Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
1. Mina läckor på Svensk Fågel låter meddela mig att svenska kycklingar är bättre än de franska brässeländena.
2. Förklaring på mitt problem är istället:
3. Fast jag har inte övergett idén med tjockare skinn som en ekonomisk fördel vid massuppfödning. Vi har ju begåvats med tomater med 5mm-skal, potatis som kokas 25 i st f 15 minuter, äpplen som knappt går att bita igenom eftersom de skall kunna skumpa fram i lastbil 100-tals mil. Osv.
1. Det är självklart ett förväntat svar. Man får det svar man fiskar efter

.
Bresse-kycklingar är odisputabelt de bästa kycklingarna man kan få för pengar. Här kan du läsa lite info som förklarar orsaken till den höga kvalité de håller:
http://buebi.webs.com/storahns.htm
2. Vill egentligen inte vara den som yttrar den kända meningen; "vad var det jag sa?" men kan inte låta bli trots allt

. För du kommer väl ihåg vad jag skrev? Nämligen:
"Det vill säga, jag tror att problemet ligger i tillagningen, råvarans kvalité, utrustningen eller kombinationen av två eller flera av dessa punkter och inte på att man överlag sprutar in vatten i alla kycklingar."
3. Har aldrig sett eller ens hört talas om en tomat vars skinn är 5 mm tjockt. Kan du länka eller på annat sätt informera mig var man har odlat fram en sådan tomat?
Att potatis kokas i 25 minuter har snarare med typen/arten att göra. Det finns ju olika attribut i de olika potatissorterna. Man behöver således inte odla fram en sådan potatis. Den har funnits där hela tiden.
När det gäller äpplen så har du rätt. Man har odlat på att få fram arter som tål värmeväxlingar och transporter bättre. Det har allra oftast handlat om Granny Smith. Din jämförelse är dock klart överdriven.
En sak till. Om man mot all förmodan skulle få fram en kyckling med tjockare skinn så borde det snarare gynna krispigheten/knaprigheten i stället för att stjälpa den

.
~Paul~