2011-03-31, 21:17
Bannlyst
Kanske inte är så illa. Men låt mig ge mig bakgrunden först. Alla tips mottages. Och detta är seriöst menad tråd. (förstår ni när ni läst färdigt).

Jag är singel. Skild sen några år tillbaka. Har kids, så skaffa fler är inte något jag suktar över. Jag har kanonjobb och tjänar bra. Sammanfattat så saknar jag inte så mycket egentligen. Förutom en kvinna.

Problemet är att jag är mer ute efter en lättsam relation utan för mycket krav. Och sexet är mycket viktigt.

Jag har provat lite dejtingsidor. Men jag tycket flesta tjejer där är för mesiga. Till saken hör att när det kommer till sex skall det vara en riktig kåt slyna som får igång mig och som gillar det mesta. Fröken fin passar mig inte där. Träffar man tjejer ute som uppfyller ens sexuella krav så faller det på andra punkter. (läs vidare).

Och andra sidan vill jag ha en social kvinna som vet hur hon kan bära sig offentligt och i andra sammanhang. Inget jävla lowlife. Precis motsatta önskemål mot slynan i sängen. Helst med bra ekonomi och jobb. Och som inte vill ha barn eller skaffa fler. Jag vill ha en "Dr Jekyll and Mr Hyde" kvinna. Var finns de?

Nu börjar ni kanske inse hur komplicerat det är.

För drygt 2 år sen träffade jag en tjej som var allt jag önskade hos en kvinna. Problemet var hon ville inte inleda en djupare relation. Anledning var att hon trodde inte på ett längre liv. Hade bytt lungor och fick sen cancer. Vet inte om hon lever idag men hon försvann ur mitt liv. Tyvärr. Bästa sexet jag haft någonsin och hon tände mig grymt. Fast jag släppte inte in henne i mitt liv (jag är lika protektiv). Tänker på henne än idag.

Sen har jag masssa andra "krav". Icke rökare. Icke vegetarian. Icke nykterist. Icke fanatisk träningsidiot. Kunna njuta av livet. Inte stressa. Tycka om sig själv.

Nu är vi snart nere på 0 aspiranter.

Har dock börjat bli mer aktiv och komma ut. Kanske chansen ökar mer för hitta nån "soulmate".

Men jag är rätt bra på såga "prospekts". Kommer det en groda ut munnen på dem svalnar mitt intresse. Eller om de indikerar de tar droger eller sysslar med annat skit. (väldigt vanligt idag).

Så vad fan gör man mer? Tips mottages. Är det kört? Skall jag hålla mig till husdjur? (inte sex så klart. Går fixa på annat sätt).

Kan ju säga att det är samtidigt skönt slippa alla krav och princip göra som man vill alltid.

Relationsakuten? Dags vakna!
Citera
2011-03-31, 21:22
Medlem
RAAxels avatar
Jag tror att det skulle vara nyttigt för dig att ge de tjejer som du träffar en ordentlig chans, innan du dömer ut någon.

Låt se vart det bär ett tag, ni kanske måste få en bättre relation innan hon kan öppna upp sig och visa sig vara precis den du letar efter..
Citera
2011-03-31, 21:24
Medlem
Skalbamses avatar
tror det är ganska kört så länge du inte är beredd att ändra på dig.
Din syn på en tjej/kvinna är helt fel, det är ungefär 1 på miljonen som uppfyller dina "önskemål" / krav..

Lycka till..
Citera
2011-03-31, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RAAxel
Jag tror att det skulle vara nyttigt för dig att ge de tjejer som du träffar en ordentlig chans, innan du dömer ut någon.

Låt se vart det bär ett tag, ni kanske måste få en bättre relation innan hon kan öppna upp sig och visa sig vara precis den du letar efter..

Sista tjejen jag dejtade var rätt trevlig. Men rätt usel på laga mat. Och så ville hon bara bakifrån. Jag tänkte "Denna maten och denna ställning resten av livet? No way!".

Jag vill ju inte göra om en tjej bara för hon skall passa mig. Känns inte som ett kall.
Citera
2011-03-31, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skalbamse
tror det är ganska kört så länge du inte är beredd att ändra på dig.
Din syn på en tjej/kvinna är helt fel, det är ungefär 1 på miljonen som uppfyller dina "önskemål" / krav..

Lycka till..

Men jag har hittat mig själv igen och vill inte ändra på mig (jätte) mycket. Tappade mig i mitt förra långa förhållande för jag just ändrade för mycket på mig. Vill inte ändra på nån annan heller. Eftersom jag inser vilka konsekvenser det kan få.
Citera
2011-03-31, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen
Sista tjejen jag dejtade var rätt trevlig. Men rätt usel på laga mat. Och så ville hon bara bakifrån. Jag tänkte "Denna maten och denna ställning resten av livet? No way!".

Jag vill ju inte göra om en tjej bara för hon skall passa mig. Känns inte som ett kall.

Annars kan ju du laga mat eller så kan ni äta ute? Och du hade säkert kunnat övertyga henne om att andra ställningar var nice.

Varför ställer du så höga krav egentligen? Du letar efter någon som är helt perfekt, men det finns inga perfekta människor. Det känns nästan som något slags försvar: Om ingen duger så behöver jag inte binda mig.

Eller så har du bara inte träffat den rätta. Det går rykten på stan om att när man träffar den rätta så spelar kravlistan ingen roll.
Citera
Medlem
L-8s avatar
Jag tycker inte alls dina krav är orimliga. Tycker de passar in fint på mig i alla fall, så såna kvinnor finns absolut. Eller ja, det är svårt för mig att svara på det där med om många andra kvinnor har liknande sexuella preferenser, jag pratar sällan om mina med andra människor. Folk är alldeles för dömande. Och då har vi alltså kommit till poängen med hela detta inlägg. De tjejer du träffar, hur väl lär du känna dem innan du dömer ut dem? På den sexuella fronten snackar vi nu. Jag skulle säga att det tar ett tag innan man visar alla sidor av sig själv, särskilt när det kommer till sexuella preferenser. Ofa har man väl mest vanligt sex till en början.

Mitt tips till dig är således att fokusera på att hitta en tjej som passar in på dina krav ang. personlighet, och ge sexbiten mer tid. Du kanske blir överraskad. Om inte annat så tror jag att personer som generellt har en öppen attityd till saker och ting också bär med sig den attityden i sängkammaren. Visar det sig att hon inte redan gillar det du gillar, så går det säkert att introducera.
Citera
Medlem
thrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talismannen

Suck.

Med den inställningen förtjänar du att leva i ensamhet för alltid. Hon var usel på att laga mat, men laga maten själv då ffs! Hon ville bara bakifrån? Diskuterade ni saken? Kanske ville hon slippa se dig.

Du hade kunnat föreslå att ni skulle ta en matlagninsgskurs tillsammans? Men du kanske ska ha en kvinna som har maten på bordet när du kommer hem från ditt välbetalda jobb (samtidigt som hon är självständig och har en egen karriär).
Citera
2011-03-31, 21:42
Medlem
Ejekts avatar
Jag känner igen mig själv i det där en hel del. Och varför skulle man nöja sig med mindre? Om nu detta skulle råka vara det enda livet vi får uppleva, så vill man inte sitta med en kvinna som man ständigt måste kompromissa över brister med.

Visserligen kan detta leda till ett evigt sökande, där man aldrig nöjer sig Förstår ditt dilemma.
Citera
2011-03-31, 21:44
Medlem
Ejekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thrust
Suck.

Med den inställningen förtjänar du att leva i ensamhet för alltid. Hon var usel på att laga mat, men laga maten själv då ffs! Hon ville bara bakifrån? Diskuterade ni saken? Kanske ville hon slippa se dig.

Du hade kunnat föreslå att ni skulle ta en matlagninsgskurs tillsammans? Men du kanske ska ha en kvinna som har maten på bordet när du kommer hem från ditt välbetalda jobb (samtidigt som hon är självständig och har en egen karriär).

Nu tar du i!
Det är väl inte alltid man har lust eller tålamod till att "vänta och se", måste man prata om vissa saker när man kanske kan få det serverat av en annan person?
Citera
2011-03-31, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillhaggan
Annars kan ju du laga mat eller så kan ni äta ute? Och du hade säkert kunnat övertyga henne om att andra ställningar var nice.

Varför ställer du så höga krav egentligen? Du letar efter någon som är helt perfekt, men det finns inga perfekta människor. Det känns nästan som något slags försvar: Om ingen duger så behöver jag inte binda mig.

Eller så har du bara inte träffat den rätta. Det går rykten på stan om att när man träffar den rätta så spelar kravlistan ingen roll.

Jag är duktig kock så det kan lösa sig. Men, har inte direkt utbilda nån i sex. Så ena kunde lösa sig men det inte andra. Men du har rätt. Jag är protektiv och letar nog mycket anledningar för inte binda mig.

Men skulle vilja och önska att mina argument inte håller.
Citera
2011-03-31, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L-8
Jag tycker inte alls dina krav är orimliga. Tycker de passar in fint på mig i alla fall, så såna kvinnor finns absolut. Eller ja, det är svårt för mig att svara på det där med om många andra kvinnor har liknande sexuella preferenser, jag pratar sällan om mina med andra människor. Folk är alldeles för dömande. Och då har vi alltså kommit till poängen med hela detta inlägg. De tjejer du träffar, hur väl lär du känna dem innan du dömer ut dem? På den sexuella fronten snackar vi nu. Jag skulle säga att det tar ett tag innan man visar alla sidor av sig själv, särskilt när det kommer till sexuella preferenser. Ofa har man väl mest vanligt sex till en början.

Mitt tips till dig är således att fokusera på att hitta en tjej som passar in på dina krav ang. personlighet, och ge sexbiten mer tid. Du kanske blir överraskad. Om inte annat så tror jag att personer som generellt har en öppen attityd till saker och ting också bär med sig den attityden i sängkammaren. Visar det sig att hon inte redan gillar det du gillar, så går det säkert att introducera.

Du låter klok. Jag är nog sån att om jag känner för många minus infinner sig så har jag inte orken eller lusten till engagemang att ändra. Samtidigt vill jag ju inte ändra på en partner. Jag vet ju vilka konsekvenser det kan få. Kan inte tänka mig leva med någon som inte trivs med sig själv eller som jag format.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in