2011-04-02, 23:33
Bannlyst
Finns det någon som kan dela med sig heta tips för att sluta röka?
jag använder de starkaste plåsterna just nu men känner ändå av själva suget
Vill verkligen sluta..klarar att hålla upp 3 dagar men sedan är det kört och man tar en cigg och direkt efteråt mår man skitdåligt och har världens dåligaste samvete
Citera
2011-04-02, 23:36
Medlem
Nylonarns avatar
När jag försöker sluta röka, så börjar jag träna istället. skaffar det som beroende. Det fungerar bra ett par månader. Dock är ja för svag, tar jag ett bloss, så börjar jag igen... men kanske fungerar för dig.
Citera
2011-04-02, 23:42
Medlem
TomSellecks avatar
Ett tips som fungerade för mig är att sluta tillsammans med någon annan som du litar på och inte ljuger för. Lova inför varandra och stötta varandra, det kan vara lättare att göra det ihop med någon annan.

Jag snusade i 7 år, en dosa om dagen och slutade tillsammans med tre polare. Det blev liksom en fråga om prestige att mötas och kunna säga att man inte rört snuset sen dagen innan. Jag minns abstinensen klart och tydligt, det var svårt att låta bli..men det var svårare att möta sina vänner och säga att man misslyckats..så jag höll i det. Har inte snusat på 4 år.
Citera
2011-04-03, 00:05
Bannlyst
jag har ju börjat träna ganska mkt nu för jag tänkte " byta " ut det ist mot rökningen, det känns bra när man tränat för då känner man verkligen att man INTE vill vara kass och ta en cigg efter man tränat.
angående att sluta röka ihop med någon har jag provat..med min pojkvänn som snusar..han klarade av det och varit fri 4 månader nu jag känner mig ännu mera kass för den sakens skull!!ursch vad dålig man är alltså!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in