• 1
  • 2
2011-06-25, 14:32
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksklanten
Nja, jag tycker att det är det bästa man kan göra med en biltuta - använda den som en vänlig anordning att hälsa med.

Det spelar ingen roll vad du tycker din... dalmas! Det är inte tillåtet.
Citera
2011-06-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Det spelar ingen roll vad du tycker din... dalmas! Det är inte tillåtet.

Jag är dalkulla, inte dalmas.

Har du någon källa på att det är olagligt att tuta för att hälsa? (I situationer där det inte finns risk att skapa missförstånd eller störa någon?)
Citera
2011-06-25, 18:09
Medlem
Arketypens avatar
Wow, tycker TS stod på sig!

Här försöker hon vara nyttig och miljövänlig. Klart mustangen skall ha en tegelsten i bakrutan.
Även om det kanske var lite över gränsen till acceptabelt beteende av en samhällsmedborgare...

RESPECT
Citera
2011-06-26, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arketypen
Wow, tycker TS stod på sig!

Här försöker hon vara nyttig och miljövänlig. Klart mustangen skall ha en tegelsten i bakrutan.
Även om det kanske var lite över gränsen till acceptabelt beteende av en samhällsmedborgare...

RESPECT

Eh ja, det var faktiskt inte jag som startade denna tråd, ty det var någon annan.

Men vad beträffar tegelstenen, jag vet att det var lite över gränsen till acceptabelt. Men som sagt så var det med största säkerhet samma bil som kört på mig utan att ens märka det (?)

Jag tyckte inte synd om föraren, men däremot tyckte jag synd om bilen, det var en andra generationens Mustang, en sån här; http://farm4.static.flickr.com/3274/...0ba18dbf1a.jpg

Dock kan jag säga inte att bilen fick så stora skador. Jag tog en långpromenad till olycksplatsen senare på da'n. (Iklädd helt andra kläder dock. ) Bilen stod kvar och det verkade bara vara stötfångaren fram och framflyglarna som tagit stryk (förutom bakrutan då).

En bessynnerlig sak händer mig när jag när jag två år senare blivit ägare till en Chevrolet Nova -71.
På samma datum som jag slänge tegelstenen krockar jag med en rattfyllerist i en Lada!

Jag klarar mig oskadd men bilen min får ungefär samma skador som Mustangen ...
Citera
2011-06-26, 23:18
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riksklanten
Jag är dalkulla, inte dalmas.

Har du någon källa på att det är olagligt att tuta för att hälsa? (I situationer där det inte finns risk att skapa missförstånd eller störa någon?)

Är du en kärring? Ja, det kunde jag ju ha gett mig den på!

Har du körkort eller? Jag tyckte iaf att det framgick ganska tydligt, i körskolan, vad tutan är till för.
Och hur kan du någonsin vara helt säker på att inte störa eller skapa missförstånd? Även om du "bara" tutar på din granne på nån enslig skogsväg, 2 km från närmsta hus, så kanske du skrämmer kaninerna 10 m bort liggandes i gräset och gökar. Ok, dåligt exempel, men man ska ju aldrig vara för säker på andra i trafiken.
Citera
2011-06-27, 00:26
Medlem
Du blir behandlad som alla andra fordon på vägen.
Om nån ligger framför i 20-30 km/h mitt i vägen så blir de flesta sura.
Du framför ett fordon, du får acceptera konsekvenserna.

Det är ju självklart inte så roligt med massa farliga omkörningar osv...
men det är sådant som händer när nån rubbar rytmen i trafiken.
Citera
2011-06-27, 15:54
Medlem
Om det var Essingeleden du cyklade på så har jag full förståelse för de negativa reaktioner du orsakade

Annars är det väl som det är.. folk får knulla för lite eller har andra problem som de tar ut på stackare som dig själv. Tråkigt men inget man kommer ifrån. :/

Jag sparar min ilska och mitt temperament till tillfällen då det verkligen behövs, då någon verkligen beter sig som ett arsel. Annars tycker jag det är onödigt att gå runt och störa sig på allt i sin omvärld.
Citera
2011-06-27, 16:17
Medlem
surfacings avatar
Jo, det är så att jag hatar cyklister och skulle kunna meja ner alla cyklister oavsett om vederbörande har formella trafikregler på sin sida av lagen. Jag antar även att detta är svaret som du egentligen söker.
Citera
2011-06-27, 17:33
Medlem
Händer aldrig mig när jag cyklar på gator i Stockholm, hör inte heller någon tuta särskilt ofta på andra.

edit:
låter knäppt. Måste vara något regionalt för jag har cyklat på landsvägar ex. aldrig har nån tutat på mig och de kör i princip förbi mig i den andra filen.
Senast redigerad av flemur 2011-06-27 kl. 17:36.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in