Citat:
Ursprungligen postat av
hybbe
Inget inbetalningskort vad jag såg, överklaga kan jag såg jag i brevet från advokaten igår. Om vi nu säger att jag överklagar, hur mycket mindre i böter kan jag få?
Som jag tidigare har berättat för dig så ligger praxis på 110 dagsböter när det gäller bedrägligt beteende rörande den summa det är frågan om. Din chans är alltså att möjligtvis att bli frikänd, döms du kommer det med stor sannolikhet hamna på samma antal.
När det gäller summan så är den beroende på din uppskattade årsinkomst vid tidpunkten för bestämmandet av dagsböterna, och skulle denna ändra sig tills det är dags med en rättegång så är det möjligt att du kan få både mer eller mindre.
När det sedan gäller själva betalningen görs denna till Rikspolisstyrelsens Plusgirokonto, senaste betalningsdatum är beroende på om det är strafförläggande eller domstolsböter (30 dagar efter godkännandet eller 30 dagar från den dag domen vinner laga kraft). Har du inga pengar går det till KFM så det blir alltså att ta ett lån (om man inte har pengar) eller få utmätning.