2011-09-25, 23:58
Medlem
Det gäller att göra sig till ett varumärke, det är så man får håvar in pengar. Vet inte direkt hur hans uppväxt såg ut men klart han ska hypa sig själv som en badboy, då blir det intressant att kolla på honom.

Edit: det är akira jag syftar på, men tror ni fattar
Citera
2011-09-26, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManMytLegend
Det gäller att göra sig till ett varumärke, det är så man får håvar in pengar. Vet inte direkt hur hans uppväxt såg ut men klart han ska hypa sig själv som en badboy, då blir det intressant att kolla på honom.

Förstår din poäng, men att framhäva sig själv som badboy med bakgrund som ett gatans barn i ett land med 100ggr hårdare gator än landet man själv kommer ifrån, det blir bara patetiskt och för dom som vet vilket land han kommer ifrån kommer det få motsatt effekt och han kommer ses lite som en wannabe istället.

i UFC är det folk som jobbar som polis i special styrkan i RIO, folk som är uppväxta i länder där folk blir kidnappade och dödade till höger och vänster och som fått egna familje medlemar spårlöst försvunna. Folk som kämpat sin väg till UFC genom underground fighter för det var deras ända möjlighet att bygga ett namn och få match erfarenhet osv osv osv osv

Att då ibland sådant folk komma och skrika YEAH, i told you, i am from the streets! och framhäva sig som hård för man är ifrån gatan i GBG. Det blir liksom lite, hmmmm Akira, du är ifrån ett av världens vänligast och säkraste länder att växa upp i, du kommer inte ifrån slummen i RIO och random Brasiliansk fighter som haft en medioker uppväxt i RIO har troligtvis levt hårdare och är mer "street" kid än dig.

edit : Det är självklart kul med en Svensk i TUF och vore kul om det blir fler ifrån Sverige i UFC. Men ska dom hypa sig själva får dom gärna göra det med propotion till verkligheten. Visst, han kanske haft en hård uppväxt, alla i Sverige har inte bra uppväxter. Men hallå, i ett land/värds del där liv går till spillo till höger och vänster av knivar och skjutvapen i gängbråk funkar det inte att skryta om att man var tvungen att ha fist fights på gatan.

I Amerika är det vardags mat om två gäng hamnar i ett bråk där några liv går till spillo och knappt det hamnar i nyheterna. I Sverige hamnar det på första sidorna.
Senast redigerad av Johan86 2011-09-26 kl. 01:52.
Citera
2011-09-27, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
Förstår din poäng, men att framhäva sig själv som badboy med bakgrund som ett gatans barn i ett land med 100ggr hårdare gator än landet man själv kommer ifrån, det blir bara patetiskt och för dom som vet vilket land han kommer ifrån kommer det få motsatt effekt och han kommer ses lite som en wannabe istället.

i UFC är det folk som jobbar som polis i special styrkan i RIO, folk som är uppväxta i länder där folk blir kidnappade och dödade till höger och vänster och som fått egna familje medlemar spårlöst försvunna. Folk som kämpat sin väg till UFC genom underground fighter för det var deras ända möjlighet att bygga ett namn och få match erfarenhet osv osv osv osv

Att då ibland sådant folk komma och skrika YEAH, i told you, i am from the streets! och framhäva sig som hård för man är ifrån gatan i GBG. Det blir liksom lite, hmmmm Akira, du är ifrån ett av världens vänligast och säkraste länder att växa upp i, du kommer inte ifrån slummen i RIO och random Brasiliansk fighter som haft en medioker uppväxt i RIO har troligtvis levt hårdare och är mer "street" kid än dig.

edit : Det är självklart kul med en Svensk i TUF och vore kul om det blir fler ifrån Sverige i UFC. Men ska dom hypa sig själva får dom gärna göra det med propotion till verkligheten. Visst, han kanske haft en hård uppväxt, alla i Sverige har inte bra uppväxter. Men hallå, i ett land/värds del där liv går till spillo till höger och vänster av knivar och skjutvapen i gängbråk funkar det inte att skryta om att man var tvungen att ha fist fights på gatan.

I Amerika är det vardags mat om två gäng hamnar i ett bråk där några liv går till spillo och knappt det hamnar i nyheterna. I Sverige hamnar det på första sidorna.

Take a chillpill, han e ju bara skön efter-adrenalinad.

Var det bara jag som uppmärksammade att Akira var blodig i ett klipp och sen klippte de bort och så var han inte blodig längre? Tror inte att det hann rinna av på snabbt. Klockan var borta i den matchen också.
Citera
2011-09-27, 11:21
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Om du jämför första avsnitten med den tragiska ursäkt till det som var tungviktssäsongen så är det snarare den senare man kan undra varför de tog in. Jag har höga förväntningar nu efter det man fick se.

Kimbo Slice fick nog mer tittare än vad alla bantarviktare fick tillsammans under TUF.
Citera
2011-09-27, 11:31
Medlem
HC-Skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManMytLegend

Problemet är ju att han fightas med och mot ett gäng brassar och ghetto amerikaner så det kommer förhoppningsvis att bli tvärtom när amerikanarna upptäcker att han är uppväxt i trygga Sverige.
Citera
2011-09-27, 11:39
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Kimbo Slice fick nog mer tittare än vad alla bantarviktare fick tillsammans under TUF.

Det tror jag inte. Tuf når ut till en större publik för varje år och man marknadsför programmet mer.
Citera
2011-09-27, 11:43
Medlem
HC-Skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det tror jag inte. Tuf når ut till en större publik för varje år och man marknadsför programmet mer.

Tror dock att jag har läst på typ sherdog/bloodyelbow att dom inte marknadsfört den här säsongen speciellt mycket pga flytten från spike till fox.
Citera
2011-09-27, 11:53
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC-Skin
Tror dock att jag har läst på typ sherdog/bloodyelbow att dom inte marknadsfört den här säsongen speciellt mycket pga flytten från spike till fox.

Okey! Då hade krabban rätt i alla fall.
Citera
2011-09-27, 12:03
Medlem
HC-Skins avatar
Citat:

Hehe näe det tror jag inte men det är ganska intressant spike/fox/ufc "kriget" som brutit ut. Tex så har spike ett 3h långt program som heter Cain vs JDS som startar exakt som tid som dom ska slåss på fox där dom ska visa deas tidigare fighter.
Citera
2011-09-27, 13:18
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:

Som vanligt, aldrig någonsin att någon mma-fan kan se endast bantaviktare i en UFC fightcard.

Jag menar, den kommande titelmatchen i bantavikt är inte ens i en vanligt event utan dessa sk Versus. Dominick Cruz kommande match pratar jag om.

Det är bara att inse att ingen vill se dvärgar.
Citera
2011-09-27, 13:49
Medlem
HC-Skins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCrab
Som vanligt, aldrig någonsin att någon mma-fan kan se endast bantaviktare i en UFC fightcard.

Jag menar, den kommande titelmatchen i bantavikt är inte ens i en vanligt event utan dessa sk Versus. Dominick Cruz kommande match pratar jag om.

Det är bara att inse att ingen vill se dvärgar.

Vet inte om jag skulle kalla Cruz(1.73m) eller Johnson(1.70m) dvärgar.
Citera
2011-09-27, 13:51
Medlem
RedCrabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC-Skin
Vet inte om jag skulle kalla Cruz(1.73m) eller Johnson(1.70m) dvärgar.

Näe, men de tävlar i en sådan klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in