2011-04-04, 20:42
Medlem
fredrikyngves avatar
Anjo Ft. Yngve - Inte så lätt

http://www.youtube.com/watch?v=H8lYloKiJDI
Citera
2011-04-04, 21:00
Bannlyst
Tungt mannen, jag ogillar svensk hip-hop som fan annars, men detta lät bra.
Finns det något "samlingsalbum" med dig/er man kan tanka någonstans?
Citera
2011-04-04, 21:41
Medlem
Pretentiös förorts-klichéhiphop som man hört tusen gånger innan. Det känns lite pinsamt att se hur ni försöker framställa er själva. Tror att rappare slutade att slå igenom med sån här musik innan ni ens var födda. Svensk hiphop behöver verkligen något nytt alltså och med det menas inga wannabes eller uttjatad underklasskit.

Tänk utanför boxen och börja experimentera lite med olika stilar och beats.
Citera
2011-04-04, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av v1ntero
Pretentiös förorts-klichéhiphop som man hört tusen gånger innan. Det känns lite pinsamt att se hur ni försöker framställa er själva. Tror att rappare slutade att slå igenom med sån här musik innan ni ens var födda. Svensk hiphop behöver verkligen något nytt alltså och med det menas inga wannabes eller uttjatad underklasskit.

Va? Det är såhär svensk hip-hop SKA låta.
Håll käft och lyssna på din techno-pop AKA svensk rap istället.
Citera
2011-04-04, 22:36
Medlem
fredrikyngves avatar
Citat:

Okey, uppskattar kritiken, det gör jag verkligen! Men jag tror du lite smått kan missuppfattat de hela om du väljer att se de ifrån ett sådant perspektiv, förorts-kliché, kan inte riktigt hålla med om det! Då konceptet med låten inte alls ville peka på underklass, om ja nu förståt dig rätt.
Försöker inte heller få människor ifrån en viss klass att kunna relatera, vare sig du sitter på miljon-villan eller radhuslängan eller i ett miljon program.
Kan där emot hålla med om att man hört den här sortens musik tusentals gånger, men varför ska man utveckla något man är nöjd med, allt handlar väll i slutändan om att gå sin egna väg?

Än en gång, tack för kritiken de uppskattas!

// Yngve
Citera
2011-04-04, 22:38
Medlem
fredrikyngves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuicedUp
Tungt mannen, jag ogillar svensk hip-hop som fan annars, men detta lät bra.
Finns det något "samlingsalbum" med dig/er man kan tanka någonstans?

Tack så mycket, känns skönt att höra!
Nej det finns tyvärr inget samlingsalbum, låtarna finns på youtube, söker du Anjo Ft Yngve så hittar du
Citera
2011-04-04, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikyngve
Okey, uppskattar kritiken, det gör jag verkligen! Men jag tror du lite smått kan missuppfattat de hela om du väljer att se de ifrån ett sådant perspektiv, förorts-kliché, kan inte riktigt hålla med om det! Då konceptet med låten inte alls ville peka på underklass, om ja nu förståt dig rätt.
Försöker inte heller få människor ifrån en viss klass att kunna relatera, vare sig du sitter på miljon-villan eller radhuslängan eller i ett miljon program.
Kan där emot hålla med om att man hört den här sortens musik tusentals gånger, men varför ska man utveckla något man är nöjd med, allt handlar väll i slutändan om att gå sin egna väg?

Än en gång, tack för kritiken de uppskattas!

// Yngve
Hur kan man inte se det som en förorts-kliché? Hela musikvideon går ut på att ni rappar om hur svårt livet kan vara framför betongsilhuetter och grafitti, iförda streetwear. Jag förstår att det inte är så credingivande i rapvärlden att rappa framför handelshögskolan om vilket bloggliv du lever men det är ju inte poängen. Poängen är att den kon är mjölkad.

Jag tror inte det är sunt att som musiker ha den inställningen till musik att man inte behöver utveckla något bara för man är "nöjd" med det. Jag tror inte det är så man verkligen lyckas som artist eller något annat här i livet.
Citera
2011-04-05, 00:02
Medlem
fredrikyngves avatar
Ja visserligen så valde vi sådana ställen, men det var ju för att väcka känslor, jag valde även att ta med min son i videon också, min systers dotter och min syster, för att de väcker känslor i mig.
Hade vi stått utanför handelshögskolan hade det ju inte väckt några speciella känslor alls, enligt min mening.

Jag menade absolut inte att jag inte behövde utvecklas, jag menade mer att jag var nöjd med låtens helhet och videon.
Men smaken är som baken!

Citat:
Hur kan man inte se det som en förorts-kliché? Hela musikvideon går ut på att ni rappar om hur svårt livet kan vara framför betongsilhuetter och grafitti, iförda streetwear. Jag förstår att det inte är så credingivande i rapvärlden att rappa framför handelshögskolan om vilket bloggliv du lever men det är ju inte poängen. Poängen är att den kon är mjölkad.

Jag tror inte det är sunt att som musiker ha den inställningen till musik att man inte behöver utveckla något bara för man är "nöjd" med det. Jag tror inte det är så man verkligen lyckas som artist eller något annat här i livet.
Citera
2011-04-05, 17:01
Medlem
fredrikyngves avatar
Citera
2011-04-06, 17:59
Medlem
fredrikyngves avatar
Komigen nu, nånting borde de finnas o skriva, lite konstruktiv kritik kanske?!
Citera
2011-04-10, 21:54
Medlem
fredrikyngves avatar
Upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in