Citat:
Ursprungligen postat av
Fillifjonkare
Även om jag inte vill förstöra hattråden här (eller det kanske jag på sätt och vis vill, förresten) så misstänker jag att det åtminstone finns några här som förstår att det är en viss skillnad mellan exempelvis olivoljor, pasta och/eller burktomater som säljs i butik, kontra de som lyfter egentligen vilken restmat som helst. San Marzano-tomater och bl.a. smaksatta oljor från "Robertos" slår faktiskt allt som jag någonsin upplevt, och då har jag ändå varit inköpare av dessa produkter i stor skala, rest runt i ärendet samt alltid varit en kritisk matnörd av guds nåde. Vad det gäller olivoljor har jag nog testat ett tusental med kritiskt öga. Paolos produkter är riktigt, riktigt bra, så inser du att du själv kanske begått något misstag i livet men samtidigt uppskattar när producenten lagt hela sitt hjärta i produktionen, så skulle jag rekommendera dig att testa. Lycka till!
Nja, jag har bott inte långt därifrån ett tag och små lokala oljeproducenter är ganska vanligt där. Även i i stora mataffärer hittar du ofta oljor, ägg, vin, pasta och annat från lokala bönder.