Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Japp, detta forum letade jag efter, tack
Jag tycker verkligen inte det är logiskt att dela upp datormarknaden som apple mot alla andra eftersom det finns massor med OS, om det finns en hårdvarudel för apple borde alla datormärken få ha egna forumdelar. Som det är nu är ju Flashback väldigt vinklat!
Om det är meningen att operativsystemet (om det är flera?) ska avgöra i vilken hårdvaruforumdel jag ska posta mina hårdvarufrågor, hur ska jag då göra om jag planerar att använda flera OS på datorn i fråga?
Om man ska dela hårdvaran på detta sätt så kan man väl åtminstone ha kvar alternativet "övriga operativsystem", och kalla mac/PC för osx windows, så det inte känns så P12

Fast linuxdistar osv kör du ofta på en "vanlig pc" (så att säga), medans Apple hårdvaran (Mac Pro, MacBook etc) körs på datorer sålda av Apple (även om de nu är intelbaserade och därför samma hårdvara som sådan som i vanliga PC's).
Men, i Mac hårdvaruforumet, tas även de gamla PPC burkarna upp, och de skiljer sig en del från Intel/AMD burkarna.
Hårdvaran är därför olika, däremot så kan jag förstå att det kan vara krångligt att försöka placera trådar om OS:et i förhållande till specifika hårdvarukonfigurationer, dock fanns det problemet förrut också, dvs all Mac hårdvara diskuterades i Mac OS forumet, det var bara PC-delen som hade ett eget hårdvaruforum, Macarna diskuterades dock inte där överhuvudtaget.