Flashback bygger pepparkakshus!
2011-04-05, 10:29
Medlem
Jag kör gnokii-smsd (på CentOS 5.5) vilket fungerar bra i alla fall från CLI, dock vill jag att mina mindre tekniskt begåvade kamrater ska kunna använda sig av tjänsten och behöver därför få tag i en vettig webfrontend.

Jag är däremot inte helt övertygad om att gnokii är bästa alternativet utan önskar höra era kommentarer om andra lösningar (Kannel, SMSTools osv) och ännu hellre om ni har några tips på trevliga webbaserade frontends (typ playSMS).

Vilka SMS demoner de stöder är mindre viktigt eftersom jag gärna byter ut gnokii vid behov mot att få ett snyggare gränssnitt.

Jag har provkört playSMS och det verkar fungera bra, däremot behöver samtliga utvecklare i projektet lära sig stava ordentligt (visst kan jag fixa till det själv men orkar inte gå igenom koden).
Citera
2011-04-05, 16:27
Medlem
jimpss avatar
Var väldigt länge sedan jag pillade med något liknande men om jag inte missminner mig så finns det extensions i PHP för gnokii. Annars kan ju i princip varenda programspråk jobba mot externa program.
Citera
2011-04-06, 08:15
Medlem
Det finns en del php-extensions och det är inte heller svårt att koda ihop något som gör vad jag vill, det tar däremot tid jag inte har varför jag var på jakt efter något färdigskrivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in