2011-04-02, 20:50
Medlem
Visste inte vart jag skulle posta tråden, mod får gärna flytta om den ligger fel.. Hur som helst:

Så som jag mår idag inträffar oerhört sällan, jag brukar inte bli nedslagen alls av motgångar i "normalstora" doser. Tar det mesta med en klackspark och ser positivt på livet och intalar mig enkelt att allt löser sig! Vilket jag även vet att jag kommer lyckas med den här gången, typ lagom till imorgon eller så. Men är det någon som har tips på hur man gör för att må bättre nu direkt? Har kollat på den här killen, och det hjälper en smula.

http://www.metacafe.com/watch/974594/nick_vujicic_no_arms_no_legs_no_worries_part_1_of_ 3/

Vad som tynger mig för tillfället är att högskoleprovet idag gick sämre än förväntat (dock ändå väldigt bra relativit sett), jag har fyra stora tentor efter mig plus fler som kommer nästa vecka. Samt att imorgon är det den dag då jag bestämt mig själv att göra slut med flickvännen då jag inte kan skjuta upp det mer.

Det låter inte så mycket när man säger det så här, och jag vet inte varför det tynger mig så mycket för normalt sett skulle jag inte bli så här nedstämd av detta.
Citera
2011-04-02, 20:54
Bannlyst
Att komma på bättre humör kan vara rätt svårt. Det enda som egentligen fungerar är att göra något man tycker är roligt. Låter kanske som ett klent förslag men,,,,

Du kan också förbättra din aktuella situation genom att prioritera och fokusera och på så sätt må bättre genom att rensa bort allt annat som tynger dig. Hoppas jag blir förstådd.
Citera
2011-04-02, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PallarN
Att komma på bättre humör kan vara rätt svårt. Det enda som egentligen fungerar är att göra något man tycker är roligt. Låter kanske som ett klent förslag men,,,,

Du kan också förbättra din aktuella situation genom att prioritera och fokusera och på så sätt må bättre genom att rensa bort allt annat som tynger dig. Hoppas jag blir förstådd.

Har redan satt mig och öppnat skolböckerna, det hjälper en smula. Kanske ska man gå en promenad och lyssna på skön musik? Fast känns som jag bara skulle känna mig romantiskt melankolisk nedstämd av det iofs :/
Citera
2011-04-02, 20:59
Medlem
Nidelvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modre
Har redan satt mig och öppnat skolböckerna, det hjälper en smula. Kanske ska man gå en promenad och lyssna på skön musik? Fast känns som jag bara skulle känna mig romantiskt melankolisk nedstämd av det iofs :/

Just idag är det ju inte konstigt att känner dig nedstämd! Högskoleprov, tentor och liknande insatser får en nedstämd eftersom att man blir mentalt slut av det.

Jag förslår att du ska tänka så här idag: Du är nedstämd just på grund av arbetsinsatsen. Och det är ok att känna så. Det kommer att kännas bättre imorgon.

Hur låter det?
Citera
2011-04-02, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidelva
Just idag är det ju inte konstigt att känner dig nedstämd! Högskoleprov, tentor och liknande insatser får en nedstämd eftersom att man blir mentalt slut av det.

Jag förslår att du ska tänka så här idag: Du är nedstämd just på grund av arbetsinsatsen. Och det är ok att känna så. Det kommer att kännas bättre imorgon.

Hur låter det?

Låter bättre. Och jag vet att du har rätt.
Citera
2011-04-02, 21:06
Bannlyst
Jag skulle dock fokuserat på flickvännen först. Prioritera att sköta om det "problemet". När det är åtgärdat så mår du förhoppningsvis lite bättre och har lättare att fokusera på studierna. När det kommer till studierna så ta dig inte an mer än vad du klarar av. En tenta åt gången alternativt två om du har bra koll fungerar.
Citera
2011-04-02, 22:24
Medlem
kan ju börja med att dra ur händerna ur byxfickan! Att din katt fick ett infall och sprang över gatan och blev överkörd, kan ingen lasta dig för... fan det var ju du som skulle stått där och motat med hockeystöten men nu gjorde du inte det... so what! solen går ner i öster och upp i väster =)
Citera
2011-04-02, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ostankino
kan ju börja med att dra ur händerna ur byxfickan! Att din katt fick ett infall och sprang över gatan och blev överkörd, kan ingen lasta dig för... fan det var ju du som skulle stått där och motat med hockeystöten men nu gjorde du inte det... so what! solen går ner i öster och upp i väster =)
Förutsatt att du bor i Sverige så nej, det gör den inte.

OnT: Skulle väl gissa att det är p.g.a. flickvännen du känner dig nere. Kärlek kan verkligen få en på dåligt humör ibland...
Citera
2011-04-03, 22:23
Medlem
Swashbucklers avatar
Det enda jag vet med säkerhet fungerar är att aktivera sig fysiskt , gym, löpning etc få igång endorfinerna och du kommer må bättre. God nyttig mat skadar inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in