2011-04-01, 16:39
Medlem
Varför i hela fridens namn har ni tagit bort övriga operativsystem!?
Jag ser bara Mac Och PC forumen, visst är det kul med att skilja dem åt, men varför skilja på OSx och Windows när det gäller hårdvara?

Är det ett dåligt aprilskämt eller är det något annat fel?
Citera
2011-04-01, 16:44
Moderator
^Eazs avatar
Är det detta forum du menar:Programvara - Övriga operativsystem?

Sen är det logiskt med en uppdelning melan Mac och PC (hårdvara), då man ofta efterfrågar t.ex MacBook och inte en Dell t.ex, iaf i mina ögon då det annars skulle bli en massa pajkastning osv, nu är det uppdelat istället.
Citera
2011-04-01, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Är det detta forum du menar:Programvara - Övriga operativsystem?

Sen är det logiskt med en uppdelning melan Mac och PC (hårdvara), då man ofta efterfrågar t.ex MacBook och inte en Dell t.ex, iaf i mina ögon då det annars skulle bli en massa pajkastning osv, nu är det uppdelat istället.

Japp, detta forum letade jag efter, tack

Jag tycker verkligen inte det är logiskt att dela upp datormarknaden som apple mot alla andra eftersom det finns massor med OS, om det finns en hårdvarudel för apple borde alla datormärken få ha egna forumdelar. Som det är nu är ju Flashback väldigt vinklat!

Om det är meningen att operativsystemet (om det är flera?) ska avgöra i vilken hårdvaruforumdel jag ska posta mina hårdvarufrågor, hur ska jag då göra om jag planerar att använda flera OS på datorn i fråga?

Om man ska dela hårdvaran på detta sätt så kan man väl åtminstone ha kvar alternativet "övriga operativsystem", och kalla mac/PC för osx windows, så det inte känns så P12
Citera
2011-04-01, 17:01
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodkungen
Japp, detta forum letade jag efter, tack

Jag tycker verkligen inte det är logiskt att dela upp datormarknaden som apple mot alla andra eftersom det finns massor med OS, om det finns en hårdvarudel för apple borde alla datormärken få ha egna forumdelar. Som det är nu är ju Flashback väldigt vinklat!

Om det är meningen att operativsystemet (om det är flera?) ska avgöra i vilken hårdvaruforumdel jag ska posta mina hårdvarufrågor, hur ska jag då göra om jag planerar att använda flera OS på datorn i fråga?

Om man ska dela hårdvaran på detta sätt så kan man väl åtminstone ha kvar alternativet "övriga operativsystem", och kalla mac/PC för osx windows, så det inte känns så P12

Fast linuxdistar osv kör du ofta på en "vanlig pc" (så att säga), medans Apple hårdvaran (Mac Pro, MacBook etc) körs på datorer sålda av Apple (även om de nu är intelbaserade och därför samma hårdvara som sådan som i vanliga PC's).

Men, i Mac hårdvaruforumet, tas även de gamla PPC burkarna upp, och de skiljer sig en del från Intel/AMD burkarna.

Hårdvaran är därför olika, däremot så kan jag förstå att det kan vara krångligt att försöka placera trådar om OS:et i förhållande till specifika hårdvarukonfigurationer, dock fanns det problemet förrut också, dvs all Mac hårdvara diskuterades i Mac OS forumet, det var bara PC-delen som hade ett eget hårdvaruforum, Macarna diskuterades dock inte där överhuvudtaget.
Citera
2011-04-01, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast linuxdistar osv kör du ofta på en "vanlig pc" (så att säga), medans Apple hårdvaran (Mac Pro, MacBook etc) körs på datorer sålda av Apple (även om de nu är intelbaserade och därför samma hårdvara som sådan som i vanliga PC's).

Men, i Mac hårdvaruforumet, tas även de gamla PPC burkarna upp, och de skiljer sig en del från Intel/AMD burkarna.

Hårdvaran är därför olika, däremot så kan jag förstå att det kan vara krångligt att försöka placera trådar om OS:et i förhållande till specifika hårdvarukonfigurationer, dock fanns det problemet förrut också, dvs all Mac hårdvara diskuterades i Mac OS forumet, det var bara PC-delen som hade ett eget hårdvaruforum, Macarna diskuterades dock inte där överhuvudtaget.

Betyder det att man bara ska/får diskutera hårdvara skapad av Apple i forumet "Hårdvara(mac)"?

Om inte hårdvaran är skapad av Apple så ska jag lägga den i "Hårdvara(pc)" oavsett vilket operativsystem datorn har?

Då kommer ju tråkigt nog Windows och Linuxmänniskor tvingas ihop på ett konstigt sätt, eftersom Windows är så mycket större än Osx, borde ju hårdvarudelarna (under dessa nya omständigheter) heta Forum Hårdvara(Windows) och Hårdvara (mac och övriga)
Citera
2011-04-03, 00:13
Medlem
Deliras avatar
Jag fattar inte varför denna uppdelning skulle göras; vad tusan menas med Programvara - Mac OS? Var ska vi diskutera hur vi använder OS X? Det kommer bli så sjukt mycket hattande. Nej, bad move som jag ser det.
Citera
2011-04-04, 16:05
Medlem
mefedronkungens avatar
Ytterliggare bekräftelse på att moderatorerna är infiltrerade av Apple. Antingen folk som är direkt anställda på företaget eller på en återförsäljare som Digital Inn som har lobbat för det här. Inte nog med att all Applekritik tas bort från Flashback - nu ska vi också ha helt onödiga forumdelar bara för att exponera deras produkter ännu mer. Väntar bara på att vi ska ha ett forum för Iphone och ett annat för övriga mobiltelefoner. Ett forum för Ipad och ett annat för övriga surfplattor. Gratis reklam, smart av Apple. Men förjävligt av moderatorerna som låter detta fortgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in