Ska till banken i slutet av månaden och diskutera ekonomin.
Jag har sedan länge tänkt att spara i en kapitalförsäkring, istället som för nu i "lösa" fonder. Jag kan tänka mig att Nordea kommer vilja sälja på mig deras försäkring, men när jag jämför mellan Nordnet verkar den senare mycket mer förmånlig. Bl.a. betalar man en årsavgift hos Nordea på 134:- och en avgift om 0,4% på innehav under 500000:-.
Hos Nordnet hittar jag inget om dessa kostnader. Skillnaden är också att det kostar 0,5% att ta ut pengar från Nordeas alternativ mellan år 2-4. Inget av detta hos Nordnet.
Kan det stämma att Nordnets alternativ är såpass mycket mer förmånligt? Vad kan Nordea göra eller säga för att få mig att välja deras försäkring istället?
jepp, som föregående talare sade.
Skillnaden är att skulle det fucka sig har nordea ett kontorsnät där du fysiskt kan gå och gråta ut när det gått åt helvete. Möjligen kommer framtida låneansökningar osv gå bättre om du har allt i samma bank, men krasst sett har storbankerna inget att komma med när det gäller kapitalförsäkringar.
Vad är egentligen bra att ha hos storbankerna då? Som det är nu har jag lönekonto, bolån och, som sagt, några fonder. Är det värt att leta alternativ till detta?
Citat:
Ursprungligen postat av storm79
jepp, som föregående talare sade.
Skillnaden är att skulle det fucka sig har nordea ett kontorsnät där du fysiskt kan gå och gråta ut när det gått åt helvete. Möjligen kommer framtida låneansökningar osv gå bättre om du har allt i samma bank, men krasst sett har storbankerna inget att komma med när det gäller kapitalförsäkringar.
Det står på Nordnets webbsida att man kan belåna din försäkring. Det borde väl då inte vara några problem med framtida låneansökningar eller?
Senast redigerad av frankiethesquealer 2011-04-02 kl. 20:57.
har du redan bolån fixat så skulle jag absolut inte starta en kapförs hos storbanken. Det de menar med belåna den är att du kan belåna ditt innehav för att köpa på dig mer. Detta kan i princip alla finansiella institut.