2011-04-03, 19:16
Medlem
Hej.

Vart tillsammans 5 månader med min flickvän och det går fin fint Lite tjaffs i bland bara men blir gärna så med långdistans.

Inte relationen mellan mig och tjejen utan tjejen och hennes killkompis.
Litar fullt på tjejen och hon får gärna umgås med sina kompisar. Men det finns en specifik pojke. Han gör nog fan allt för å komma in i byxerna på min flickvän.
Ber henne klä av sig, skickar sms på nätterna, smsar och frågar om hon vill att han kommer å kryper ner i sängen och skriver även massa "gulliga" saker.

Vad jag vet har hon inte klätt av sig, utan hon säger vad han smsar och vad han säger till henne och tror att han bara skojar. Jag vet till 100% att han känslor för henne, detta har både jag och tjejens stora syster, skulle inte förvåna mig om deras lillasyster sagt det också men hon tror inte på oss utan han vill bara vara kompis med henne. Hon tycker det är pinsamt att fråga om han har känslor ifall han säger nej vilket han garanterat lär göra.

Hur vet jag att han gillar henne?

Jodå. Han skryter om alla sina ligg hur många som är kära i han, att han har skit mycket pengar. trotts det bor han i ett skjul. Han blir även skit sur å brer på mer om sina ligg om hon nämner mig och hur perfekt jag är. Hmm skumt?.

Vad fan ska ja göra å säga till henne? jag är förtillfället arg på henne för att hon inte fattar och för att hon börja dra in andra saker å säga saker som dels sårade mig och inte stämmer. Bara lust å mörda killen. Men inom rimliga gränser får det vara.
Jag är inte svartsjuk hon får gärna umgås med han men när han limmar, ber henne strippa, bikinitvätta bilen rinner bägaren över, speciellt om jag ligger bredvid å ser hans sms.

tackar så hjärtligt för dom kommentarer jag får

Jag å tjejen är 18-20 å killen är nog fan 25 eller något åt de hållet.
Citera
2011-04-03, 19:23
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkaN7893
Jag är inte svartsjuk hon får gärna umgås med han men när han limmar, ber henne strippa, bikinitvätta bilen rinner bägaren över, speciellt om jag ligger bredvid å ser hans sms.

Vad är det för bil?
Citera
2011-04-03, 19:23
Bannlyst
Ring upp han och säg att han ska ge fan i din brud bara?
Citera
2011-04-03, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Vad är det för bil?

En ferrari kan man ha förståelse för, detta är en traktor/pickup-aktig skrothög.

Citat:
Ursprungligen postat av slbbe
Ring upp han och säg att han ska ge fan i din brud bara?

Jo så kan man göra men med tanke på vad bruden har för inställning när de gäller att försöka få henne att förstå att han vill vara mer en vän kommer de bli ett jävla liv mellan oss.
Citera
2011-04-03, 20:47
Medlem
Säg till flickvännen att du inte trivs med det, det är en tillräcklig anledning för henne att ta avstånd (om inte killen slutar dvs).
Om hon nu verkligen, verkligen av någon idiotisk anledning inte vill detta så är det bara att be om killens nummer och ta ett snack med honom - fortsätter han ändå så är det mer eller mindre din flickväns skyldighet att distansera sig, annars är hon inget att ha.
Citera
2011-04-03, 21:59
Medlem
Hade ett liknande fall med min tjej, en kille som hon träffat på sommaren smsade henne och försökte ragga upp henne fast hon hade mig. Han sa t ex att hon skulle ljuga för mig om att dom skulle ses osv. Det räckte för mig att ringa upp och prata lugnt med honom och eftersom det inte fungerade så tog jag i hårdare handskar och sa att jag inte tänker ge mig även om det blir bråk. Tjejen sa till mig innan att jag absolut inte fick kontakta honom men jag tänkte att jag tänker inte stå och kolla på när min tjej blir uppraggad av en kille när det är jag som är tillsammans med henne.

Mina tips till dig.

1. Ring och prata lugnt med honom, försök få honom att förstå att det bara är pinsamt med det han håller på med. Försök göra så att han skäms och att du och din tjej skrattar åt hans sms för att han e så patetisk.
2. Fattar han inte det så kan du alltid ta i hårdare tag. Hota honom, säga att du inte bryr dig om ni skulle bråka eller helt enkelt bara skicka en döskalle i ett paket med posten hem till honom(personlig favorit) personen i fråga kommer skita på sig när han öppnar paketet om det ligger en döskalle som det är en rödrosett på och en lapp med hans namn runt virad runt döskallen.
Citera
2011-04-04, 07:21
Medlem
Hans beteende är inte acceptabelt, din flickvän har dessutom INGET att säga till om i den här situationen.
Om du tycker att han har passerat gränsen så ska du se till att han inte går över den igen.
Verbalt eller fysiskt beroende på vad som krävs för att idioten ska förstå att han leker med elden.
Ta till lite mer hot och våld än nödvändigt, var inte en mes.

Behöver jag ens säga att hon inte ska umgås med honom i fortsättningen?
Senast redigerad av AndreGustafsson 2011-04-04 kl. 07:23.
Citera
2011-04-04, 08:24
Medlem
MustafaGhodas avatar
Hej

Det finns bara en väg, de måste sluta ha kontakt med varandra överhuvudtaget.
Om din flickvän inte vill förstå detta, så bör du överväga att bryta med henne helt och hållet.
Här finns ingen mellanväg - ingen "diplomatisk lösning"

Lycka till !!!
Citera
2011-04-04, 08:47
Medlem
Zoms avatar
Prata med din flickvän, försök få henne förstå att hur hans beteende mot henne påverkar dig. Hur de kommunicerar eller om han har känslor för henne är det inte mycket du har rätt att säga till om, men hon bör ändå vara medveten om hur det känns för dig.

Sen om hon inte vill göra något åt det är det nog inte mycket annat du kan göra.
Citera
2011-04-04, 14:05
Medlem
Din flickvän måste vara gravt efterbliven om hon verkligen inte fattar att han är ute efter henne.
Jag tror snarare att hon har förstått det för länge sedan men försöker låtsas som ingenting för att du inte ska lacka mer.

Ring upp snubben och förklara för han att han ska ge fan i att i över huvud taget messa/ringa/kontakta/träffa din flickvän någonsin igen.

Hon har ingenting att säga till om saken. Du ska inte behöva stå ut med att han limmar på din brud.
Citera
2011-04-04, 16:44
Medlem
Att hota snubben vinner du verkligen ingenting alls på. Snacka med honom kan du göra men i grunden ligger problemet hos din flickvän. Han är bara en kille som vill sätta på en brud, vad är det för fel med det? Skulle inte du vilja sätta på en as-snygg brud, trots att hon hade kille?

Säg till flickvännen att du inte gillar att dem har kontakt. En tjej som är i ett förhållande ska inte ha kontakt med en kille som vill sätta på henne så rejält som han vill. Hon har ingen som helst talan i detta fall. En relation handlar inte om att ge upp sitt liv och ändra sig totalt, men att tro att man kan fortsätta leva precis som när man är singel är en tro som inte passar i ett förhållande.

Själv skulle jag gärna vilja ragga på massvis med brudar men gör inte det av respekt mot min flickvän. Om hon inte vill säga upp kontakten med honom så kanske det ligger och pyr lite känslor för honom från hennes sida...who knows. Hursomhelst, du tänker ingenting fel och de flesta står bakom dig.

Att hota, förbjuda eller på något annat sätt (t.ex. fysiskt våld) göra så att deras relation försvinner är fel väg att gå. Om du förbjuder ett litet barn från att göra något så kommer barnet vilja göra det ännu mer. Tjejer är exakt likadana, finns ingen logik hos dem. Speciellt om du förbjuder...då kan du likaväl säga hej då till ditt förhållande.
Citera
2011-04-04, 17:10
Medlem
Säg att du inte accepterar att hon umgås med en kille som raggar på henne och försöker få henne i säng. Det är ok om hon har killkompisar så länge killarna inte raggar på henne.

Säg därefter att hon ska ringa eller sms:a honom nu direkt, när du står och hör eller ser på när hon skriver meddelandet. Det ska stå/sägas att hon inte uppskattar när han raggar på henne och håller på med sexistiska kommentarer och det kommer aldrig någonsin bli något mer än vänner mellan dom.

Accepterar hon inte att göra detta så har hon garanterat lite känslor för killen och gillar när han uppvaktar och raggar på henne.
Och ja, då har hon fått sin chans att vara vän med honom samtidigt som hon är tillsammans med dig, så då sätter du ner foten och säger följande.

- Eftersom du inte respekterar att jag inte vill att du umgås med någon som försöker få dig i säng går du raka vägen ut genom dörren eller bryter kontakten med han helt. Nu har du förlorat valet att ha både honom som vän och mig. Ring honom nu direkt och bryt kontakten, eller gå. Valet är ditt!

Göra så här blir en win win situation för dig. Väljer hon honom, så ja då var hon fullt medveten om att vännen raggade på henne och hon gillade det.

Väljer hon dig. Då, vet du att det är dig hon vill ha och hon har lärt sig att vill hon vara med dig, då jävlar umgås hon inte med killar som försöker få henne i säng. Hon jävlar får lära sig sätta ner foten mot killar som raggar på henne. Och du behöver inte tänka mer på det.

edit : Tillåter hon att killar uppvaktar henne trots att hon är tillsammans med dig så ja, då är det bara en tidsfråga innan hon har lämnat dig. Acceptera att vänner raggar på henne när hon är i ett förhållande är i princip samma sak som att ragga runt och lika illa!

Hur tror du hon hade reagerat om du en dag kommer hem med en kollega, skitsnygg tjej. Som sitter och flirtar och drar sex kommentarer och uppvaktar dig samt skickar sms och ringer dig hela tiden. Och du säger, men neej oroa dig inte, vi är bara vänner?????
Senast redigerad av Johan86 2011-04-04 kl. 17:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in