Citat:
Ursprungligen postat av fahlen
Men menar du alltså att du betalar 138 kr i månaden? Jag betalar nämligen bara 98 för mitt, men det är inte lika stor datamängd. Som jag förstod det behöver man (enligt den länken jag hade där uppe) bara betala själva surf och få telefonkostnaden inbyggd. Alltså totalt 89kr i månaden. För det är ju det som står. Samtalsavgift osv, vilket syftar just på samtal ^^ Det står inte om någon annan kostnad.
Nej, jag menar att Tele2 rövknullade mig ganska hårt.
Jag hade ett gammalt Knock Out abonnemang som kostade 49kr som jag tecknade för ca 4-5 år sedan.
till det abonemanget hade jag ett tillvals surf 200mb/månad (tror jag även det var urgammalt kanske 3-4 år)
för ca 1 år sedan ringde jag till kundtjänsten och sa att jag ville ha Kompis abonnemang och surf medium paketet, eftersom det var innan de lanserat det abonnemang du pratar om.
Det gick jätte bra! och när jag skaffade det var det till ett marknadsmässigt pris 49 för abonnemang och 89 för surf.
det var först nyligen när jag såg det abonnemang som du pratar om som jag insåg att det var dags att byta, och det var då jag fick reda på att mitt abonnemang är bundet fram till 23:e december 2011.
Omöjligt var min första tanke, så jag grävde fram mina bekräftelser jag fått från Tele2. och där stod det mycket riktigt att de slängt på en 18 månaders bindningstid i samband med att jag bytte abonnemangsform.
Så jag säger det igen el och tele är tjuvarnas marknad, de gör allt de kan för att låsa kunder till ett dyrt abonnemang och sedan skapa något nytt som de kan locka nya kunder med.