2011-04-03, 10:39
Medlem
Nu har jag suttit o letat röven av mig efter grossister med fräscht och billigt lösgodis. Har hittat en grossist i malmö som tar 30kr/kg och nu vill jag veta om det är dyrt. Tänker mest på tex Netto som säljer godis för 39kr/kg o hade dom köpt in för 30kr/kg så hade dom ju knappt gjort någon vinst på godiset. Eller har jag fel kanske? Kan någon snälla hjälpa mig.
Citera
2011-04-03, 10:42
Medlem
trolololols avatar
Netto kanske köper i större volym och får lägre pris då?
Citera
2011-04-03, 10:43
Medlem
Netto har inte fräscht godis
Citera
2011-04-03, 10:48
Medlem
svar till trolololol: ja de har du säkert helt rätt i men jag behöver veta varifrån dom köper sitt godis och hur mycket dom betalar. inte bara netto utan allmänt. funderar nämligen att starta en egen liten godisbutik men det var inte så lätt att hitta grossisters priser på nätet ska jag säga :P
Citera
2011-04-03, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av j0sen
Netto har inte fräscht godis
jag vet :P men jag vill hitta fräscht godis och kunna konkurrera ut som på de planet. ska nämligen öppna i sjöbo, där finns ingen bra godisaffär med bra öppettider :P
Citera
2011-04-03, 10:51
Medlem
FetFulElaks avatar
Affären (de större som ICA) har inget arbete med lösgodis -det kommer folk från grossisten och fyller på etc. Det enda de upplåter är golvyta, vilket de får betalt för s.a.s.
Citera
2011-04-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Affären (de större som ICA) har inget arbete med lösgodis -det kommer folk från grossisten och fyller på etc. Det enda de upplåter är golvyta, vilket de får betalt för s.a.s.

så du menar att ica "hyr ut" en plats åt tex Karamellkungen? hur gör mindre butiker då? är det ingen som vet. google har inte hjälpt mig alls o jag brukar alltid hitta precis vad jag vill. har hållt på i veckor tills jag kom på att jag kunde fråga här, här vet alltid någon de man behöver veta :P
Citera
2011-04-03, 10:59
Medlem
Alternativt köper du bara produkten (godiset) av en leverantör och fyller på själv. Kommer du upp i lite volym får du säkert besök av en utesäljare.

30:-/kg låter som ett bra/normalt pris. Är nog inte så mycket choklad i det sortimentet.

ELLER...så tecknar du avtal med typ Karamellkungen som fixar ställ, beställer, fräshar till, fyller på. Smidigt men lite dyrare (beroende på vad det kostar dig själv att ha en anställd eller göra det själv).
Citera
2011-04-03, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u.
Alternativt köper du bara produkten (godiset) av en leverantör och fyller på själv. Kommer du upp i lite volym får du säkert besök av en utesäljare.

30:-/kg låter som ett bra/normalt pris. Är nog inte så mycket choklad i det sortimentet.

ELLER...så tecknar du avtal med typ Karamellkungen som fixar ställ, beställer, fräshar till, fyller på. Smidigt men lite dyrare (beroende på vad det kostar dig själv att ha en anställd eller göra det själv).

Nej det kanske inte är så mycket choklad men det gör ingenting Jag har kollat på det med karamellkungen och dom är ju ingen grossist utan bara en mellanhand så att säga o jag slipper helst dom mellanleden. massa extrakostnader usch! haha. men jag ska inte ha någon anställd.

av ren nyfikenhet så undrar jag hur du vet att 30kr/kg är ett bra pris? Sitter du kanske på några grossister själv? Dela med dig!
Citera
2011-04-03, 12:04
Medlem
calvinclowns avatar
Beror på vilken sort godis. Geisha är tex dyrare än de "vanliga".

Svagt minne att det var så här,
39:90kr/hg för vanligt godis

59:90kr/hg för geisha.

Det var priserna för en etablerad godisförsäljare i Sverige.
Citera
2011-04-03, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvinclown
Beror på vilken sort godis. Geisha är tex dyrare än de "vanliga".

Svagt minne att det var så här,
39:90kr/hg för vanligt godis

59:90kr/hg för geisha.

Det var priserna för en etablerad godisförsäljare i Sverige.

Jag tackar så mycket för ett relevant svar Calvinclown
Citera
2011-04-06, 03:55
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak

Inte riktigt sant, när tex ICA köper godis av tex karamellkungen ingår det i priset en "konsult" som tar hand om godiset åt ICA. Men det är fortfarande affären som säljer godiset och får pengar därifrån.

Pickalot är företaget som har hand om nästan allt lösviktgodis i Sverige, iaf på Ica, coop etc
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in