2011-04-04, 00:33
Medlem
Hej!
Har vart tillsammans med en brud nu i två år lite drygt. Allt var till en början underbart och vi var ute och festade, träffade nya människor och hade det underbart. Men så för kanske ett halvår sedan så upptäckte jag att vi hade liksom "grävt ner oss". Det hade blivit mindre och mindre fester och mer och mer myskvällar med att sitta hemma och kolla tv.

Tänkte då att det skulle ändra sig och att vi skulle gå tillbaka till så som det var att vi var ute och festade, jag lanade någon gång då och då och träffade mina kompisar själv (killar som tjejer) samtidigt som hon var med sina kompisar. Men det har inte ändrat sig, jag har inte lanat eller vart med mina kompisar på nu snart ett halvår. Jag har varenda jävla helg varit hemma och kollat på film.

Grejen är att det är inte så att jag kan hoppa upp ur soffan och säga kärring, jag vill dra på lan, för då blir det ett jävla liv. Hon börjar gråta och fan vet allt, och jag orkar inte bråka, så jag sätter mig lugnt ner igen och skiter i det.

Men nu har det fan i mig gått för långt, när hon för ett par dagar sedan sa att jag inte fick hänga med mina kompisar ut och festa. Det sa jag även till henne, men då sa hon bara att jag visste att jag skulle ha det mysigare med henne här hemma.

Nu till sak: Jag måste alltså göra slut med henne för mitt eget bästa. En av hennes nära släktingar är på de sista trappstegen upp till sankte Pers port så att säga. Släktingen, som står henne nära, håller alltså på att dö. Hur ska jag ta mig ur det här utan att såra henne allt för mycket? Har funderat på detta hela dagen idag och nu tog jag till sista utvägen, fråga flashback alltså.

Så, hur fan skall jag säga att det inte fungerar längre? Var skall jag göra slut? När skall jag göra det, innan eller efter släktingen är död?

Hjälp mig nu flashback!
Citera
2011-04-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snoozeknappen
Hej!
Det hade blivit mindre och mindre fester och mer och mer myskvällar med att sitta hemma och kolla tv.

Tänkte då att det skulle ändra sig och att vi skulle gå tillbaka till så som det var att vi var ute och festade, jag lanade någon gång då och då och träffade mina kompisar själv (killar som tjejer) samtidigt som hon var med sina kompisar. Men det har inte ändrat sig, jag har inte lanat eller vart med mina kompisar på nu snart ett halvår. Jag har varenda jävla helg varit hemma och kollat på film.

Önskade att en av mina polare tänkte som du. Snacka om nedgrävd kille, om han är på fest med oss sitter han med sin tjej och "chillar". Fyfan!

OnT: gör bara som du vill, antingen accepterar hon det eller så gör hon slut..?
Citera
2011-04-04, 00:39
Medlem
sexas avatar
du gör nog rätt i att dumpa henne om de är vad du känner och ni inte tillsammans
kan komma fram till någon lösning.
Men den stora frågan är när man ska göra slag i saken, väntar du tills efter döden så blir de ju två lidanen för henne och om du gör de nu så blir de som en stor grej för henne.
De är ju givetvis ingen lätt sak att göra i detta läge, men jag tycker nog du ska ta tjuren vid hornen och säga de så fort som möjligt om de är så du känner, de blir inte bättre för någon partner om du drar ut på de.
Citera
2011-04-04, 00:40
Medlem
Du behöver vell inte dumpa na på en gång?

Säg de till henne: antingen accepterar du att jag drar på fest eller lan och träffar min polare för de mår jag bra av, eller så kan du dra. Jag vill va med dig, men just nu kväver du mig???

Härregud, man måste vell kunna prata om de?
Citera
2011-04-04, 00:44
Medlem
Zelogaths avatar
Vad är det för släkting som avlider?

Jag tycker att, om du älskar henne, och hon älskar dig.
Då är problemet att hon har sjukt dåligt självförtroende och tror att hon förlorar dig om du drar ut med kompisarna eller något.
Vill du verkligen göra slut, du kommer inte ångra dig?

En grej du kan göra annars är ju att visa att hon inte bestämmer över dig.
Börjar hon lipa när du ska dra på lan- låt henne lipa.
Hundvalpar och bebisar börjar också grina när man lämnar dem ensamma, men efter att det hänt och de märker att du kommer tillbaka, så är det inte lika farligt längre.

Nu kanske det var en taskig jämförelse, men samma princip gäller.
Anledningen att jag frågar om vad det är för släkting påverkar nog ifall du bestämmer dig för att dumpa före/efter.
Säg att det är en morfar, då kan hon ta det hårt.
Frågan är om du kan sitta och trösta henne flera veckor när du (kanske?) egentligen bara vill göra slut och dra för gott
Citera
2011-04-04, 00:45
Medlem
gorgonzolas avatar
Det är ju ditt ansvar till stor del att hitta på grejer...om du föreslår att ni ska resa någonstans säger hon nej då?
Citera
2011-04-04, 00:45
Medlem
htebacinoms avatar
Be en bonde skörda sin åker med valfri text. Hyr sedan en Cessna och flyg upp med henne, varpå hon ser texten på åkern (något i stil med "det är slut, bitch").

Köp en guldring som du får graverad med valfri text. Gå sedan på en fin restaurang och precis när champagnen ska fyllas på smyger du ner ringen i hennes glas. När hon dricker kommer hon se ringen med gravyren (något i stil med "det är slut, bitch).

Boka en kväll med henne på picnick. Betala sedan en pilot att med moln skriva valfri text. Ni äter er medhavna picnickmat och hon ser sedan texten på himlen (något i stil med "det är slut, bitch").

Duka fint och laga fin mat hemma. Boka ett band att komma och sjunga en låt med valfri text. Bjud henne sedan på ett glas vin under väl vald stund av sången. När hon njuter av stämningen hör hon vad de sjunger (något i stil med "det är slut, bitch").

Citera
2011-04-04, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orange21
Önskade att en av mina polare tänkte som du. Snacka om nedgrävd kille, om han är på fest med oss sitter han med sin tjej och "chillar". Fyfan!

OnT: gör bara som du vill, antingen accepterar hon det eller så gör hon slut..?
Grejen med din polare är att han är med på festen över huvudtaget. Jag sitter ju bara hemma och ugglar nowadays. Man längtar ju ut och vill festa, men det går ju fan inte.
Det där med att hon ska acceptera det. Känns så jävla dumt att göra slut med henne precis nu när hennes släkting håller på att dö. Känns som man kommer knäcka henne totalt, men samtidigt pallar jag fan inte en helg till framför tvn.

Citat:
Ursprungligen postat av sexa
du gör nog rätt i att dumpa henne om de är vad du känner och ni inte tillsammans
kan komma fram till någon lösning.
Men den stora frågan är när man ska göra slag i saken, väntar du tills efter döden så blir de ju två lidanen för henne och om du gör de nu så blir de som en stor grej för henne.
De är ju givetvis ingen lätt sak att göra i detta läge, men jag tycker nog du ska ta tjuren vid hornen och säga de så fort som möjligt om de är så du känner, de blir inte bättre för någon partner om du drar ut på de.
Tror inte vi kommer kunna komma fram till någon lösning då hon är extremt bestämmande i sitt sätt, så jag tror inte att hon kommer att klara av att släppa iväg mig på fester och dylikt längre. Hon har blivit för kontrollerande. Vetefan vilket som kommer kännas bäst för henne i och med detta med döden. Känns ju nästan dummare att vänta till efter hon har kommit över sin släkting och då göra henne ledsen en gång till. Aah, så jävla taskigt läge..
Citera
2011-04-04, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Vad är det för släkting som avlider?

Jag tycker att, om du älskar henne, och hon älskar dig.
Då är problemet att hon har sjukt dåligt självförtroende och tror att hon förlorar dig om du drar ut med kompisarna eller något.
Vill du verkligen göra slut, du kommer inte ångra dig?

En grej du kan göra annars är ju att visa att hon inte bestämmer över dig.
Börjar hon lipa när du ska dra på lan- låt henne lipa.
Hundvalpar och bebisar börjar också grina när man lämnar dem ensamma, men efter att det hänt och de märker att du kommer tillbaka, så är det inte lika farligt längre.

Nu kanske det var en taskig jämförelse, men samma princip gäller.
Anledningen att jag frågar om vad det är för släkting påverkar nog ifall du bestämmer dig för att dumpa före/efter.
Säg att det är en morfar, då kan hon ta det hårt.
Frågan är om du kan sitta och trösta henne flera veckor när du (kanske?) egentligen bara vill göra slut och dra för gott
Är nog lite för snäll för att kunna lämna henne lipandes tyvärr.
Vet fan inte om jag orkar sitta och trösta henne och sen efter det dumpa henne. Kanske fan är smartast att dumpa henne innan.
Citat:
Ursprungligen postat av gorgonzola
Det är ju ditt ansvar till stor del att hitta på grejer...om du föreslår att ni ska resa någonstans säger hon nej då?
Varför är det mitt ansvar att hitta på grejer? Varför skulle hon säga nej till att resa, det är ju med mig, vad jag vill är ju att träffa mina polare och leva mitt liv, inte sitta framför tvn.
Citera
2011-04-04, 00:53
Medlem
Du måste ut ur det där (om du ni verkligen vill ut) INNAN släktingen loggar ut. Om hon nu står den här släktingen så nära och är känslosam av sig, så kommer hon förmodligen bli väldigt under isen ett bra tag efter släktingen går bort. I ett sådant läge behöver man nästan vara psykopat för att kunna vara så kall att kliva av skeppet.
Citera
2011-04-04, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htebacinom
Be en bonde skörda sin åker med valfri text. Hyr sedan en Cessna och flyg upp med henne, varpå hon ser texten på åkern (något i stil med "det är slut, bitch").

Köp en guldring som du får graverad med valfri text. Gå sedan på en fin restaurang och precis när champagnen ska fyllas på smyger du ner ringen i hennes glas. När hon dricker kommer hon se ringen med gravyren (något i stil med "det är slut, bitch).

Boka en kväll med henne på picnick. Betala sedan en pilot att med moln skriva valfri text. Ni äter er medhavna picnickmat och hon ser sedan texten på himlen (något i stil med "det är slut, bitch").

Duka fint och laga fin mat hemma. Boka ett band att komma och sjunga en låt med valfri text. Bjud henne sedan på ett glas vin under väl vald stund av sången. När hon njuter av stämningen hör hon vad de sjunger (något i stil med "det är slut, bitch").

Den med guldringen blir kanon den kör vi på, tack som fan!
Citera
2011-04-04, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grape
Du måste ut ur det där (om du ni verkligen vill ut) INNAN släktingen loggar ut. Om hon nu står den här släktingen så nära och är känslosam av sig, så kommer hon förmodligen bli väldigt under isen ett bra tag efter släktingen går bort. I ett sådant läge behöver man nästan vara psykopat för att kunna vara så kall att kliva av skeppet.
Verkar som att det är det bästa, får fan göra det snabbt då, släktingen förväntas dö denna veckan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in