2011-04-01, 21:49
Medlem
Hej alla FB'are!

Jag undrar om någon vet hur man kan ladda ned program till Smart Board - ni vet såna som brukar finnas i skolan bland annat! Kan man fixa ned Smart Board program till sin bärbara dator för att öva på själva programmet så man kan vara förberedd på att använda Smart Board i praktiken?

Vore oerhört snällt om någon kunde hjälpa!
Citera
2011-04-01, 22:01
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej alla FB'are!

Jag undrar om någon vet hur man kan ladda ned program till Smart Board - ni vet såna som brukar finnas i skolan bland annat! Kan man fixa ned Smart Board program till sin bärbara dator för att öva på själva programmet så man kan vara förberedd på att använda Smart Board i praktiken?

Vore oerhört snällt om någon kunde hjälpa!

Jag tror faktiskt inte att det finns några lite-versioner om du vill lära dig programmet lite snabbt, utan du får nog leta filmer på Youtube. Så gjorde jag och det fungerade alldeles ypperligt
Citera
2011-04-01, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Jag tror faktiskt inte att det finns några lite-versioner om du vill lära dig programmet lite snabbt, utan du får nog leta filmer på Youtube. Så gjorde jag och det fungerade alldeles ypperligt

Jo, men det finns ju ett program man startar från datorn och sedan tar man smart board pennan och skriver på smart boarden. Fast man kan ju göra det genom att använda musen på datorn.. Finns det inte något speciellt program typ Smart notebook typ?
Citera
2011-04-01, 22:45
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Jo, men det finns ju ett program man startar från datorn och sedan tar man smart board pennan och skriver på smart boarden. Fast man kan ju göra det genom att använda musen på datorn.. Finns det inte något speciellt program typ Smart notebook typ?

Programvaran följde med när vi köpte tavlan, så jag vet faktiskt inte om man kan få tag i den utanför jobbet. Jag utgår ifrån att du googlat och om du inte hittat något då så tror jag att det kan vara svårt. Jag kak säga att du kommer att ha roligt med din tavla i alla fall
Citera
2011-04-01, 22:53
Medlem
Citat:
Programvaran följde med när vi köpte tavlan, så jag vet faktiskt inte om man kan få tag i den utanför jobbet. Jag utgår ifrån att du googlat och om du inte hittat något då så tror jag att det kan vara svårt. Jag kak säga att du kommer att ha roligt med din tavla i alla fall

Jobbar du som lärare?

Vad heter programmet? Då vet jag vad jag ska googla på nämligen...
Citera
2011-04-02, 09:01
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Jobbar du som lärare?

Vad heter programmet? Då vet jag vad jag ska googla på nämligen...

Jupp, det gör jag. Har haft tavlan ett tag nu, men kommer pinsamt nog inte ihåg vad programvaran heter. När jag googlar visade det sig att det finns en del gratisprogram man kan använda. Bl.a. ett som du kan göra egna notblad med. Då jag använder Smartboarden i musiken ibland så är t.ex. Spotify guld värt, fast det måste man ju inte ha just en Smartboard till.
Citera
2011-04-02, 17:40
Medlem
Citat:
Jupp, det gör jag. Har haft tavlan ett tag nu, men kommer pinsamt nog inte ihåg vad programvaran heter. När jag googlar visade det sig att det finns en del gratisprogram man kan använda. Bl.a. ett som du kan göra egna notblad med. Då jag använder Smartboarden i musiken ibland så är t.ex. Spotify guld värt, fast det måste man ju inte ha just en Smartboard till.

Vilka ämnen är du lärare i?
Citera
2011-04-03, 09:17
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Vilka ämnen är du lärare i?

Jag är klasslärare för en klass i mellanstadiet så jag har de flesta ämnena utom slöjd, hemkunskap och idrott. Jag har musiken med ungarna, men är inte utbildad i det. Vi sjunger till stor del och sen är det upp till mig att hitta på saker vi kan göra som har med målen att göra. Det är svårt, vill jag lova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in