-piller eller vanliga) kan man få blödningar även om man inte ska ha mens. Det kan ha varit en sådan blödning.

Det kan oxå ha varit ett missfall. Tidiga missfall är vanliga, och beror på massor av saker, ex att embryot inte är bra. Jag har dock för mig att det kan vara svårt att se om man haft ett tidigt missfall (många märker det inte ens). Jag själv sökte för en konstig blödning och fick reda på att det kunde vara ett tidigt missfall, men även en genombrottsblödning (dvs en blödning mitt i cykeln).

Gravtester är ofta säkra, men ibland visar de negativt även om man är gravid, särskilt i början. Hade hon andra symtom? Eftersom hon var och testade sig.

Vid ett missfall kan det ibland behövas tabletter för att allt ska blöda ut, men ofta sköter kroppen det själv. Ett återbesök bör väl ske, men rutinerna kan ju vara olika.

Varför ska hon sprida det till din familj? Vad har hon för nytta av det? Låter helkonstigt.

Jag tycker du ska prata med henne, säg att du är orolig och att du vill följa med till ungdomsmottagningen!
Citera
2011-04-05, 14:17
Medlem
Emalfiros avatar
Som någon annan sa , spela med och se om det är sant eller inte . är det sant kan du alltid sätta krokben ben i sten trappan eller en traditionell falcon punch
Citera
2011-04-05, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord

är inte rädd på det sättet!
utan hon tänkte skriva en massa på facebook och förklara för hela världen vilket svin jag är .. det hade varit piiinsamt va fan
jag vet att jag inte dör om det händer men man vill ju undvika
Citera
2011-04-05, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
Ja, jag håller med, förstår inte vad TS är ute efter.

vad fick du TS ifrån?
Citera
2011-04-05, 15:01
Medlem
Du skriver på FB nu, vilket förutsätter att du är myndig.
Vad är problemet egentligen? Att du som myndig haft oskyddat sex med någon? Eller att hon (precis som de flesta tjejer jag känner) inte vill ha med killen till UM?

Om hon fått missfall finns väl inga problem längre mer än att du kanske behöver stötta henne om hon är ledsen?

Sen ska du även komma ihåg att det är inte bara ditt fel om hon nu hade blivit gravid. Ni var två om att ha oskyddat sex.
Citera
2011-04-05, 16:16
Medlem
count4rights avatar
Citat:
vad fick du TS ifrån?

TS betyder trådskapare
Citera
2011-04-05, 16:51
Medlem
Citat:

Bara detta gör ju att man håller sig så långt bort man kan. håll dig ifrån bruden är din familj vettig skiter dom ändå i henne.
Citera
2011-04-05, 19:04
Medlem
kolvass avatar
Citat:
är inte rädd på det sättet!
utan hon tänkte skriva en massa på facebook och förklara för hela världen vilket svin jag är .. det hade varit piiinsamt va fan
jag vet att jag inte dör om det händer men man vill ju undvika
utgå ifrån att hon ljuger, vid denna typen av fall så ljuger dom 99 fall av 100 så du kan ta det lugnt, var föregående och förklara för din omgivning att du dunkade på henne och nu är hon pissed off
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in