Jag har blivit kallad för övergrepp i rättssak, fan vad löjligt. Misshandel är grundbrottet. Både jag och den andra står som gärningsman och brottsoffer, då det var ett bråk mellan oss. Ingen av oss har gjort en anmälan, utan det är polisen som gjort anmälan på oss. Jag frågade lite oskyldigt ett vittne som står nära den andra om någon anmält det hela och om dom inte anmält så kanske det är bättre att inte säga någonting till polisen om polisen börjar kalla folk (polisen kom till brottsplatsen och frågade vittnen vad som hade hänt, varken jag eller den andra var kvar på platsen när polisen kom), att varken jag eller den andra plus några vittnen till vardera "sida" säger något, så vi båda slipper straff. Detta frågade jag långt innan jag blev kallad till polisen, hade ingen aning om att polisen redan hade anmält detta vid den tidpunkten. Nu har polisen fått reda på detta av detta vittne. Bevis finns då det är en konversation över interner. Jag har alltså inte hotat eller så. Vad kan straffet bli för detta?
Grundbrottet är under utredning.