Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-15, 11:26
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YesBaows
Nä, vem är det?

EDIT: nvm. Jag rekommenderar alla att läsa det här inlägget:

https://www.instagram.com/p/CAM5mJRJsD8/?igshid=1xic4xf34t2b5
Citat:
Ursprungligen postat av simonhaggstrom
Kl. 10.00. Vaknar upp efter ett galet nattpass med enormt mycket att göra. Vi har slitit hårt och gripit flertalet män för att ha köpt sex. Trycket var så stort att flera av oss inte ens hade tid att få i oss lite mat under hela passet. Såhär dagen efter så är det några tankar som snurrar i mitt huvud. Oavsett vem du är eller var du kommer ifrån. Tar du dig rätten att köpa dig tillträde till en annan människas kropp så kommer vår målsättning alltid vara att gripa dig.

Fotografiet taget från tidigare inslag i Veckans Brott.

#människohandel #prostitution #sexköp
Helt klart intressant... Kommentarerna om Paolo flödar.

Inlägget: https://www.instagram.com/p/CAM5mJRJsD8/?igshid=245tcuq0t7h9
Citera
2020-05-15, 11:27
Medlem
Stämmer teorin om att Paolo köpt sex kan man väl rätt lugnt konstatera att livet som han känt till det är för evigt förstört. En människa som har byggt hela sin karriär på en image som handlar om sundhet, ryggrad och hårt arbete och som sedan åker fast för sexköp? Ja då vågar jag påstå att i princip all din trovärdighet är körd i botten för många, många år framöver. Och han är inte direkt ung heller Paolo.
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Vad är det värsta brottet man kan göra i Sverige?
Nåt som gör att man förlorar allt, företag, flickvän och tv-kontrakt?
Inte är det mord lr våldtäkt lr intag av horor och knark.

Det värsta man kan göra i Sverige är att göra nåt rasistiskt lr gå med i SD.
Han kanske blivit polare med Jimmie Åkesson och då kommer han förlora Allt.

Såg på hans instastory att han hängde med Jörgen Kruth igår, kanske dom ha kokat ihop nånting!

Sexköp ligger högt i moralist-Sverige också.

Dricka kaffe med Jimmie, säga "neger" och sexköp. Det är tre i topp. Att hävda att det bara finns två kön är en bubblare.
Citera
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeeWee
Har svårt för att se att Paolo hade fått sitta med sin telefon och instagramma om han var anhållen för köp av prostituerad.
Strafföreläggande
Citera
Medlem
Citat:
Har svårt för att se att Paolo hade fått sitta med sin telefon och instagramma om han var anhållen för köp av prostituerad.

Hur länge sitter man anhållen då? Man lär väl släppas så fort polisen gjort det som behövs.
Citera
2020-05-15, 11:28
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secretdesire
Varför tror du det?

För att han skriver att det är något som gör att han kommer tappa anseende hos sina barn och förlora TV-kontrakt. När hans partner sen skriver att hon aldrig känt sig så tom så är det väldigt troligt att det hänt något som påverkat henne hårt.

Man förlorar inte TV-kontrakt eller anseende från sina barn om man vänstrar. Köper man sex däremot så är man rökt, definitivt.
Det är oerhört tabubelagt och det är väl egentligen bara barnporrbrott som är värre enligt den allmänna moralen.
Citera
2020-05-15, 11:29
Medlem
Köpt sex inatt och torskat i stor sexrazzia.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/polisens-sexrazzia-i-natt-kand-tv-stjarna-gripen/

Citat:
En känd entreprenör och tv-stjärna har i natt gripits misstänkt för sexbrott, enligt uppgifter till Expressen.

Han är en av flera män som greps i samband med en riktad insats mot sexhandel i centrala Stockholm.

– Jag kan inte kommentera några ingripanden i detalj som vi har gjort under natten, säger kriminalinspektör Simon Häggström, spanare vid Nationella operationsavdelningen, NOA.
Citera
2020-05-15, 11:30
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Man blir inte anhållen för sexköp. Du får ett strafföreläggande.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Anhållen?
Tror du han får sitta häktad för sexköp? Han lär bli identifierade och sen släppt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Ja, givetvis är det något som inte går att "hålla inom familjen". Det är något som kommer att komma ut offentligt.

En otrohetsaffär, som vissa tror det handlar om, är inget som får de konsekvenser han skrivit om. Det kunde dessutom hållas utanför offentligheten. Jag är rätt säker på att det handlar om något brottsligt. Misshandel kanske?

Köpa sex är olagligt och i högsta grad otrohet. Han förlorar i anseende, respekt och troligtvis så förlorar han sin flickvän. Finns inga seriösa företag som kan ha kvar en sexköpare som frontfigur.

Jag tycker sexköp får med alla aspekter av det han säger sig förlora nu. Inte heller kul för hand tonårsbarn (speciellt ena sonen han tränar med) att se att pappa köper hora på stan samtidigt som han hans liv utåt är att vara motivatör till ett fantastiskt liv och har en ny sambo där Expressen gör reportage om deras lycka. Han säger att han kommer förlora barnen respekt och det stämmer även in på sexköp som sagt.
Citera
Medlem
huggormenstids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YesBaows
Stämmer teorin om att Paolo köpt sex kan man väl rätt lugnt konstatera att livet som han känt till det är för evigt förstört. En människa som har byggt hela sin karriär på en image som handlar om sundhet, ryggrad och hårt arbete och som sedan åker fast för sexköp? Ja då vågar jag påstå att i princip all din trovärdighet är körd i botten för många, många år framöver. Och han är inte direkt ung heller Paolo.

Nja, inte nödvändigtvis. Om han har ryggrad och spelar korten väl så kan han rädda detta. ”Jag har problem, sexmissbruk, bla bla dricker för mycket. Jag har sökt hjälp... ” då kan han nog få sitta o få kärlek hos Malou igen.
Citera
Medlem
trattfans avatar
Expressen kom nog med svaret nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in