2011-04-05, 13:48
Medlem
Har i dag fått Mirtazapin utskrivet, men vet fan inte om jag vågar börja käka dom, asså blir man ett mat monster?
Verkar ju som om det e bra om man har svårt att sova på nätterna, men sen då
hur e det när man vaknar?
Är man en zombie hela dagen då eller? börjar jobba om två v, vill ju inte vara trött på jobba,
Citera
2011-04-05, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsunamibomb
Har i dag fått Mirtazapin utskrivet, men vet fan inte om jag vågar börja käka dom, asså blir man ett mat monster?
Verkar ju som om det e bra om man har svårt att sova på nätterna, men sen då
hur e det när man vaknar?
Är man en zombie hela dagen då eller? börjar jobba om två v, vill ju inte vara trött på jobba,

Hej!

Mirtazapin har två biverkningar, som kan vara jobbiga.
Medicinen ger trötthet och viktökning.

Du kan lägga till Voxra, så slipper du biverkningarna.
Jag tar själv mirtazapin + Voxra, nöjd med komben.

Hälsningar
Stövel-Anders
Citera
2011-04-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stövel-Anders
Hej!

Mirtazapin har två biverkningar, som kan vara jobbiga.
Medicinen ger trötthet och viktökning.

Du kan lägga till Voxra, så slipper du biverkningarna.
Jag tar själv mirtazapin + Voxra, nöjd med komben.

Hälsningar
Stövel-Anders
så du har inte gått upp i vikt då?
Citera
2011-04-06, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsunamibomb
så du har inte gått upp i vikt då?

Voxra håller kontroll på vikten.

Stövel-Anders
Citera
2011-04-06, 10:27
Medlem
Voxra går man oftast ner i vikt av.
Citera
2011-04-06, 18:21
Medlem
Jag har ätit Mirtazapin i 3 år. Första halvåret gick jag upp ca 10 Kg, inte pga att jag åt mer utan att Mirtazapin binder åt sig fett som man inte förbränner. Numera har jag gått ner 5 Kg utan att ha bantat eller ätit annorlunda.. de sista 5 kommer jag troligtvis aldrig bli av med men det är inget jag bryr mig om.

Biverkningarna som trötthet och känslan av att bli avtrubbad höll i sig i ca 1 månad och sen tyckte jag medecinen slutade verka så vi fick höja den. Nu är jag uppe i 45mg och är en bra dos för mig. Mirtazapin är väldigt effektiv mot depression och generell ångest. Det hjälpte mig att slippa ständigt gå på Benso och ta tag i mitt liv.. att klara jobba.. Panikångesten kvarstår dock.. så jag har benso vid behov..
Citera
2011-04-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay4
Jag har ätit Mirtazapin i 3 år. Första halvåret gick jag upp ca 10 Kg, inte pga att jag åt mer utan att Mirtazapin binder åt sig fett som man inte förbränner. Numera har jag gått ner 5 Kg utan att ha bantat eller ätit annorlunda.. de sista 5 kommer jag troligtvis aldrig bli av med men det är inget jag bryr mig om.

Biverkningarna som trötthet och känslan av att bli avtrubbad höll i sig i ca 1 månad och sen tyckte jag medecinen slutade verka så vi fick höja den. Nu är jag uppe i 45mg och är en bra dos för mig. Mirtazapin är väldigt effektiv mot depression och generell ångest. Det hjälpte mig att slippa ständigt gå på Benso och ta tag i mitt liv.. att klara jobba.. Panikångesten kvarstår dock.. så jag har benso vid behov..
ok, ja jag har sagt till min doktor jag vägrar ta dom, så vi ska hitta nå annat, alla man frågar säger man bli tjock.
orkar inte med ett vikt problem oxå
Citera
2011-04-24, 17:41
Medlem
Hej!

jag har gått på Mirtazapin i 1.5 månad nu ..
Har än så länge gått upp 11 kilo..
Till en början ökade min aptit drastiskt och jag kunde äta vad som helst utan att känna mig de minsta mätt, kände bara att jag hade ätit.
Men efter tre veckor slutade jag äta och åt strikt LCHF och tränade två gånger om dagen..

och jag har bara gått upp 2 kilo under dom två veckorna jag håller koll på mat o träning...

inte kul alls och hjälper inte direkt till med en förfriskning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in