2011-04-04, 23:28
Medlem
Jag har fått låna ett diagnosverktyg för att kunna släcka en envist lysande kontrollampa i instrumentpanelen. jag skulle försöka hitta mjukvara på nätet, behöver bara den enklaste sorten eftersom det inte är ngn stor felsökning det handlar om, så jag söker gratisprogram.
Hittade ett som heter DataPro men det funkade inte utan bara låste sig...

Någon här som har nåt bra tips om var jag kan hitta gratis, fungerande programvara till en ELM327?
Citera
2011-04-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruttputte
Jag har fått låna ett diagnosverktyg för att kunna släcka en envist lysande kontrollampa i instrumentpanelen. jag skulle försöka hitta mjukvara på nätet, behöver bara den enklaste sorten eftersom det inte är ngn stor felsökning det handlar om, så jag söker gratisprogram.
Hittade ett som heter DataPro men det funkade inte utan bara låste sig...

Någon här som har nåt bra tips om var jag kan hitta gratis, fungerande programvara till en ELM327?

Digimoto fungerar rätt bra, bara ställa in elm istället för moby och ange rätt comport så fungerar det. 5.0 finns ute på internet crackat vet jag, men 4.03 kanske är lättare att hitta, t.ex. på isohunt.com.

Motorlampan borde ju även lysa p.g.a. att det finns något fel på bilen, så räkna med att den kommer tillbaka. (vilket ibland inte händer)

Lycka till.
Citera
2011-10-11, 20:54
Medlem
Bruna Baronens avatar
Tjoo. Far min använder idag Modiag express och vill gärna ha tag i pro versionen. Problemet är att jag knappt hittar några versioner alls att "få tag på" på tpb finns inga och isohunt finns det två olika men jag får inga utav dem att fungera.

Några som har några tips eller kanske vet vad jag gör för fel med dem som finns på isohunt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in