Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Stora trådar är jobbigt, det håller jag med om. Men detta har diskuterats förut, och alla moderatorer gillar inte dessa heller. Men som det i en annan tråd framkom, så är det inte alltid så lätt att komma runt detta.
Vissa ämnen dyker upp stup i kvarten, och då skulle forumet bli sönderknullat av trådar av samma ämne. Och detta är i nuläget det bästa alternativet.
Jag gillar inte heller det att man inte kan klicka sig fram från en sammanslagning till en annan, eller på något sätt göra tråden mer överskådlig.
Det bästa sättet att kringgå detta är att folk satsar lite mer på trådstarten och ställer en frågeställning som inte behandlas i dessa giganter. Det är faktiskt inte så svårt att lyckas med det. 
Då får du gärna lära ut den konsten till alla nytillkomna medlemmar...
Mastodonttrådar ja...jag kan säga såhär: utan dem hade de flesta forum varit totalt kaos och ingen hade hittat något alls.
Hur bra är det egentligen att ha 50 trådar om ett spel? Det hade nämligen varit situationen idag om vi inte styrt upp och samlat i ett par trådar istället och då menar jag INTE de dubletter som slängs dagligen.
Hittar man bättre då? Knappast, eftersom folk överlag är livrädda för sökfunktioner.
Dessutom är folk notoriskt värdelösa på att skriva bra rubriker så då hade vi alltså haft kanske 30 trådar som enbart hette precis som spelet...grattis till att klicka dig igenom dem.
Stortrådar funkar perfekt om man lär sig använda Sök och sen klickar i Detta ämne, då hittar man precis det man är ute efter och gör man inte det är man mycket välkommen att posta i tråden.