• 1
  • 2
2011-04-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av You-got-clawed
Du ska äta mindre portioner och strypa kolhydraterna helt. Du ska alltså INTE äta pasta, potatis, ris, cous cous eller vad det nu kan tänkas vara.

Detta ersätter du med sallad eller dylikt. Ät mycket protein, dvs kött, ägg, kvarg, keso. Kombinera detta med att träna X-trainer 4 gånger i veckan och du kommer att gå ned till 100 utan problem. Tro mig.
Wow inte äta såna saker, tack för ännu mer förvirring.

Jag är 21 år, 198 cm lång och väger 113 kg. Mitt dagliga kaloriintag är ca 2400 kalorier och nu undrar jag om var man kan hitta matscheman som passar mig?
Citera
2011-04-03, 22:50
Medlem
mazdaqs avatar
Du behöver inget speciellt matchema.

Ät tre gånger om dagen, proteinrik mat som han innan skrev och ät inga onyttigheter. Sjukt lätt .
Citera
2011-04-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Wow inte äta såna saker, tack för ännu mer förvirring.

Jag är 21 år, 198 cm lång och väger 113 kg. Mitt dagliga kaloriintag är ca 2400 kalorier och nu undrar jag om var man kan hitta matscheman som passar mig?

Äter du 2400 kcal per dag och väger 113 kg går du ner i vikt. Så endera ljuger du med hur mycket du stoppar i dig, eller så väger du inte 113 kg.

Välj själv.
Citera
2011-04-06, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zyxos
Tack för din respons. Tycker du också att man ska äta regelbundet för att hålla i lågt (eller högt?) blodtryck? Jag har läst någonstans att fettförbränningen bllir effektivare...

Tack. Ja det är givetvis något som jag måste ändra min livstil. Men matkosten är något som förvirrar mig mycket. Jag är inte så duktig på maten. Ska man skippa maten som innehåller onyttiga kolhydrater/fett? Undvika pasta? Det är ju alltid bra att halvera matportion för att gå ner i vikt.

Inga problemas. Det är alltid svårt med dieter. Kaloriunderskott är det man vill uppnå och man kan nå det på så många olika sätt. Själv ändrar jag bara min kost så går jag ner i vikt. Jag byter ut ganska mycket. Enklast är att lära sig om kalorier tycker jag. Kostar inte så mycket. Ligger på 70kr om dagen och då äter jag bra mat i hälsosynpunkt.
Citera
2011-04-06, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kan förklara snabbt vad som hände.

När du började banta så tappde du enormt mycket vätska vilket du trodde var fett. Vätska kommer dock alltid tillbaka när man slutar banta och därav gick du upp det mesta. Dock tappade du givetvis fett när du bantade, men räkna inte att det blir speciellt mycket fett. För att förbränna kalorier motsvarande 1 kilo fett får du köra mer än 10 timmar på din crosstrainer och blanda inte ihop detta med att tappa 1 kilo fett eftersom det är ett klaoriunderskott på 7000 kalorier du behöver komma upp i för att tappa 1 kilo fet.

Det du ska göra är att ligga på kaloriunderskott och se till att tappa 1-2 kilo fett i veckan. Blir ett helvete för dig som är van vid en helt annan livssitil. Ska du ner under 100 kilo och fortsätta tappa så kommer det bli en enorm förändring i din kost när bantningen är slut. Hoppas du har vad som krävs för att äta "normalt". : )

Word word & word. Det finns ingen mirakelväg till att tappa vikt, en konstant underskott under lååååång tid (beroende på hur fet man är naturligtvis) är det ENDA sättet att tappa fett.

Snabbdieter på 2-4 veckor där man "rasar" i vikt, a la aftonbladet höjer med största sannolikhet fettprocenten iom. att glukogen & vätska är det som försvinner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in