2004-12-08, 14:34
Moderator
vfs avatar
Hejja Håve!! Allvarligt talat är det inte dags för Pelle "gnällspiken" Mårts
att tacka för sig nu? Jag har iofs inget emot att det går dåligt för Hv

Sedan satt ju 4-0 på Fbk som en smäck, Frölunda ser grymt starka ut
oavsett lockout eller inte.......
Citera
2004-12-08, 14:46
Medlem
Boogaloos avatar
Härligt att Färjestad förlorar.
Härligt att HV förlorar.
Oroväckande att Frölunda vinner.

Jag har visserligen tippat att göteborgarna ska vinna grundserien men just nu ser de onödigt bra ut. Startar NHL upp så dör hockeyn för den här säsongen.
Citera
2004-12-08, 16:27
Bannlyst
Ökad bevakning på Gavlerinken

Någon mer Brynäsare som märkt av de ökade antalet så kallade "ordnings"-vakter?

Anledningen är ju den lilla "incident" som hände mot MoDo innan Baltica Cup, nu verkar man infört så kallad noll tolerans. Publiken får inte regera överhuvudtaget känns de som. Låt publiken få visa sina känslor eller vad tycker ni?
Citera
2004-12-08, 18:50
Medlem
Boogaloos avatar
Jag tror jag dör...

- http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=2426
Citera
2004-12-08, 19:00
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Jag tror jag dör...

- http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=2426

Tråkigt, Turco var rolig att se, roligt för Bjurling iofs.
Citera
2004-12-08, 19:28
Medlem
Billy13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Härligt att Färjestad förlorar.
Härligt att HV förlorar.
Oroväckande att Frölunda vinner.

Jag har visserligen tippat att göteborgarna ska vinna grundserien men just nu ser de onödigt bra ut. Startar NHL upp så dör hockeyn för den här säsongen.

Det är alltid roligt när dryga värmlänningar förlorar. Förhoppningsvis åker Frölunda på stryk imorgon men det är knappast troligt.

Tyvärr kan jag inte påstå att jag gråter över att Turco åker hem.
Citera
2004-12-09, 12:24
Medlem
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,572734,00.html

Citat:
Utan kampanjen hade elitserien inte utökats förrän 2007. Nu anpassas svensk hockey till den moderna tideräkningen en säsong tidigare.
Tacka Sportbladet för det.

Tack så jävla mycket horbladet för att ni drar igång kampanjer där man endast kan skriva på för en utökning av elitserien, men ingen lista för att säga nej till förslaget!!? Och sen gnälla över att det är odemokratiskt att VF och FBK kan säga nej. VAR LITE DEMOKRATISKA SJÄLVA DÅ, ERA JÄVLA AS!! Och hur i helvete är man funtad om man ska ha så bråttom med en utökning som ändå tycks ske om ett år? De här besluten mår aldrig bra av att stressas igenom mitt i pågående säsong, det förstår väl vilken pajas som helst?

Citat:
Här får Hockeyligans vd Peter Gudmundsson alla underskrifter som kräver 14 lag i elitserien.

Och var fan stod det att man KRÄVER där folk skrev på listan?
Citera
2004-12-11, 11:21
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy13
Förhoppningsvis åker Frölunda på stryk imorgon men det är knappast troligt.

3-0
Citera
2004-12-11, 23:55
Bannlyst
Retro ställ

Citat:
Ursprungligen postat av Phieniac
Själv vågar jag hoppas på SM-guld i år, bra nyförvärv och en bra trupp redan utan nyförvärven plus skitsnygga retroställ och det luktar guld för DIF.
Många elitserie klubbar har för dålig ekonomi/budget så dom måste tyvärr ha massa plottrig reklam som förstör den fina tröjan. Djurgården hadde lätt haft den snyggaste Replikan i år om d inte varit för all reklam!
Citera
2004-12-12, 00:13
Bannlyst
McCabe har ju lämnat HV och idag blev tydligen Boucher putt för att Liv petat honom ännu en gång så också han har dragit. Verkar som om de ÖVERBETALDA NHL-divorna än en gång fått inse att de inte är så jäkla bra som de själva tror att de är och att majoriteten av spelarna i Elitserien lätt skulle platsa i NHL.
Citera
2004-12-12, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
McCabe har ju lämnat HV och idag blev tydligen Boucher putt för att Liv petat honom ännu en gång så också han har dragit. Verkar som om de ÖVERBETALDA NHL-divorna än en gång fått inse att de inte är så jäkla bra som de själva tror att de är och att majoriteten av spelarna i Elitserien lätt skulle platsa i NHL.
Jag håller inte med om att majoriteten av alla Elitserie spelare platsar i NHL... kanske några stycken men NHL klubbarna draftar/värvar inte över massa gamlingar (folk över 26) dom är ute efter talanger... Så många talanger har vi inte! men vänta bara 5-8 år till... då e det nya tider inom svensk hockey! jag spelar i Bajens Team 90!
Citera
2004-12-12, 00:59
Medlem
Billy13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
3-0

Jepp, LHC vann med 3-0 mot Brynäs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto