2020-05-27, 14:28
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpliticas
Adv, Thomas Martinsson i dagens juridik.

– Jag företräder honom. Vad gäller sexköpet har han ju redan erkänt så det är ju klart, vad gäller det andra, oaktsam våldtäkt, har han ju inte delgivits misstanke, men om han gör det kommer han förneka brott.

Thomas Martinson säger att åklagarna kan ”utreda hur mycket det vill”.
– Men det här drevet är omänskligt, det är exempellöst hur vuxna människor hakar på det här. Det gör mig ärligt talat förbannad.

Men det Paolo Roberto säger i TV4 om kvinnan, ”Säkert någon som är dit-tvingad” går inte det att jämföra med mannen i Uppsala som dömdes för oaktsam våldtäkt?

– Man måste skilja på vad han sagt i en pressad situation i TV, det är en jobbig situation, och vad han sagt till polisen innan. Och till polisen finns inte en tillstymmelse till det här.

https://www.dagensjuridik.se/nyheter...ta-forsvarare/

Bara att han med lite tids eftertanke väljer Thomas ”maffia-man” Martinson till ett ev försvar visar att killen på riktigt är hjärnslö och att det inte går att plocka det kriminella ur den lilla Farmenpojken.
Våld och maffia i Napoli styr helt Robertos DNA-stege.

Citera
2020-05-27, 14:29
Medlem
Och nu gråter Paolo ut hos advokaten Thomas Martinson om att drevet är omänskligt...Det begriper väl alla att sexköpare SKA hanteras omänskligt?! Något måste väl en advokat förstå ?

https://www.expressen.se/nyheter/oma...lat-forbannad/
Citera
2020-05-27, 14:39
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Bara att han med lite tids eftertanke väljer Thomas ”maffia-man” Martinson till ett ev försvar visar att killen på riktigt är hjärnslö och att det inte går att plocka det kriminella ur den lilla Farmenpojken.

Jag reagerade PRECIS som du gällande valet av Advokat!
Antingen har han helt resignerat, och från och med nu bestämt sig för att vara sig själv i sina rätta färger, eller också är han som du säger hjärnslö och visar en Total oförmåga att agera på för sig själv ett fördelaktigt sätt....

Citera
2020-05-27, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag älskar när PK-etablissemanget har inbördeskrig. Som med snuskgubbe-feminsten på Aftonbladet mot radikalfeministerna förut. Nu har vi en PK-medieskapad influenser med en PK-kändisadvokat mot PK-media och PK-företag. På dem bara Paolo! Jag sätter på popcornen.
Martinsson tillhör väl knappast PK-gänget....
Citera
2020-05-27, 14:50
Medlem
Någon som vet något om Paolos bror Ian? Han jobbade väl på restaurangen...
Citera
2020-05-27, 15:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Martinsson tillhör väl knappast PK-gänget....

Jaha, jag trodde det var en kändisadvokat. Bra att han förstärker sin skurk-status. Har Martinsson försvarat några våldtäktsmän?
Citera
2020-05-27, 15:14
Avstängd
thaimans avatar
Citat:
Jaha, jag trodde det var en kändisadvokat. Bra att han förstärker sin skurk-status. Har Martinsson försvarat några våldtäktsmän?
Skärp dig din lus, Paolo är för helvete inte någon våldtäktsman
Förmodligen något du önskar, håll dig till "kosken" och sluta fantisera.
Citera
2020-05-27, 15:23
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Det är så vidrigt liksom att försvara sexköp och våldtäktsmän. Hur kan han skita ner sig så mycket? Låt PR dras i smutsen på egen hand. Det borde vara så att varje dag kommer nya avslöjanden om honom som en varning till andra gubbslem.
Citera
2020-05-27, 15:24
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare

Hahaha, ja Paolo verkar gravt efterbliven En vandrande PR-katastrof(i dubbel bemärkelse).
Citera
2020-05-27, 15:31
Medlem
Thomas Martinson, Stureplansmördaren Tommy Zethraeus och hans före detta flickvän friades helt och hållet från anklagelserna om grovt häleri.

Thomas Martinsons advokatkarrär står på spel i penningtvättmålet.. På måndag börjar rättegången mot advokat …

https://www.dn.se/om/atalet-mot-thomas-martinson/

Duktig advokat med egna erfarenheter.
Citera
2020-05-27, 15:38
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Thomas Martinson försvarar per automatik HA-medlemmar, tungt yrkeskriminella som har precis allt på sitt samvete.
Döljer inte att han umgås i mycket tveksamma grupper när det är fest, bröllop etc.
Jobbat länge på sin Badboy-Image.

Men.
Dom tunga inom undre världen är ju inte speciellt smarta nånstans. Och det räcker med att se hur ofta Martinson klarar sina klienter.
I princip aldrig. Målen är ofta omfattande med omfattande utredning från polis o åklagare vilket oftast leder till långa fängelsestraff för Thomas Martinsons killar.

Men han spelar det hårda spelet, hjälper till bortom ljuset och är De onda männens riddare med att t ex fixa vita vägar, förmedla kontakter inom ljusskygga affärer vilket jämnar ut vågskålen för förlorade brottmål.

Att välja Thomas Martinson är som att resa sig upp inför alla och säga;
Hej, jag heter NN och jag är kriminell.

Citera
2020-05-27, 15:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Nu är han väl bara impulsiv, Paolo, men lite skumt att skaffa advokat när han inte ens delgivits misstanke. Kanske är det något mer han är rädd skall dyka upp...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in