2011-03-31, 22:13
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Idag satt jag och en arbetskamrat i fikarummet. Vi pratade lite om en jacka jag hade en gång på jobbet. Istället för att säga "Jag tror att hans mamma slängde min jacka" Om min killes mamma. Så sa jag fel. Men tyckte jag var ganska kul så jag spann vidare på det. Så här gick samtalet till.

Jag: Jag tror att våran mamma slängde min jacka.
Hon: [skratt] Kallar du din killes mamma för eran mamma? [skratt]
Jag: Ja... Han är min adoptivbror.
Hon: [Högre skratt]
Jag: Han är faktiskt det.
Hon: [Tyst i mååånga sekunder] Är det lagligt?
Jag: Jag vet inte. Men jag måste gå nu för min rast är slut.

Jag garvade hela vägen tillbaka till "skrivbordet". Men... vad händer nu undrar jag?

Ska jag säga att jag skojade eller ska jag bara skita i det och se vad som händer? Tycker det var ett ganska roligt prank annars. Liksom få se hur många hon berättar det för Ska jag neka om någon frågar mig att jag aldrig har sagt det?
Citera
2011-03-31, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fru.Norberg
Idag satt jag och en arbetskamrat i fikarummet. Vi pratade lite om en jacka jag hade en gång på jobbet. Istället för att säga "Jag tror att hans mamma slängde min jacka" Om min killes mamma. Så sa jag fel. Men tyckte jag var ganska kul så jag spann vidare på det. Så här gick samtalet till.

Jag: Jag tror att våran mamma slängde min jacka.
Hon: [skratt] Kallar du din killes mamma för eran mamma? [skratt]
Jag: Ja... Han är min adoptivbror.
Hon: [Högre skratt]
Jag: Han är faktiskt det.
Hon: [Tyst i mååånga sekunder] Är det lagligt?
Jag: Jag vet inte. Men jag måste gå nu för min rast är slut.

Jag garvade hela vägen tillbaka till "skrivbordet". Men... vad händer nu undrar jag?

Ska jag säga att jag skojade eller ska jag bara skita i det och se vad som händer? Tycker det var ett ganska roligt prank annars. Liksom få se hur många hon berättar det för Ska jag neka om någon frågar mig att jag aldrig har sagt det?
Dra ut på skämtet, låt det snurra i hennes huvud ett tag. Kan bli fruktansvärt roligt på något vänster om du låter det ligga och jäsa!
Citera
2011-03-31, 22:21
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii
Dra ut på skämtet, låt det snurra i hennes huvud ett tag. Kan bli fruktansvärt roligt på något vänster om du låter det ligga och jäsa!

Hehe, ja jag tänkte på det med Hur skulle du tänka om någon berättade en sån grej för dig?
Citera
2011-03-31, 23:24
Medlem
PJCs avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad?
Citera
2011-03-31, 23:47
Medlem
Dr.Dres avatar
Haha, absolut det roligaste jag läst på FB på mycket länge... Hahaha!

Du måste fortsätta skämtet!
Citera
2011-04-01, 11:21
Medlem
Spinn vidare på det Se hur långt du kan ta det!

Invig gärna andra kollegor i skämtet så kan de hjälpa dig

Underbart
Citera
2011-04-01, 18:51
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Spinn vidare på det Se hur långt du kan ta det!

Invig gärna andra kollegor i skämtet så kan de hjälpa dig

Underbart

Nä, jag ser inget roligt i att inkludera andra. Då kanske hon känner att man driver med henne personligen?
Citera
2011-04-02, 11:10
Medlem
sephines avatar
Ha ha, ts, synd att det var en dag för tidigt bara!

Du kan ju hävda att ni planerar att skaffa ett eget barn för att sedan adoptera ett av motsatt kön för att sedan försöka få det här till en familjetradition.

Släktmiddagarna blir ju mer tighta.
Citera
2011-04-03, 23:07
Medlem
orkarNs avatar
A&A -> R&S

/mod
Citera
2011-04-03, 23:44
Medlem
CzeLiouss avatar
fortsätt sålänge inte chefen tycker nått om dig o ger dig sparken, om hon berättar för henne/honom ;D
Citera
2011-04-05, 11:34
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftii

Hehe...

Nu ska jag berätta vad som har hänt sedan sist!

Igår. Alltså måndag.

Då kom en arbetskamrat och frågade om jag hade skojat med Carro (som vi kan kalla henne). Tydligen hade Carro skvallrat för henne och en till om min "relationstatus".

Hehe, jag sa ju såklart att jag inte har sagt detta till Carro. Jag märker att Carro flyttar på sig när jag sätter mig brevid henne och att hon inte alls vill prata med mig.

Hehehehehhehe, tycker detta är riktigt spännande. Jag nekar såklart till att jag har sagt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in