• 1
  • 2
2011-04-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av refr
Min gamla linux lärare fick en ryggskada och dom blev tvungen att ge honom väldigt höga morfin doser och sedan lustgas då det inte gick ut i kroppen som det skulle. När det väl kom ut i kroppen så såg han stora ormar som försökte "strypa" hela han i sängen och en massa sådana saker. Höll i sig 3 dagar för honom, var inge trevligt.

Man får inte så mycket pga en enkel abort. Det som du beskriver är dopaminrelaterat, när man leker med det systemet så är hallucinationer inte långt borta.

Om ni läser på om schizofreni så förstår ni snart hur det funkar...
Citera
2011-04-07, 23:22
Medlem
HARDCORE1s avatar
vaaaa? Opiater är ju "snäll" på psyket om man jämför med halucigener?
Citera
2011-04-08, 01:42
Medlem
ishqs avatar
Låter lite väl med tomtar.
Men jag har en nära vän som fick morfin förut när hon blev inlagd i ett par dagar. När jag var och hälsade på henne verkade hon väldigt snurrig i bollen, hade inte tidsuppfattning alls. Hon svamlade om mycket som man inte begrepp någonting av.
Hon är ganska lugn tjej och röker på ibland, så hon gjorde knappast till sig. Har själv provat morfin för länge sen och blev endast skön.
Citera
2011-04-08, 08:34
Medlem
Hög grad av psykisk stress, som någon annan tidigare nämnt så hela grejen med att nodda och alla kroppsrelaterade funktioner man fuckar genom abort - låter ju inte som en omöjlighet att man blir lite flummig i huvudet skulle jag säga. Antar att din flickvän inte brukar morfin annars?
Citera
2011-04-08, 09:04
Medlem
TrollkarlenLurifixs avatar
En vän till mig fick starka doser smärtstillande på sjukhuset, han sade att han bland annat sett grodor som hoppade på golvet och väggarna.
2 dagar efter låter dock konstigt, du borde ringa upp en läkare. Hon kan ju i värsta fall ha drabbats av någon hjärnskada eller en psykos.
Senast redigerad av TrollkarlenLurifix 2011-04-08 kl. 09:06.
Citera
2011-04-10, 16:15
Medlem
BigFatCones avatar
Hallucinogener -► Opiater

Mvh,
Moderator
Citera
2011-04-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
På morfin somnar man till och börjar drömma väldigt verkliga drömmar för att sen vakna några sekunder senare. Det kallas att nodda och vissa tror väl att det är hallucinationer.

Okej, tack för att du redde ut begreppen åt mig!

Citat:
Ursprungligen postat av refr
Min gamla linux lärare fick en ryggskada och dom blev tvungen att ge honom väldigt höga morfin doser och sedan lustgas då det inte gick ut i kroppen som det skulle. När det väl kom ut i kroppen så såg han stora ormar som försökte "strypa" hela han i sängen och en massa sådana saker. Höll i sig 3 dagar för honom, var inge trevligt.

Skulle kunna bero på lustgasen iofs, men jag satsar min pengar på s.k. linux-psykos.

OnT: Som någon sa, ser hon tomtar beror det nog inte på morfinet utan på psykisk stress. Går det inte över bör hon nog prata med någon..

edit: Eller så får hon försöka intala sig att det är julafton varje dag. Man kan ju tänka sig värre saker.
Senast redigerad av dopestghost 2011-04-10 kl. 17:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in