2011-03-31, 20:59
Medlem
Fanns den här tråden verkligen inte... Hur lurar man en lögndetektor egentligen? Genom att förhålla sig ironisk till sina handlingar? Genom att kontrollera sin puls? Vad tror ni - egentligen?
Citera
2011-03-31, 21:03
Medlem
Stolarns avatar
Det ska gå att lura om man har en vass sten eller liknande i skon, och samtidigt som man svarar så trampar man hårt mot golvet så det gör ont och då får lögndetektorn samma resultat på frågorna.
Citera
2011-03-31, 21:04
Medlem
timlars avatar
Finns det ens lögndetektorer? :s
Citera
2011-03-31, 21:04
Medlem
Denoms avatar
Genom att tänka på en annan fråga, som man besvarar ärligt.
Citera
2011-03-31, 21:10
Medlem
Tallfels avatar
Vet inte varför man skulle vilja göra det, det är inte godkänt inom det svenska rättsystemet.
Citera
2011-03-31, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallfel
Vet inte varför man skulle vilja göra det, det är inte godkänt inom det svenska rättsystemet.

Och vad fan har det med tråden att göra?
Varför ska DU behöva veta varför man skulle vilja det? Är inte frågan acceptabel innan?

Gå och lägg dig.
Citera
2011-03-31, 21:15
Medlem
Dr.Dres avatar
För att ur minnet citera lögndetektor-killen i filmen Harsh Times:
"Sluta vad det är du försöker med. Antingen har du ett häftstift i skon eller så kniper du ihop stjärten. Jag har jobbat med det här sen innan du var påtänkt och kan varenda trick som finns."

Kort sagt: Jag tror det blir svårt, men testa häftstift i skon du
Citera
2011-03-31, 21:18
Medlem
SirAssMonkeys avatar
Tvärtomspråket? Ljuga om det som är sant och vara ärlig när dom frågar om ens tidigare lögner? Känns som jag tänker fel nu... lögndetektorn hadde nog piskat skiten ur mig...
Citera
2011-03-31, 21:51
Medlem
ormanoffs avatar
Ingen juridik i frågeställningen, tror däremot tråden passar utmärkt i Psykologi och psykiatri.

/Mod
Citera
2011-03-31, 21:53
Medlem
ormanoffs avatar
Lögndetektorer är vad jag förstår inte tillförlitliga av den anledning att de inte kan mäta lögn i sig. Istället mäter den kroppsliga reaktioner som kan vara förknippade med sådana reaktioner vi tror framkallas av att man ljuger. Problemet är att samma reaktioner framkallas av nervositet.

För att "lura" lögndetektorn skall man alltså inte vara nervös.
Citera
2011-03-31, 21:53
Medlem
Tallfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Och vad fan har det med tråden att göra?
Varför ska DU behöva veta varför man skulle vilja det? Är inte frågan acceptabel innan?

Gå och lägg dig.

Rage much? Jag syftade på placeringen av tråden.

OnT: http://www.ehow.com/how_4777232_trick-lie-detector-test.html Fanns några av de tidigare nämnda förslagen men även några nya
Senast redigerad av Tallfel 2011-03-31 kl. 22:00.
Citera
2011-03-31, 21:54
Medlem
oviktigts avatar
Genom att spänna åt ringmuskeln
http://www.youtube.com/watch?v=bScv6kfxRyE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto