2011-04-03, 17:38
Medlem
Alegis avatar
Hej!

Jag och min tjej har pratat om att skaffa barn, men inte förens ett tag framöver, idag så klagade hon på illamående som suttit i två dagar, och jag skojade lite och sa "tänk om du är gravid?" efter det så tog hon det på allvar och började fundera på ifall det verkligen var så.

Jag sa bara "Är det så, så får vi sätta oss ner och diskutera om det" Detta tolkade hon som om jag var osäker på vad jag ville, och började fråga mig om jag verkligen vill ha barn med henne och så.

Nu är hon pissed och säger bara "Säg till om du ångrat dig gällande mig" och såna negativa saker.

Hon sitter i badkaret nu och är väl antagligen sårad och ledsen/arg.

Jag är mest förvirrad och inte riktigt säker på vad jag gjorde för fel, jag har ju sagt att jag vill ha barn men bara för att jag kanske sa att det är lite tidigt nu så blev det krig mellan oss.

Jag har väl rätt att bli chockad och förvånad om det nu är så att hon skulle vara gravid? Speciellt då hon tar P-piller.

Även om det skulle varit planerat så kan man väl bli chockad över att ens flickvän verkligen är gravid på riktigt? Och det behöver ju inte vara något negativt över det.

Hur löser jag detta på bästa sätt? Anar en viss oro över att hon kommer slänga ut mig pga detta.

Tacksam för svar!
Citera
2011-04-03, 17:44
Medlem
Kokken87s avatar
Det är väl helt naturligt att man behöver snacka om en sån sak? Det borde ju hon också förstå tillslut.
Hur länge har ni varit tillsammans? Och att hon frågar om du ångrat dig ang henne låter som att hon testar dig.
Citera
2011-04-03, 17:45
Medlem
Oavsett om det är planerat eller inte blir man fortfarande lika chockerad, precis som du säger. Men med sagt så behöver inte alla reagera likadant. Säg bara att du blev chockad och/eller överraskad. Jag menar, barn är ändå en såpass stor och allvarlig grej och ingenting man helst bestämmer sig över på en minut. Vill du ha tid att tänka så ska du då få det, det visar ju snarare att du bryr dig om dig, henne, er båda och framför allt den kommande bebisen.
Citera
2011-04-03, 17:49
Medlem
komnata622s avatar
Skaffa inte barn med någon så där instabil som flippar ur och får dig att känna att du kanske ska bli utslängd. Ett sånt förhållande kommer ändå krascha sen när ni har skrikande ungar hela nätterna.
Citera
2011-04-03, 17:50
Medlem
Din flickvän är precis som alla andra kvinnor. Det kallas för hormoner. När en kvinna blir gravid så blir hon arg och förbannad helt utan anledning de första veckorna. I ca tredje månaden vänder det och hon blir lugn, glad och rofylld. Det är bara att du tar det lugnt och väntar ut hormonerna. Börjar du bråka så leder ingenstans i alla fall eftersom hon inte kan kontrollera hormonstormarna. Grattis till tillökningen förresten.
Citera
2011-04-03, 18:12
Medlem
Säg till henne att du fortfarande vill ha barn med henne (om det nu är så du känner alltså) men att ett barn är ingen liten gullig kattunge. Säg att ni behöver gå igenom ekonomin, om ni måste flytta, vad ni ska köpa, hur mycket pengar ni ska lägga ut och en massa sånt.
Citera
2011-04-03, 18:13
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Din flickvän är precis som alla andra kvinnor. Det kallas för hormoner. När en kvinna blir gravid så blir hon arg och förbannad helt utan anledning de första veckorna. I ca tredje månaden vänder det och hon blir lugn, glad och rofylld. Det är bara att du tar det lugnt och väntar ut hormonerna. Börjar du bråka så leder ingenstans i alla fall eftersom hon inte kan kontrollera hormonstormarna. Grattis till tillökningen förresten.

Haha! Men de vet ju inte om hon är gravid?
Citera
2011-04-03, 18:34
Medlem
sjpatriks avatar
Det tycker jag att hon ska kunna acceptera. Sätt dig ner med henne när hon har lugnat ner sig och förklara hur du känner.
Citera
2011-04-03, 19:34
Medlem
hormoner, hormoner..... oavsett om det är gravid-hormoner eller pms-hormoner!!! så beror dessa störningar ofta på... hormoner! Det är inte heller så konstigt om man som tjej blir chockad, rädd, osv om man börjar misstänka att man är gravid. Då är det inte konstigt om man agerar konstigt som tjej heller. Visa henne att du tycker om henne och stöttar henne, att du finns där för henne, men att det är en stoor grej med barn så det ju är självklart att man måste prata igenom allt om det skulle vara så. Åk sedan till apotektet å köp graviditetstest!
Citera
2011-04-03, 23:34
Medlem
Alegis avatar
Tack för era svar!

Eftersom vi funkar så att vi tar problemen efter man fått en lugn stund för att tänka över saken så löste vi det.

Vi pratade ut, kysstes, sedan hade vi sex.

Saken är den att jag verkar ha en biologisk klocka då jag själv känner mig sugen på att ha barn nu, är 25 år och har inte studerat till det jag vill, men hon säger sig stötta mig till 100 % med studierna även om vi skulle ha barn, så det känns bra ändå.

Är rädd dock att jag vill ha barn enbart för mitt ego ska boosta, dvs tro att förhållandet blir starkare av att skaffa ett barn, hon är så sexig i mina ögon att jag går sönder ibland. Rädd att förlora henne antar jag
Citera
2011-04-04, 13:20
Medlem
killen30s avatar
Bäst du kollar om hon tar sina p-piller, annars är du snart farsa, grattis...
Citera
2011-04-04, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alegi
Tack för era svar!

Eftersom vi funkar så att vi tar problemen efter man fått en lugn stund för att tänka över saken så löste vi det.

Vi pratade ut, kysstes, sedan hade vi sex.

Saken är den att jag verkar ha en biologisk klocka då jag själv känner mig sugen på att ha barn nu, är 25 år och har inte studerat till det jag vill, men hon säger sig stötta mig till 100 % med studierna även om vi skulle ha barn, så det känns bra ändå.

Är rädd dock att jag vill ha barn enbart för mitt ego ska boosta, dvs tro att förhållandet blir starkare av att skaffa ett barn, hon är så sexig i mina ögon att jag går sönder ibland. Rädd att förlora henne antar jag

Det inlägget fick mig att börja undra om du var tjej! Det är precis så kvinnor bruka tänka

Vad är det för egoboost att få barn? är det för att visa världen att du kunde övertyga den snygga tjejen att skaffa barn med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in