Citat:
Det kan nog bero pa vad som sagts tidigare i traden, dvs att de raknas som deaktiverade vapen.
Ursprungligen postat av Rengisna
Edit: Jag köpte denna AK74 av någon ryss på Militariamässan i Solna (Stockholm) för ett gäng år sedan. Vad jag minns så såg jag endast två eller tre stycken av dessa Izhmash-vapen endast vid två tillfällen, varav det senaste var när jag själv köpte den. Sedan dess har jag inte sett röken av en sådan där.
Om jag bott i Sverige hade jag definitivt satsat pa en airsoft, de som ar av bra kvalitet ar fantastiskt verklighetstrogna. Min son har en hel arsenal av olika airsofts, och trots att jag har god erfarenhet av riktiga vapen har jag ofta svart att se skillnaden. Han har bl.a. en AK-47 (eller AKM, M92, Type 56, PM63, M64 eller vad nu alla experter har i V&M valjer att kalla den) i metall, och utseendet, kanslan och tyngden ar helt i klass med akta vara. Han har ocksa en M4 Carbine, och lagger man den sida vid sida med min Bushmaster maste man lasa texten pa magbrunnen for attt se vilken som ar vilken.
Jag skulle rekommendera TS att leta upp en airsoftaffar eller klubb och ta en ordentlig titt, att forsoka beskriva skillnaden mellan airsoft och replika i text gar tydligen helt forbi somliga. Visst ser airsofts annorlunda ut nar man tar isar dem, men de har inget av det billiga utseende man hittar pa rena replikor. For mig ser det ut som att man maste valja: Vill man ha ett hundraprocentigt utseende ar det airsoft som galler, vill man kunna ta isar pa ett realistiskt satt far man noja sig med en halvtafflig replika.