• 1
  • 2
2011-04-04, 15:13
Medlem
Donny_Braskos avatar
Jag kan ju låna din tråd, har förnärvarande 200' på kontot plus månadslön som dimpar ner varje månad. Jag har köpt en BR som är under produktion med en preliminär inflyttningsdatum runt årsskiftet. Vid den här tidpunkten kommer det finnas ca 400' kr på kontot som ska användas till kontant insats+köp av möbler etc. Känns som att pengarna sitter och ruttnar (äts upp av inflation!), och jag undrar vad för smarta investeringsmöjligheter jag har att välja på under så kort tid?
Citera
2011-04-04, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Brasko
Jag kan ju låna din tråd, har förnärvarande 200' på kontot plus månadslön som dimpar ner varje månad. Jag har köpt en BR som är under produktion med en preliminär inflyttningsdatum runt årsskiftet. Vid den här tidpunkten kommer det finnas ca 400' kr på kontot som ska användas till kontant insats+köp av möbler etc. Känns som att pengarna sitter och ruttnar (äts upp av inflation!), och jag undrar vad för smarta investeringsmöjligheter jag har att välja på under så kort tid?
Spela rubbet på att Elfsborg vinner ikväll så har du kring 150.000 i avkastning på ett par timmar..
Citera
2011-04-04, 17:13
Medlem
Vore jag du hade jag öppnat en kapitalförsäkring hos Avanza, anledningen till att jag hade valt Avanza är att pengarna inte blir låsta, att kapitalförsäkringen är avgiftsfri och enkel samt att de tillåter aktiehandel.. Sedan hade jag börjat småhandla med aktier och upptäckt hur förbannat kul det är.

Fonder tycker jag passar bättre för månadssparande än engångsinsättningar, men det finns absolut intressanta fonder att lägga en del av pengarna i. Stirra dig inte blind på kostnaderna bara, det är betydligt mer lönsamt att undersöka historiken och räkna stjärnor från Morningstar.
Citera
2011-04-06, 22:40
Medlem
1) Öppna en kapitalförsäkring hos Avanza eller Norednet och köp aktier i OMX-S30.

2) Låna ut pengarna till mig för 5% ränta. Har planer att låna upp 350k till en högavkastande investering som kommer ge 40% om året.
Citera
2011-04-06, 22:42
Medlem
Res utomlands!
Citera
2011-04-06, 22:46
Medlem
Manboiiis avatar
Jag säger, satsa allt på NORTHLAND RESOURCES (Norge)
https://www.avanza.se/aza/press/foru...p?forumId=1129
Citera
2011-04-06, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizdec27
Skulle rekomendera att köra in 50000 hos Akelius Spar, då får du 5% /år avkastning. Resten på sevendays 2,7% konto.Om du vill ta risker så är det aktier som gäller men tänk på att sprida risken genom att köpa minst 5 bolag från olika brancher. Dock måste man ha koll på börsen då o då. Fonder, som någon skrev ovan tar avgifter men prickar du rätt så kan du få bra avkastning där också.

Köpa bostad, historiskt har priserna gott upp men det spekuleras nu om avmattning just nu.
Mitt personliga tips som är att ha pengarna likvida och invänta dippen på börsen. Dvs följ några aktier från några brancher tills de enligt dig känns undervärderade.

Akelius spar har ingen Insättningsgaranti därför skulle jag inte rekommendera någon att investera större summor där iofs ser ekonomin ljus ut nu men inom något år så kommer ett dipp.
Citera
2011-04-07, 00:44
Medlem
expoexpos avatar
Ädelmetaller
Citera
2011-04-07, 09:46
Medlem
Citat:

På så kort tid så är det enda och bästa alternativet vanligt tråkigt bankkonto!
Citera
2011-04-07, 14:53
Medlem
Jag har börjat läsa lite om starta ett hobbyföretag.

Typ sälja kläder direkt hemifrån eller taxibolag kombinerat med vanligt jobb. Nå annat alternativ till företag som kan vara värt att fundera över?

Mvh
Citera
2011-04-12, 14:44
Medlem
Citat:

Bankkonto med hög ränta eftersom du kan låsa pengarna en tid. Kolla t ex Bluestep, www.sparkontoplus.se
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in